G: Oudoimmat Huutis-kokemuksenne?

vieras
Hauskoja! :D

Itselleni ei ole sattunut mitään ihan kovin kummallista. Yhden oman takkini kanssa kuitenkin joskus tuli jotain säätöä. Ostaja taisi ensin pyytää maksuaikaa muutaman päivän ja annoin sitä. Sitten ei kuitenkaan maksua näkynyt ja aloin kysellä sen perään ja oli kaikenmoista selitystä siitä miten on pankkilaput töissä ja hän vapaalla jne tai minun tilinumeroni eri paikassa kuin hänen pankkilappunsa ja tiäs mitä kaikkea. Kuukausi siinä säädettiin ja lopulta yhtäkkiä tililleni ilmestyi se postikulu. Eli 7,40 oli silloin paketin hinta ja itse takki maksoi 40euroa. Eli puuttumaan jäi aika paljon. :D Sitten taas joku outo selitys siitä miten oli sohlannut ja yhteydenpito lakkasi siihen. Odottelin vielä hetken, mutta sitten ostan tunnus olikin jo suljettu. Negaa oli saanut aika paljon. Ihmetyttämään jäi itseäni eniten tuo, että miksi siirsi tililleni ne postikulut. Se oli jotenkin huvittavaa. :D

Kaveri myi kerran aivan upeaa iltapukua ja oli laittanut kohteeseen, että halutessa saa tulla sovittamaan. Joku sitten kyseli ja sopi aikaa, että koska sopii tulla ja tulikin ajallaan. Ainut vaan, että oven takana olikin mies, joka tuli sovittamaan naisten iltapukua. :D Oli siinä ollut kaverilla pokassa pitelemistä. Totesi vain, että onneksi lapset oli koulussa eikä todistamassa tilannetta.
 
vieras
Mulla oli naisten kesäkengät myynnissä.. Kun huuto sulkeutui, tuli viestiä mieheltä, että hän osti ne vaimolleen.. Kävi noutamassa ne meiltä ja vielä siinä vaiheessa päivitteli,että kun vaimo koko ajan ostelee uusia kenkiä ja hän joutuu ne noutamaan.. Täällä palstalla sitten oli juttua huutiksesta ja tämä samainen tyyppi oli kysellyt huudettavina olleista kengistä, että voisiko saada mukaan käytetyt sukat tai, että voisiko nykyinen omistaja niitä vielä pitää jalassa ennen kauppoja (kai jotain kiksejä sai).. Selvisi, ettei tuolla tyypillä edes mitään vaimoa ollut, itselleen osteli niitä kenkiä.. Olipa huudellut myös nuorten tyttöjen vaatteita..
 
hiukan menee ohi
aiheen, mutta on kyllä kiva nähdä, kun myyjät kiemurtelevat tuskissaan käteen jäävien sonisphere-lippujen kanssa (Taitaa olla myynnissä n. 5 sivua..) Itse jäin rannalle ruikuttamaan, kun en helmikuussa lippua saanut ostettua ja työkaveri myhäili 10 lippua ostaneena, miten tekee satasia voittoa myymällä 90 egen lippuja 130 eurolla.

Itsellä on periaate, etten euroakaan maksa enempää, kun nämä lippuhamstraajat ovat lipuista maksaneet, on esiintyjä mikä tahansa. Nythän noita lippuja myydään jo 10 euroa halvemmalla huutiksesta.

Taidampa odottaa kesään ja konderttipäivänä huutaa lippuni 20 eurolla.. =)
 
Bebe
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmiset, jotka lyövät neutraalin tai negan NEUVOTTELEMATTA asiasta ensin myyjän kanssa ovat ostajia helvetistä! Näpytellään suoraan se palaute eiköä suostuta mihinkään sopuratkaisuun. Vaikka myyjä tarjoutuisi lyömään ostajalle uuden omakotitalon ja Jaguarin avaimet käteen korvauksena kivusta ja särystä...Ei auta. Kun minä olen PÄÄTTÄNYT antaa neutraalin tai negatiivisen, minä myös annan :D!!
Mä taas en ymmärrä, miksi sen oman arvion, vaikka nyt sitten negan tai neutraalin antamisesta pitäisi muka neuvotella. Sehän on ostajan/kauppakumppanin oma, subjektiivinen arvio myyjän toiminnasta.

