G: Ovatko lappilaiset väkivaltaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RoseMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis mikä minuun pitäisi kolahtaa?
Savolainen typerys lyöttäytyy lappilaisen humuporukan völjyyn ja taivastelee alvariinsa palstalla, kuinka lappilaiset ovat perseestä ja me miehen kanssa rakastetaan ja ikä ovvaa numeroita ja miehen kaverit pelottavia....todella "kolauttavaa", suorastaan kihisen kateudesta. :D

Ja ei, en asu Lapissa ja vaikka asuisinkin, en havittele kolmekymppisiä humu-ukkoja, eli ei kuulu mun "apajiin" moiset.
Tyhmyys vaan vituttaa.

Vituttaa niin paljon että olisit valmis käymään toisen kimppuun tai toivot sitä toiselle??

Sä se sitten vanhenet nopeasti, vuosi sitten kun tämän saman ulinan aloitit, olit 16v. Viimeksi kun luin taas saman valituksen kuukausi sitten, olit 18v, ja nyt ootkin jo 20. :D sanon samoin kuin viimeksi, kyselemäsi piirteet eivät ole lappilaisten luonnetta, vaan narkkareiden. Mieheskin on korkeintaan sitten kuukauden ollut kuivilla, kun viimeksi vielä fiilistelit kuinka narkkarit on cooleja. Mahtaa vanhempas olla ylpeitä susta. :D

Ne natkkarit ei tykkää susta koska et itse käytä mitään, eli olet potentiaalinen vasikka. Nyt on siis aika valita jatkatko samaa leikkiä täysillä vai poistutko takavasemmalle. Neula käteen vaan niin kyllä ne sut sitten hyväksyy, vaan onko se sen arvoista sitten...

Mä sitä paitsi luulen että ne naiset ei varsinaisesti ole sua vastaan vaan sitä että yli kolmekymppinen narkkariukko hyväksikäyttää alaikäistä tyttöä. Edes narkkarit ei hyväksy lasten panemista, vaikka muuten mekko löyhämoraalisia ovatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja hei älä jaksa;30584431:
Sä se sitten vanhenet nopeasti, vuosi sitten kun tämän saman ulinan aloitit, olit 16v. Viimeksi kun luin taas saman valituksen kuukausi sitten, olit 18v, ja nyt ootkin jo 20. :D sanon samoin kuin viimeksi, kyselemäsi piirteet eivät ole lappilaisten luonnetta, vaan narkkareiden. Mieheskin on korkeintaan sitten kuukauden ollut kuivilla, kun viimeksi vielä fiilistelit kuinka narkkarit on cooleja. Mahtaa vanhempas olla ylpeitä susta. :D

Ne natkkarit ei tykkää susta koska et itse käytä mitään, eli olet potentiaalinen vasikka. Nyt on siis aika valita jatkatko samaa leikkiä täysillä vai poistutko takavasemmalle. Neula käteen vaan niin kyllä ne sut sitten hyväksyy, vaan onko se sen arvoista sitten...

Öö??

Okei, sanon nyt tämän viimesen kerran: mutta en ole ennen tänne ulissut tästä asiasta. Vaikka kuten myös aikasemmin sanoin, että turha tätä on toistaa, koska jos jotkut ihmiset päättää että minä olen niiden mielestä joku tai tehnyt jotain, niin sitten olen. Empähän rupee tappelemaan vastaan, enkä etenkään näin turhasta asiasta, kun tiiän ite mitä oon ja mitä oon ennen tehny. :) ja tänne en oo todellakaan ennen avautunu tästä asiasta!

Jos kelpaa sitten uskoo tai ei, ei oo minun asia, mutta en jää sillä tämän enempää omaa päätä vaivaamaan.

Ikinä en ole fiilistellyt, että narkkarit olisi minun mielestä mitenkään cooleja! Herranjumala kuka nyt kellä VÄHÄÄKÄÄN _järki_ päässä leikkaa, sellaista tekisi! fiilisteletkös itse? näetkö narkkaamisessa mitään coolia? jos näet, niin mitä?

