G: Ovatko lappilaiset väkivaltaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RoseMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen tuntenut lappilaisen naisen, joka oli 99,9 % todennäköisyydellä täydellisin, jonka olen tavannut tai tulen tapaamaan. Ulkonäkö, luonne, älykkyys. Olisiko hänellä ollut pikkuisen aasialaispiirteitä? Vieläkin muistelen kaiholla. Ei ollut väkivaltainen ;)

Tunnistatko itsesi tuosta heikosta itsetunnosta? Olet siis lappilainen vai?

Mutta aika jännä kyllä olisi jos yhdellä asuinalueella asuvilla ihmisillä ois esim. yhtenäisenä ominaispiirteenä heikko itsetunto. Hassua, koska lapissa on paljon myös komeita ja kauniita ihmisiä... =) niin kun kaikkialla.

Esim. Oma ukko on tosi komea ja sillä ei oo sit kyllä yhtään heikko itsetunto, päinvastoin!

Eihän miehillä heikkoa itsetuntoa ole koskaan. Ennemmin miehet kuvittelevat itsestään ihan liikoja, luulevat olevansa jotain Brad Pittejä ja David Beckhameja. Naisiltakin vaaditaan mitä älyttömämpiä juttuja ulkonäöllisesti, pitää olla hyvä perse, isot tissit, pitkä tukka (kenties aito blondi), kauniit kasvt, hyvät hampaat jne. jne. ja ukko itse näyttää petolinnun perseeltä kaljamahoineen ja puolikaljuineen.

Olet nähnyt kerran kun Lappilaiset tappelee ja kuullut juttua? Niin, muualla Suomessa ei tietysti tätä tapahdu? Tai siis jos sinä et ole nähnyt/kuullut niin sitä ei tapahdu?

Eiköhän tasan tarkkaan joka pitäjästä löydy omat piripäät!

Olen kerran nähnyt joo, kun olen siellä päin liikkunut. Anteeksi jos selitän hieman epäselvästi, oon tällänen sönkkääjä aina...

Mut kyse on tässä postauksessa ennemmin ilmapiiristä. Tuntuu et koko ajan sais seisoo varpaillaan ja ei pysty olee oma ittensä. Mietin että pitäiskö minun pelätä jotain..

Ja miksi lappilaiset ei tykkää minusta? paitsi oma mies.. Mikä minussa on vikana? Kun en tosiaan kellekään ole henkilökohtaisesti mitään pahaa tehnyt kaikenlisäksi!

Ne vanhemmat naiset kokee sut uhkana, koska olet uskaltanut mennä heidän apajilleen. Taisi kolahtaa Ciervoonkin kun niin kovasti toivoi niiden pieksevän sinut.

jos se on kateutta, sitäkin täällä on kotitarpeiksi

No tottakai tämäkin voi olla mahdollista. Mutta miksi olla kateellinen kun moni heistä on myös hyvä ja kaunis? :(

En kyllä tahtoisi että mulle oltaisiin kateellisia, koska kateus just nimenomaan aiheuttaa kanssa ilkeyttä tai ainakin paheksuvia katseita. :D tahtoisin että mua kohdeltaisiin kun tavallista talliaista, mutta lienekö se mahdollista jos on hiukan outo ja erillainen. :)

Eihän miehillä heikkoa itsetuntoa ole koskaan. Ennemmin miehet kuvittelevat itsestään ihan liikoja, luulevat olevansa jotain Brad Pittejä ja David Beckhameja. Naisiltakin vaaditaan mitä älyttömämpiä juttuja ulkonäöllisesti, pitää olla hyvä perse, isot tissit, pitkä tukka (kenties aito blondi), kauniit kasvt, hyvät hampaat jne. jne. ja ukko itse näyttää petolinnun perseeltä kaljamahoineen ja puolikaljuineen.

Hmm... tästä olen kyllä erimieltä, huono itsetunto ei ole sukupuolesta riippuvainen!

[QUOTE="...";30582508]Lappilaiset naiset on kuuluisia siitä että tykkäävät tapella ja pätkiä turpiin milloin ketäkin...[/QUOTE]

No tälläistähän sitä minä olen just kerran nähnyt ja kuullutkin. :D

Minkähän takia asia mahtaa olla sit näin? löytyiskö sulla vastausta myös siihen?

Olet nähnyt kerran kun Lappilaiset tappelee ja kuullut juttua? Niin, muualla Suomessa ei tietysti tätä tapahdu? Tai siis jos sinä et ole nähnyt/kuullut niin sitä ei tapahdu?

Eiköhän tasan tarkkaan joka pitäjästä löydy omat piripäät!

Jep, juuri näin.

Ja ihan oikeassa muuten olet! joka paikkakunnalta löytyy omat piripäänsä, sekopäänsä yms. Mutta en tiedä mitenkä mulle on lappilaisista jääny just enemmän jostain syystä sellanen fiilis et lappilaiset ois muita maakuntalaisia helpommin alkoholiin ja väkivaltaan meneviä... ja kylmempiä ja veemäisiä ihmisiä.

Siksi tulinkin tänne tuntemuksia jakamaan ja kuuntelemaan et miten muilla on. :)

Ne vanhemmat naiset kokee sut uhkana, koska olet uskaltanut mennä heidän apajilleen. Taisi kolahtaa Ciervoonkin kun niin kovasti toivoi niiden pieksevän sinut.