Itse en ole onneksi koskaan joutunut negaa tai neutraalia antamaan, aika harvoin noita mun mielestä näkyy.
 
Rea
Tää nyt ei ole mitenkään erikoinen tapaus, mutta itseäni kummastutaa välillä joidenkin tuotteiden hinta. Yhdestä Marimekon hameesta (vähän käytetty, pari kertaa pesty) pyydettiin 52 euroa + pk, kun sen OVH on kaupassa 44 euroa. Muumitalon lähtöhinta oli joulun alla 82 euroa +pk, kaupassahan se on pääsääntöisesti about 67 euroa. Joku kysyikin myyjältä, onko tuotteessa jotain ekstraa, kun hinta on noin kova, ja myyjä vastasi että ei, mutta hän pyytää tän ja ei tarvi huutaa jos pitää liian kalliina. No niinhän se tietty menee, ettei se ole tyhmä joka pyytää vaan...
 
täällä
Itelle kävi tosi ikävästi vielä. Olin ostamassa lastenvaate pakettia ja sovittiin sitten myyjän kanssa että nähdään livenä kun samassa kaupungissa asuttiin. Sähköpostilla käytiin keskustelua ja sovittiin aika ja paikka. No olin paikalla ja odotin yli tunnin eikä ketään näkynyt. Olin ottanut myyjän numeron ylös hänen tiedoistaan. Paikalla kuitenkin huomasin että numero ei toiminut. Minua suututti niin että kun ei oma netti silloin toiminut niin en sitten jaksanut mennä erikseen kaverillekkaan kyttäämään sähköpostia. Parin päivän päästä sitten nettiin pääsin ja siellä oli postia että miksi en ollut paikalla. Vastasin viestiin että olin paikalla ja että itelläni ei netti sillä hetkellä toiminut ja siksi meni pari päivää. Hän ei minulle enään vastannut ja anto negaa. Ja oli yhteydessä yllä pitäjään että minut pitää heittää ulos huuto.netistä. SEn jälkeen en sitä ole käyttänyt!
 
ei ihmeempiä
-Mua kerran haukuttiin huijariksi kun eräs henkilö huusi minulta Vendin shortsisetin mihin kuului siis T-paita ja shortsit. Jostain syystä näissä shortseissa ei ollut siinä sivussa saumassa ulkopuolella sitä Vendi-merkkiä vaan Vendi luki pesulapuissa. Väitti piraateiksi ja vaikka mitä. Ihan oli Anttilasta ostetut "piraatit".
-Toinen tapaus oli kun huutaja osti lapselle kengät ja ovella sitten sanoi että eihän hänen ole pakko ostaa niitä kenkiä jos eivät sovikaan lapselle. Kohteessa ei ollut hintavarausta eli huuto oli sitova. Lapsi oli mukana ja kenkiä sovitettiin ennen maksua. Sanoin vain että mikään pakko ei ole ostaa mutta valitettavasti annan lunastamattomasta huudosta nega-palautteen. Huutaja oli sitä mieltä ettei hänelle voi niin tehdä. Kengät kuitenkin olivat oikeaa kokoa joten kaupat syntyi.
 
pöllö
Minun ensimmäinen huutis kokemukseni meni täysin penkin alle:(
Huusin itselleni satiinikengät häihin,kysyin myyjältä korron korkeutta koska vaikutti aika korkeilta kuvissa vaikka kohteeen kuvauksessa luki
-ei mikään korkea kantainen kenkä-
No kysyin kuitenkin jos voisi mitata sen koron ja saisin näin tietää varman mitan.
Myyjä mittasi omien sanojensa mukaan ja korko piti kengässä olla 5cm
No minä ihmettelin koska näytti korkeammalta mutta myyjä vannotti sen olevan 5cm.Huusin sitten kengät ja voitin huudon,posti toi kengät ja oli sitten kengän korko postissa kasvanut hiukan pituutta sillä ne oli sen 10cm :(
pyysin kaupan purkua mutta ei myyjä suostunut ja väitti minun itse mitanneeni kengän koron väärin ja hänen mitta näytti 5cm,
mittasimme mieheni kanssa ja emme kyllä mistään kohtaa saaneet tuta 5cm sille pituutta vaan lyhimmillään oli 7,5cm ja korkein kohta oli tuon 10cm
Ei purkanut kauppaa ja minulla jatkui kenkien etsintä:( Harmitti kun meni 20e ihan turhaan:(