Ja mulle on ihan sama mitä mieltä vanhempani ovat minun tekemisistä, mä en elä niitä varten vaan itteeni varten tätä elämää ja tähän asti vanhempani ovat ainakin olleet hyvin tyytyväisiä siihen minkälaisen ovat saaneet minusta kasvatettua. Ikinä vanhempani eivät opettaneet olemaan tai seurustelemaan narkkareiden kanssa, päin vastoin, pois siitä, mutta jostain syystä pahat pojat ovat aina vetäneet minua myös puoleensa ... Liekkö se olisi sitten sitä jotain tyhmyyttä? tai joku oma luonne"vika" vaan tms? Minusta jokaisella on kuitenkin oikeus elää edelleen tätä elämää omalla tavallaan, enkä sano tätä sen takia ettei minun tekemiset kestäis päivän valoa, vaan sen takia että minusta ainoastaan hyvä elämä tulee tuolla tavalla. Ei sillä että muut arvostelee ja kuuntelet sokeasti niiden tahtoa! Vaikka toki joskus neuvoistakin voi ottaa vaarin. Ja ne on välillä ihan hyvästä. Mutta tämä on kuitenkin minun tieni! My way, or nothing way.

Mitenkä se minusta vasikan tekee jos minä en mitään käytä? Ja takavasemmalle poistuminen merkihtee mitä sinun ajatuksiesi mukaan?

En olisi valmis käymään kimppuun enkä toivo, mutta kuten kirjoitin jo aikaisemmin; jos joku kimppuusi käy, se on tavallaan seurausta omista, tietoisista valinnoistasi.

Älä puhu paskaa, kyllähän meistä jokainen näki mitä kirjotit tuolla ensimmäisellä sivulla. Sitä ei tarvitse kysyä edes sinulta itseltäsi, mutta kysyimpä kuitenkin.

Ja niin monta kertaa olen kerennyt saada jo elämässä puukkoa selkään, vaikka ikää on näin himputin vähän! vaikka olen _kuinka kiltti_ ja _kuinka naiivi_ ollut, niin juuri sen takia! ei LÄHESKÄÄN kaikki ihmiset osaa arvostaa ihmisissä tuollasta piirteyttä, kun kiltteyttä. Ihmiset on ilkeitä ja julmia, moni ja siksi olenkin alkanut olla pikkusen varuillaan... vaikka silti en sisimmässäni halua lopettaa uskoa ihmisten hyvyyteenkin, koska jos lopetan sen, musta tulee todella todella synkkä ihminen ja en näe halua kunnolla elää, jos kaikki ihmiset ois perus luonteeltaan paskamaisia tyyppejä!!

Näin se asia vaan on.

Niin, tuskin opin ikinä ymmärtämään miksi mun kuuluisi turpaan saada kun koitan tukea ja auttaa ihmisiä niiden päihdeongelmankin kanssa ja rikollisuuden. Olla terve ystävä, joka kannustais niitä terveeseen elämään ja mahdollistas saavuttamaan myös sen terveemmän elämän helpommin esim. yhden terveen ystävän kautta, vaikka työ tuleekin tehdä itse, niin joka tapauksessa myöhemmin elämässään niitä terveitä ystäviä just tarvitsee... Mutta ei kai se haittaa, jos niitä on nytkin, sen sijasta, että pyöris aina vaan sen rupu sakin kanssa? Olenko minä sitten liian kiltti? En varmasti. Mutta yritän ajatella ihmisten hyvää ....

Mutta onneksi noita päihteiden liikakäyttäjiä ja rikollisia, ei ole edes kauheemmin enää omassa elämässä! oma mies ei enää sellainen ole. Mutta muutama sellainen muu ystävä kyllä elämään kanssa mahtuu .. =) eipä haittaa mittään. Mutta empä silti nää sen takia että mulla ois oikeutta turpaani saaha, jos en mitään tosi pahaa tee! Tosi pahalla tarkotan sitä että jos olisin vaikka mies ja raiskaisin kaverin siskon. Tyyppisiä tekoja. Sillon en ihmettele jos nyrkki heilahtaa tai enemmänkin ... vaikka puukko. Mut jos se syy ois vaan jonkun persoona tms , niin huh huh...

