G: Pahastutko, jos vieras ihminen komentaa lastasi?

ihmetys
Mä en tykkää, kun meidän pojan kummitäti komentelee poikaa ihan koko ajan. "ei sinne, älä tee tätä, ei saa koskea sinne" ja siis tämä paikasta riippumatta. Yleensä vielä niin, että lapsi on vasta menossa esim. telkkaria kohti, ei välttämättä koske siihen mutta tämä rouvahan tulee ja komentaa älä mene sinne, älä koske siihen. Siitä mä en tykkää, sillä yleensä lapsi ei ole edes ehtinyt tehdä mitään kiellettyä.

Mutta jos oikeesti on komentamisen aihetta, niin en kyllä pahastu.
 
Luitteko tota aloitusviestiä? Kyse oli nyt lapsista, jotka häiritsevät tottelemattomuudellaan työntekijöitä ja asiakkaita ravintolassa ja jotka eivät lopeta lattialla pyöriskelyä vanhempien käskystä huolimatta, ovat itsekin vaarassa loukata siinä lattianrajassa. Pakko kai heitä on siinä tilanteessa komentaa..? Ei vihaisesti eikä huutaen vaan rauhalliseen äänensävyyn. En ymmärrä, miksi jotkut vanhemmat pahastuvat tuosta :|

muoks, tämä siis niille muutamille, jotka luulivat että tarkoitin lapsen komentamista tilanteissa, joissa omat vanhemmat saisivat lapsen kuriin.
 
Työäiti
No ei ole tullut vielä yhtäkään kertaa, jolloin olisin pahastunut. Jos ollaan hiekkalaatikolla ja muksu vie vaikka lapion toiselta, niin saa sen toisen lapsenkin äiti häntä komentaa. Jos vaikka uinun aatoksissani samalla hetkellä. Normaali toiminta saa minulta hyväksynnän ja epänormaali ei (siis näitä kiinnikäyminen, karjuminen, tms).
 
eipä tarvi vieraiden komennella. senverran pidän rotia että osataan käyttäytyä. iän määrittelemällä tavalla tietenkin. jos turhasta tullaan sanoon niin mulkasun saa ainakin.
lapsen ohjeistaminen ja komentelu on eriasia.

jos nyt jostain syystä lapsi terrorisois muita ja jostain syystä en itse osaisi asiaa hoitaa,niin sitten saisi joo lapselle sanoa muutkin.
näin ei kuitenkaan käy. lapset riehukoon siellä missä se on suotavaa,ei ravintolassa.
 
En pahastu jos lapsiani komennetaan aiheesta, ja itsekin komennan ja kiellän toisten lapsia tarvittaessa. Esim. tänään yhdessä pompputalossa vieras poika uhitteli koko ajan meidän poikaa ja kävi heristelemässä nyrkkejä naaman edessä peloitellakseen, hyppeli tyynykasan päältä toisten lasten päälle jne, niin komensin kyllä tosi topakasti ja sanoin että jos et osaa käyttäytyä täällä niin minä voin sinut laittaa pois tästä huoneesta. Katsoi kyllä tosi pitkään tuo vieras lapsi, äitinsäkin oli paikalla muttei juuri sillä hetkellä siinä tilanteessa.
 
En aiheesta. Mä oon ainakin huomannut, että meidän poikia kun kieltää niin uskovat paremmin vieraita kun äitiä. Eli saa komentaa ja pitääkin. Aiheettomasta en tykkää.. Eli siitä, että "teijän Aleksi tekee sitä ja tätä, meijän Eetu ei oo tehnyt yhtään mitään". Sit ei tartte komentaa, osaan sen tehdä itsekin. En tykkää vanhemmista, jotka sitä mieltä, ettei heidän lapset tee mitään, aina muiden.. Sori, en tiiä liittyikö tää tähän, tuli vaan aamusesta ulkoilusta mieleen.
 
Jaa no jos ois tuollainen tilanne että meidän lapset vaan ois ravintolan lattialla tientukkeena pyöriskelemässä. En osaa kuvitellakaan, mutta kyllä kai sitä tarjoilijan on silloin sanottava, mutta nätisti tai jollei mene sillä perille, niin sitten puhuttava vanhemmille.
 
Jos aihetta on komentaa niin en todellakaan pahastu =) Mutta jos taas tilanne on se että joku vieras ihminen keksii itse omasta päästä syyn mitä lapsi muka ois tehnyt niin siitä suoraan sanoen raivostun :kieh:
 

Yhteistyössä