Mutta mitäpä voi olettaa jos myyjä onkin Porvoosta päivää...ei siis syyttäsuotta niitä täällä mollata:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei ihmeempiä:
-Toinen tapaus oli kun huutaja osti lapselle kengät ja ovella sitten sanoi että eihän hänen ole pakko ostaa niitä kenkiä jos eivät sovikaan lapselle. Kohteessa ei ollut hintavarausta eli huuto oli sitova. Lapsi oli mukana ja kenkiä sovitettiin ennen maksua. Sanoin vain että mikään pakko ei ole ostaa mutta valitettavasti annan lunastamattomasta huudosta nega-palautteen. Huutaja oli sitä mieltä ettei hänelle voi niin tehdä. Kengät kuitenkin olivat oikeaa kokoa joten kaupat syntyi.

Tämä taitaa olla aika yleinen luulo,mutta toisaalta jos joku minultakin tulee hakemaan tuotteen kerron siksi REHELLISESTI kaiken niin mitat kuin kaiken muunkin mahdollisen.Eli kengissä kannattaa myyjänä mitata se kengän sisäpohjan mitta niin tarkkaan kun vain voi olla,ettei tule näitä riitasia tapauksia;)
Ja pyytää mahdollisia ostajia ennen sitovaa huutoa tulla sovittamaan:)

Mutta muutenhan tuon pitäsi sitoa samalla lailla ostajan ostamaan tuotteen kun ei ennen huutoaan ole tullut sovittamaan.Tosin moni kuvitteleen sen olevan tällöin joku sovitusaika vaikka sitova huuto on jo tehty.
 
ei ihmeempiä
Alkuperäinen kirjoittaja Kana-lauman jatkeena:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ihmeempiä:
-Toinen tapaus oli kun huutaja osti lapselle kengät ja ovella sitten sanoi että eihän hänen ole pakko ostaa niitä kenkiä jos eivät sovikaan lapselle. Kohteessa ei ollut hintavarausta eli huuto oli sitova. Lapsi oli mukana ja kenkiä sovitettiin ennen maksua. Sanoin vain että mikään pakko ei ole ostaa mutta valitettavasti annan lunastamattomasta huudosta nega-palautteen. Huutaja oli sitä mieltä ettei hänelle voi niin tehdä. Kengät kuitenkin olivat oikeaa kokoa joten kaupat syntyi.

Tämä taitaa olla aika yleinen luulo,mutta toisaalta jos joku minultakin tulee hakemaan tuotteen kerron siksi REHELLISESTI kaiken niin mitat kuin kaiken muunkin mahdollisen.Eli kengissä kannattaa myyjänä mitata se kengän sisäpohjan mitta niin tarkkaan kun vain voi olla,ettei tule näitä riitasia tapauksia;)
Ja pyytää mahdollisia ostajia ennen sitovaa huutoa tulla sovittamaan:)

Mutta muutenhan tuon pitäsi sitoa samalla lailla ostajan ostamaan tuotteen kun ei ennen huutoaan ole tullut sovittamaan.Tosin moni kuvitteleen sen olevan tällöin joku sovitusaika vaikka sitova huuto on jo tehty.
Mitat oli jo ilmoituksessa. Oli sekä kuvallisesti että sanallisesti. Huutaja siis näki ilmoituksen kuvasta että missä kohtaa mitta oli sisäpohjallisessa.

 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja Bebe:
Mä taas en ymmärrä, miksi sen oman arvion, vaikka nyt sitten negan tai neutraalin antamisesta pitäisi muka neuvotella. Sehän on ostajan/kauppakumppanin oma, subjektiivinen arvio myyjän toiminnasta.

Itse en ole onneksi koskaan joutunut negaa tai neutraalia antamaan, aika harvoin noita mun mielestä näkyy.
No luulen, että alkuperäinen tässä tarkoitti sitä, että monet laittaa negoja vaikkeivät ole ite esim. maksaneet tuotetta..tai ottaneet yhteyttä ym. Että ottaisivat ensin ythetytä, mikä maksaa..koska monesti virheitä on voinut tapahtua heillä itselläänkin. Aika monesti näkee, et negat on jotain aivan ihmeellisiä eli ei mitään oikeaa. Jotkut valittaa, että käytettynä ostettu vaate on käytetty =) Siis ihmisiä on oikeesti ihan uskomattomia tuolla.