Alkuperäinen kirjoittaja hei älä jaksa;30584451:
Mä sitä paitsi luulen että ne naiset ei varsinaisesti ole sua vastaan vaan sitä että yli kolmekymppinen narkkariukko hyväksikäyttää alaikäistä tyttöä. Edes narkkarit ei hyväksy lasten panemista, vaikka muuten mekko löyhämoraalisia ovatkin.

En ole kyllä ala-ikäinen.

Olin joskus, mutta silloin me ei ees ukon kanssa pantu. =) pientä pussailua lukuun ottamatta.

Mistäs sinä tiedät mitään narkkarien moraalista? oletko kenties itse narkkari??

En ole kyllä ala-ikäinen.

Olin joskus, mutta silloin me ei ees ukon kanssa pantu. =) pientä pussailua lukuun ottamatta.

Mistäs sinä tiedät mitään narkkarien moraalista? oletko kenties itse narkkari??

Olen entinen narkkari, joten kyllä mä nuo kuviot tiedän. Yhdeksän vuotta oon kuitenkin ollut kuivilla. Ihan oikeasti narkkarien päänsisäisessä harhamaailmassa sä olet potentiaalinen vasikka niin kauan kuin itse kamasta kieltäydyt. He näkevät asian niin että sulla ei ole mitään riskiä jäädä itse mistään kiinni, joten olet herkempi ilmiantamaan heidät rikoksista ja päihteidenkäytöstä. Jos et sitä usko, et ymmärrä nistin elämänkatsomuksesra mitään.

Sä et ketään huijaa väittämällä ettet oo ikinä ennen tänne kirjoitellut, kun fakta on se että kukaan muu ei saa samasta stoorista joka kerta revittyä tällaisia kilometrin mittaisia romaaneita. Sun tarinas ja kirjoitustyylis on hyvin tunnistettavia, ja ihan itse olet aiemmin kertonut olevasi alaikäinen. Tän sun miehes tapasit netissä, ja koska sulla on niin huono itsetunto, et ymmärrä vaatia parempaakaan, vaan luulet että tuollainen hyväksikäyttäjä sua oikeasti rakastaa.

Vaikka mitään muuta et suostuisi uskomaan, niin tajua se että seurustelun ei kuulu perustua toisen muuttamiseen. Se mies ei lopeta kamankäyttöä vaikka kuinka häntä rakastaisit, ja ajan myötä hän tulee ajamaan sutkin huumeidenkäyttöön jos noin nuorena yrität noin epätoivoisesti rakastaa hänet ehjäksi.

No eipä kovin etelän pellejä jaksa kattella jos tuImmosen vaan sepisevät. Sama kun Lapista joku tulee nokka pystyssäsken etelään niin kuka ottaa turpaan? Kylläpä se on itsestä kiinni omasta asenteesta ja kaveripiiristä.

Alkuperäinen kirjoittaja hei älä jaksa;30584627:
Olen entinen narkkari, joten kyllä mä nuo kuviot tiedän. Yhdeksän vuotta oon kuitenkin ollut kuivilla. Ihan oikeasti narkkarien päänsisäisessä harhamaailmassa sä olet potentiaalinen vasikka niin kauan kuin itse kamasta kieltäydyt. He näkevät asian niin että sulla ei ole mitään riskiä jäädä itse mistään kiinni, joten olet herkempi ilmiantamaan heidät rikoksista ja päihteidenkäytöstä. Jos et sitä usko, et ymmärrä nistin elämänkatsomuksesra mitään.