Näköjään.

Mutta en ymmärrä että mikä HEIDÄN apaja?

Siis eikö kaikki ihmiset olla yhtä ja samaa porukkaa, ennen kun toisin todistetaan? Minä en pistäisi pahaksi jos joku niistä vanhemmista naisista ihastuisi/rakastuisi vaikka johonkin minun 18-23vuotiaaseen miespuoliseen ystävään! Toivoisin että kaikki mahduttas yhtä lailla samaan pöytään ja hauskaa piisais, hyvässä hengessä. :) Olen vaan onnellinen jos jotkut ihmiset rakastuu, iästä riippumatta, kunhan kyseessä ei oo minun mies!

Mutta sillon kun tutustuttiin mun miehen kanssa, mun ollessa vielä ala-ikäinen niin miehellä oli niihin aikoihin jo paljon vientiä. Päätti kuitenkin valita sit mut ja kaikki ei jostain syystä siitä niin ilosia ollu... ja aika avoimesti kyllä näytti minun mielestä sen. Ja tunsinkin tosi voimakkaasti sen tunteen, että nyt ei olla tyytyväisiä tähän valintaan... Se oli pelottavan uhkaava tunne! ja joidenkin ihmisten kohdalla se tunne on säilyny vielä tänäkin päivänä. Valitettavasti. :(

Jos mies ois valinnu jonkun muun mun sijasta, nii mie en ois voinu sille mitään. Sit ois pitäny hyväksyä vaan tappio! olisin kuitenkin pyrkinyt/yrittänyt olla onnellinen miehen puolesta, jos hän on onnellinen jonkun toisen kanssa, vaikka varmasti se vaikeaa olisi ollut, mutta kun kuitenkin hänestä aidosti tykkään/rakastan nii sitä toivoo sillon sellaselle ihmiselle vaan onnea... Ikinä en olisi kuitenkaan koskaan ruvennut noin avoimesti näyttämään tyytymättömyyttäni tässä asiassa! ei kuulu musta hyviin tapoihin. Aina ei syötti pure/nappaa eikä sille mitään mahda. :) sit vaan uutta matoa koukkuun ja uusille apajille, jos tahtoo elämänsä miehen löytää. Mutta mä olen aika lailla saanut kyllä aina ne miehet, ketkä olen aina halunnutkin ja ylpeä siitä, ylpeä omasta itestäni! ;)

No tottakai tämäkin voi olla mahdollista. Mutta miksi olla kateellinen kun moni heistä on myös hyvä ja kaunis? :(

En kyllä tahtoisi että mulle oltaisiin kateellisia, koska kateus just nimenomaan aiheuttaa kanssa ilkeyttä tai ainakin paheksuvia katseita. :D tahtoisin että mua kohdeltaisiin kun tavallista talliaista, mutta lienekö se mahdollista jos on hiukan outo ja erillainen. :)

voi kai sitä nyt hyvä isä nähköön olla kateellinen muustakin kuin ulkonäöstä

Sitä vituttaa kun ap kehtaa pitää itseään kauniina ja viehättävänä.

Jos ruvetaan tästä keskustelemaan niin KAIKKIEN pitäisi pystyä pitämään itseään kauniina ja komeana!

Jokaisen tulee löytää itsestään hyviä että huonoja puolia.

Minäkin löydän:

Hyviä: kasvot, kasvojen piirteet, silmät, pieni nenä, sirot huulet, pieni kokoinen muutenkin, mutta muodokas, hoikka, kivat rinnat & peppu & lantio...

Huonoja: ohuet ja huono kuntoiset hiukset, oma hiustenväri ruma, pää ihme pallon muotonen, silmäpussit, tummat silmänaluset & nurkat, löllö maha, löllöä vähän myös reisissä, rumat lättäjalat nilkoista alaspäin ja omituiset varpaat...

Hyvä olo lähtee kuitenkin just siitä että sie pystyt menee peilin eteen ja sanoo itelles: minä olen kaunis tai minä olen komea. Niiden hyvien puolien kanssa + puutteiden, mitä sinussa on. Jos tätä et pysty tekemään & tätä taitoa itessäs harjottamaan, sinulla tulee aina olemaan huono olla! mutta sitä _EI_ saa purkaa muihin. Oma hyvä olo, lähtee ittensä sisältä ja jos ei pysty diilaa sen kans mitä on, ei haluu/pysty tekee muutoksia esim. joillekin ulkosille piirteilleen mistä ei pidä, NIIN SE EI OO MUIDEN VIKA...

Tässä hyviä neuvoja kaikille. :)

Siis mikä minuun pitäisi kolahtaa?
Savolainen typerys lyöttäytyy lappilaisen humuporukan völjyyn ja taivastelee alvariinsa palstalla, kuinka lappilaiset ovat perseestä ja me miehen kanssa rakastetaan ja ikä ovvaa numeroita ja miehen kaverit pelottavia....todella "kolauttavaa", suorastaan kihisen kateudesta. :D

Ja ei, en asu Lapissa ja vaikka asuisinkin, en havittele kolmekymppisiä humu-ukkoja, eli ei kuulu mun "apajiin" moiset.
Tyhmyys vaan vituttaa.

Yhteistyössä