Sä et ketään huijaa väittämällä ettet oo ikinä ennen tänne kirjoitellut, kun fakta on se että kukaan muu ei saa samasta stoorista joka kerta revittyä tällaisia kilometrin mittaisia romaaneita. Sun tarinas ja kirjoitustyylis on hyvin tunnistettavia, ja ihan itse olet aiemmin kertonut olevasi alaikäinen. Tän sun miehes tapasit netissä, ja koska sulla on niin huono itsetunto, et ymmärrä vaatia parempaakaan, vaan luulet että tuollainen hyväksikäyttäjä sua oikeasti rakastaa.

Vaikka mitään muuta et suostuisi uskomaan, niin tajua se että seurustelun ei kuulu perustua toisen muuttamiseen. Se mies ei lopeta kamankäyttöä vaikka kuinka häntä rakastaisit, ja ajan myötä hän tulee ajamaan sutkin huumeidenkäyttöön jos noin nuorena yrität noin epätoivoisesti rakastaa hänet ehjäksi.

" Olen entinen narkkari, joten kyllä mä nuo kuviot tiedän. Yhdeksän vuotta oon kuitenkin ollut kuivilla. Ihan oikeasti narkkarien päänsisäisessä harhamaailmassa sä olet potentiaalinen vasikka niin kauan kuin itse kamasta kieltäydyt. He näkevät asian niin että sulla ei ole mitään riskiä jäädä itse mistään kiinni, joten olet herkempi ilmiantamaan heidät rikoksista ja päihteidenkäytöstä. Jos et sitä usko, et ymmärrä nistin elämänkatsomuksesra mitään. "

No tuossa on tottakai pointtinsa. Oletko mies vai nainen? Lappilainen narkomaani? sitten ehkä tunnet myös mun miehen..

Mutta ikinä en olisi tehnyt noin mun miehelle tai tekisi hänen ystävilleen, että vasikoisin! ei kuulu todellakaan omiin tapoihin. Ei mulla ole tarvetta sellaiseen. Eläköön jokainen omaa elämäänsä.

Ja noihin loppuihin .....

En suostu edes kommentoimaan enää mitään! kuten sanoin, oon sanottavani sanonu niistä asioista. Jos haluat nyt kuitenkin kiven kovaa väittää, että minä olen joku 16-vuotias tyttö blaablaablaa... ja saat sillä inttämisellä ikään kuin tahtos läpi ja tehtyä tuosta asiasta "totuuden", niin tee se. Ei ole minulta pois. Ihan hyvin mä olisin ilman tätä koko nettikeskusteluakin pärjännyt, tein nyt vaan sen kuitenkin. Ja niinhän te aina varmasti täällä sanotte, kun yritätte julistaa jotain henkilöä joksikin että tiiätkö sun kirjotus tapas ja kaikki näyttää niin samalta. Vanha vitsi. Mietin vain miksi? Miksi vaivaudutte edes jotkut leikkimään jotain salapoliisia, kyttäämään toisten asioita täällä ja miettimään onkohan tuo ja tuo se ja toi vaikka nyt harmaana toi ja ?????

I really heard 16 years old, are you kidding me ??? :D tuo oli oikeesti jo henkilökohtasesti loukkaus! Jos mä olen oikeasti parikymppinen, niin mä en missään nimessä halua kuulostaa/näyttää ihmisten silmissä 16-vuotiaalta mitä olin 4v sitten. Olen nyt todella huolissani itsestäni, pitäsköhän mun mennä lääkäriin tai jotain, jos oon kehityksestä jäljessä.... voisko se tehdä sille asialle mitään ? vaikka 16-vuotiaalla ja 20-vuotiaalla ei kyllä kauheasti tuota ikäeroa ole, joten ei mikään ihme vaikka helposti parikymppistä päätys luulemaan 16-vuotiaaksi. Minun mielestäni.

Ja tätä kommentointia on turha just sinun kanssa edes enää jatkaa! koska ei me voida jatkaa enää siitäkään hyväksikäyttö aiheesta, koska ei 32-vuotias mies pysty todellakaan hyväksikäyttämään 20-vuotiasta naista... Niillä on ihan tasavertanen suhde. Ja oli mulla ja miehellä jo sillonkin, kun olin vielä ala-ikäinen, ei oo jääny mitään traumoja hyväksikäytöstä jne... kun sellaista ei koskaan tapahtunut. =)

Itseppähän tiiän asiani, usko tai älä! =) älä kommentoi mulle tästä aiheesta enää, kuten sanoin jo aiemmin että en tosiaan jaksas vastailla turhan päiväsiin kommentteihin, vaan mielellään niihin joista voi repiä edes jonkinlaisen pointin.. Tämä on vain tälläistä Eipäs-Juupas väittelyä, joka ei johda mihinkään! Tiiä vaikka kamapäissäs taas siellä kirjottelisit näitä juttuja...

Näin se asia vaan on.

Niin, tuskin opin ikinä ymmärtämään miksi mun kuuluisi turpaan saada kun koitan tukea ja auttaa ihmisiä niiden päihdeongelmankin kanssa ja rikollisuuden. Olla terve ystävä, joka kannustais niitä terveeseen elämään ja mahdollistas saavuttamaan myös sen terveemmän elämän helpommin esim. yhden terveen ystävän kautta, vaikka työ tuleekin tehdä itse, niin joka tapauksessa myöhemmin elämässään niitä terveitä ystäviä just tarvitsee... Mutta ei kai se haittaa, jos niitä on nytkin, sen sijasta, että pyöris aina vaan sen rupu sakin kanssa? Olenko minä sitten liian kiltti? En varmasti. Mutta yritän ajatella ihmisten hyvää ...

Ruokin trollia, mutta menköön.

Onko joku pyytänyt sinua kannustamaan itseään terveeseen elämään ja olemaan esimerkkinä? Ihmisiä voi helposti alkaa ärsyttää kun joku alkaa heitä pelastamaan ja jeesustelemaan vaikka kukaan ei pyytänyt. Lisäksi tuot jatkuvasti esille sitä miten olet niiiiin speacial snowflake ja oletat ihmisten olevan sinulle kateellisia, sekin voi olla pidemmän päälle melko yksipuolista kuultavaa. Ei tuollainen tietenkään oikeuta ketään uhkailemaan väkivallalla jne. mutta itse en välttämättä roikkuisi porukassa joka ei selkeästi halua olla kanssani tekemisissä.

" Olen entinen narkkari, joten kyllä mä nuo kuviot tiedän. Yhdeksän vuotta oon kuitenkin ollut kuivilla. Ihan oikeasti narkkarien päänsisäisessä harhamaailmassa sä olet potentiaalinen vasikka niin kauan kuin itse kamasta kieltäydyt. He näkevät asian niin että sulla ei ole mitään riskiä jäädä itse mistään kiinni, joten olet herkempi ilmiantamaan heidät rikoksista ja päihteidenkäytöstä. Jos et sitä usko, et ymmärrä nistin elämänkatsomuksesra mitään. "

No tuossa on tottakai pointtinsa. Oletko mies vai nainen? Lappilainen narkomaani? sitten ehkä tunnet myös mun miehen..

Mutta ikinä en olisi tehnyt noin mun miehelle tai tekisi hänen ystävilleen, että vasikoisin! ei kuulu todellakaan omiin tapoihin. Ei mulla ole tarvetta sellaiseen. Eläköön jokainen omaa elämäänsä.

Ja noihin loppuihin .....

En suostu edes kommentoimaan enää mitään! kuten sanoin, oon sanottavani sanonu niistä asioista. Jos haluat nyt kuitenkin kiven kovaa väittää, että minä olen joku 16-vuotias tyttö blaablaablaa... ja saat sillä inttämisellä ikään kuin tahtos läpi ja tehtyä tuosta asiasta "totuuden", niin tee se. Ei ole minulta pois. Ihan hyvin mä olisin ilman tätä koko nettikeskusteluakin pärjännyt, tein nyt vaan sen kuitenkin. Ja niinhän te aina varmasti täällä sanotte, kun yritätte julistaa jotain henkilöä joksikin että tiiätkö sun kirjotus tapas ja kaikki näyttää niin samalta. Vanha vitsi. Mietin vain miksi? Miksi vaivaudutte edes jotkut leikkimään jotain salapoliisia, kyttäämään toisten asioita täällä ja miettimään onkohan tuo ja tuo se ja toi vaikka nyt harmaana toi ja ?????

I really heard 16 years old, are you kidding me ??? :D tuo oli oikeesti jo henkilökohtasesti loukkaus! Jos mä olen oikeasti parikymppinen, niin mä en missään nimessä halua kuulostaa/näyttää ihmisten silmissä 16-vuotiaalta mitä olin 4v sitten. Olen nyt todella huolissani itsestäni, pitäsköhän mun mennä lääkäriin tai jotain, jos oon kehityksestä jäljessä.... voisko se tehdä sille asialle mitään ? vaikka 16-vuotiaalla ja 20-vuotiaalla ei kyllä kauheasti tuota ikäeroa ole, joten ei mikään ihme vaikka helposti parikymppistä päätys luulemaan 16-vuotiaaksi. Minun mielestäni.

Ja tätä kommentointia on turha just sinun kanssa edes enää jatkaa! koska ei me voida jatkaa enää siitäkään hyväksikäyttö aiheesta, koska ei 32-vuotias mies pysty todellakaan hyväksikäyttämään 20-vuotiasta naista... Niillä on ihan tasavertanen suhde. Ja oli mulla ja miehellä jo sillonkin, kun olin vielä ala-ikäinen, ei oo jääny mitään traumoja hyväksikäytöstä jne... kun sellaista ei koskaan tapahtunut. =)

Itseppähän tiiän asiani, usko tai älä! =) älä kommentoi mulle tästä aiheesta enää, kuten sanoin jo aiemmin että en tosiaan jaksas vastailla turhan päiväsiin kommentteihin, vaan mielellään niihin joista voi repiä edes jonkinlaisen pointin.. Tämä on vain tälläistä Eipäs-Juupas väittelyä, joka ei johda mihinkään! Tiiä vaikka kamapäissäs taas siellä kirjottelisit näitä juttuja...

Olen nainen, etelä-suomesta. En tunne sun miestäsi, enkä välittäis tunteakaan. Anteeksi nyt, mutta täällä hyvin harva kirjoittaa noin pitkiä viestejä kuin sinä, ja aika harva myöskään jatkuvasti tappelee tästä ikäeroasiasta, päätyen lopulta aina siihen että oikeastaan se kundi on narkkari ja taparikollinen, ja lapistakin vielä. Tietyt yksityiskohdat toistuu sun jokaisessa aloituksessa, ja onnistut aina puhumaan ittes pussiin joka kerra, ja aina kun sut joku tunnistaa, vedät samanlaiset kilarit ja alat haukkumaan muita. Aiemmin sekoilit paljonkin täällä palstalla, ja sitten aina perään itkit kuinka kaikki vihaa sua ja kukaan ei hyväksy isoja ikäeroja parisuhteessa jne. Same old song, sut on niin nähty jo.

Mä en halua sulle mitään pahaa, haluan vaan saada sut näkemään tilanteesi ulkopuolisen silmin. Tiedän että teininä sutä tuntuu hyvinkin aikuiselta, ja sitä kuvittelee jo tietävänsä kaikesta kaiken, varsinkin sen mikä on omaksi parhaakseen. Jos kuitenkin itse saisin palata ajassa taaksepäin kertomaan 17-vuotiaalle itselleni jotain, kävisin kertomassa miten paljon aikuisena kaduttaa tollaiset jutut. Kertoisin myös itsrllrni että olen kaunis, ihana ja rakastettavs, ja myös oman ikäiseni pojat näkevät minussa hyvää. Olen siis käynyt itse tuon saman paskan läpi kuin mihin sä oot nyt sotkeutunut, juurikin siksi että itsetuntoni oli niin huono että kuvittelin tuollaista rakkaudeksi. Nyt aikuisena, yli kolmekymppisenä, törmään vieläkin nuoruuden hölmöilyihini ja lujaa. Luottotiedot on menneet kaverit kadonneet, sukulaiset ja sisarukset ei luota, töitä on vaikea saada kun sekoiluvuosien jättämää aukkoa cv:ssä on vaikea selittää työnantajille. Tuo suhde ja tuo mies tulee vaikuttamaan vielä pitkään sun elämään, jos et nyt äkkiä lähde karkuun. Mä kävin vuosikaudet terapiassa siksi että olin teininä tyhmä, ja vaikka olen ollut jo näin kauan selvinpäin, tuo narkkareidrn kanssa pyöriminen ja kaman käyttö vaikuttaa läheisteni suhtautumiseen vieläkin. Usko mua, sä et halua katua noita juttuja vielä näinkin vanhana, joten muuta suuntaa nyt kun se on vielä mahdollista.

Olen 33-vuotias lappilainen nainen, ja vastaan alkuperäiseen kysymykseesi, en ehkä niinkään myöhempiin. Ikinä en elämässäni ole törmännyt väkivaltaiseen käytökseen, eikä kukaan perheestäni tai hyvistä ystävistänikään. Luulisin kokemiesi asioiden liittyvän ennemminkin seuraan, jossa juuri sie itse valitset liikkua. Narkkareista en tiedä mitään enkä ole huumeita koskaan edes nähnyt, joten siitä aiheesta vaikenen.

Lappilaiset ihmiset ovat hyvin erilaisia temperamentiltaan eri puolilla Lappia(surprise!). Yleistäen oman kokemukseni perusteella itäpuolella olevat ovat hieman jäyhempiä ja pidättyväisempiä kuin me lännestä tulevat. Lisäksi lappilaiset ovat hyvin sinut itsensä kanssa, ja ihmiset otetaan vastaan sellaisina kuin he ovat. Meihin on turha yrittää tehdä vaikutusta, vaan vain sillä on merkitystä, kuka olet ihmisenä. Ja tässäpä lienee suurin kompastuskivesi, lapsi kulta. Pelkästään tekstiesi perusteella sinusta saa erittäin epäkypsän kuvan. Puheenaiheesi liikkuvat itsesi ympärillä, ja koet tarvetta korostaa itseäsi koko ajan. Seksuaalisuutesi mainitsit melko moneen kertaan. Valitettavasti en osaa kuvitella itsekään jaksavani seurassasi kovin pitkään, saati että ottaisin sinua kovin vakavasti.

Nämä mainitsemani asiat eivät kuitenkaan ole sidoksissa paikkakuntaan, ja monenlaisia ihmisiä on joka puolella. Sinun toivoisin kuuntelevan ympärilläsi olevia läheisiä sekä miksei myös tänne kirjoittaneita. Rakastuneena tai ehkä ennemminkin hullaantuneena sitä uskoo kaikenlaista, eikä ehkä näe asioita tarpeeksi selkeästi. Sie olet pelkästään omien kirjoituksiesi perusteella vaarassa, ja se sai minut sinulle vastaamaan, vaikken tänne kirjoita koskaan. Vaarassa olet siksi, että olet valinnut viettää aikaa rikoksia tekevien narkkien kanssa, ei siksi että lappilaiset vain odottavat tilaisuutta piestä sinut tohjoksi.

Kahden aikuisen suhteesta ei ole kyse, koska olet vielä keskenkasvuinen ihminen.

Ruokin trollia, mutta menköön.

Onko joku pyytänyt sinua kannustamaan itseään terveeseen elämään ja olemaan esimerkkinä? Ihmisiä voi helposti alkaa ärsyttää kun joku alkaa heitä pelastamaan ja jeesustelemaan vaikka kukaan ei pyytänyt. Lisäksi tuot jatkuvasti esille sitä miten olet niiiiin speacial snowflake ja oletat ihmisten olevan sinulle kateellisia, sekin voi olla pidemmän päälle melko yksipuolista kuultavaa. Ei tuollainen tietenkään oikeuta ketään uhkailemaan väkivallalla jne. mutta itse en välttämättä roikkuisi porukassa joka ei selkeästi halua olla kanssani tekemisissä.

Ei ole pyytänyt, mutta olen yrittänyt sillä vain hyvää.

Ja huomasin itsekin, olen ehkä tuonut itseäni liikaa esille tässä keskustelussa. Mutta olen korostanut vain tiettyjä kohtia, että ihmiset oikeasti tajuaisivat sen, eikä vaan sivuttaisi niitä asioita silleen blaablaa... kun olen oikeasti tarkoittanut jotain!

Oikeassa elämässä en kuitenkaan kehu koko ajan ittee jne. :D

Ja mitä tekisin sitten miehen kanssa, jos en hänen kaveriporukassaan voisi olla?? älä nyt vaan kehtaa sanoa tämän takia että eroa. Meillä kun on muuten ihan hyvä suhde.

Ps. Mulla ei myöskään oo mitään huonoo itsetuntoo (kun ei oo syytä olla!!! :D ) ja miehellä on myös selväpäisiä kavereita, jotka ei oo ikinä vetäny mitään mömmöjä...

Olen 33-vuotias lappilainen nainen, ja vastaan alkuperäiseen kysymykseesi, en ehkä niinkään myöhempiin. Ikinä en elämässäni ole törmännyt väkivaltaiseen käytökseen, eikä kukaan perheestäni tai hyvistä ystävistänikään. Luulisin kokemiesi asioiden liittyvän ennemminkin seuraan, jossa juuri sie itse valitset liikkua. Narkkareista en tiedä mitään enkä ole huumeita koskaan edes nähnyt, joten siitä aiheesta vaikenen.

Lappilaiset ihmiset ovat hyvin erilaisia temperamentiltaan eri puolilla Lappia(surprise!). Yleistäen oman kokemukseni perusteella itäpuolella olevat ovat hieman jäyhempiä ja pidättyväisempiä kuin me lännestä tulevat. Lisäksi lappilaiset ovat hyvin sinut itsensä kanssa, ja ihmiset otetaan vastaan sellaisina kuin he ovat. Meihin on turha yrittää tehdä vaikutusta, vaan vain sillä on merkitystä, kuka olet ihmisenä. Ja tässäpä lienee suurin kompastuskivesi, lapsi kulta. Pelkästään tekstiesi perusteella sinusta saa erittäin epäkypsän kuvan. Puheenaiheesi liikkuvat itsesi ympärillä, ja koet tarvetta korostaa itseäsi koko ajan. Seksuaalisuutesi mainitsit melko moneen kertaan. Valitettavasti en osaa kuvitella itsekään jaksavani seurassasi kovin pitkään, saati että ottaisin sinua kovin vakavasti.

Nämä mainitsemani asiat eivät kuitenkaan ole sidoksissa paikkakuntaan, ja monenlaisia ihmisiä on joka puolella. Sinun toivoisin kuuntelevan ympärilläsi olevia läheisiä sekä miksei myös tänne kirjoittaneita. Rakastuneena tai ehkä ennemminkin hullaantuneena sitä uskoo kaikenlaista, eikä ehkä näe asioita tarpeeksi selkeästi. Sie olet pelkästään omien kirjoituksiesi perusteella vaarassa, ja se sai minut sinulle vastaamaan, vaikken tänne kirjoita koskaan. Vaarassa olet siksi, että olet valinnut viettää aikaa rikoksia tekevien narkkien kanssa, ei siksi että lappilaiset vain odottavat tilaisuutta piestä sinut tohjoksi.

Kahden aikuisen suhteesta ei ole kyse, koska olet vielä keskenkasvuinen ihminen.

Kiitos sinulle vastauksestasi. :)

Yhteistyössä