Ite en oo koskaan negaa enkä neutraa antanu, vaikka kerran kyllä teki mieli. Lisäksi oon kerran poistattanut huudon ylläpidolla positiivisen kommentin, koska ite en saanu takas positiivista =D Turhaa, tiedän..mutta veetutti ku tämä venytti maksua ja ite lähetin postis heti kuitenki..niin en saanu mitään kommenttia. Just.
 
hy
Alkuperäinen kirjoittaja pöllö:
Minun ensimmäinen huutis kokemukseni meni täysin penkin alle:(
Huusin itselleni satiinikengät häihin,kysyin myyjältä korron korkeutta koska vaikutti aika korkeilta kuvissa vaikka kohteeen kuvauksessa luki
-ei mikään korkea kantainen kenkä-
No kysyin kuitenkin jos voisi mitata sen koron ja saisin näin tietää varman mitan.
Myyjä mittasi omien sanojensa mukaan ja korko piti kengässä olla 5cm
No minä ihmettelin koska näytti korkeammalta mutta myyjä vannotti sen olevan 5cm.Huusin sitten kengät ja voitin huudon,posti toi kengät ja oli sitten kengän korko postissa kasvanut hiukan pituutta sillä ne oli sen 10cm :(
pyysin kaupan purkua mutta ei myyjä suostunut ja väitti minun itse mitanneeni kengän koron väärin ja hänen mitta näytti 5cm,
mittasimme mieheni kanssa ja emme kyllä mistään kohtaa saaneet tuta 5cm sille pituutta vaan lyhimmillään oli 7,5cm ja korkein kohta oli tuon 10cm
Ei purkanut kauppaa ja minulla jatkui kenkien etsintä:( Harmitti kun meni 20e ihan turhaan:(

Mutta mitäpä voi olettaa jos myyjä onkin Porvoosta päivää...ei siis syyttäsuotta niitä täällä mollata:D
Mut tää menee kyllä omaksi mokaksi =) Kantsii ostaa niiltä, joilta saa oikesti kunnolla heti kerralla tiedot jne..ja kengät lähtisin ostamaan kaupasta, nehän on pakko sovittaa kuitenki ensin. Ei mee jalat pilalle =)
 
Mä myin tässä keväällä yhtä lastenvaatetta, huutaja osti osta heti-toiminnolla. Sähköpostilla kysyin että tuleeko noutamaan vai laitetaanko postiin, niin viikon verran sain odottaa vastausta. Sen piti noutaa, mutta eipä sitten tullukaan. Noutoa odottelin pari viikkoa Kerkesin laitaa huutikseen jo uudelleen myyntiin, kunnes kyseli tilinumeroani kun ei kerkee noutamaan. Meni vielä neljä päivää ennenkuin raha tuli tilille. Ei ollu kohteeseen tullut huutoja niin suljin sen ja myin sitten tälle alkuperäiselle ostajalle. Kehtas vielä laittaa mulle neutraalin palautteen, vaikka mielestäni mulla oli pitkä pinna ja olin joustava.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bebe:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmiset, jotka lyövät neutraalin tai negan NEUVOTTELEMATTA asiasta ensin myyjän kanssa ovat ostajia helvetistä! Näpytellään suoraan se palaute eiköä suostuta mihinkään sopuratkaisuun. Vaikka myyjä tarjoutuisi lyömään ostajalle uuden omakotitalon ja Jaguarin avaimet käteen korvauksena kivusta ja särystä...Ei auta. Kun minä olen PÄÄTTÄNYT antaa neutraalin tai negatiivisen, minä myös annan :D!!
Mä taas en ymmärrä, miksi sen oman arvion, vaikka nyt sitten negan tai neutraalin antamisesta pitäisi muka neuvotella. Sehän on ostajan/kauppakumppanin oma, subjektiivinen arvio myyjän toiminnasta.
No, jokainen tekee virheitä. Yleensä niiden korjaamiseen annetaan mahdollisuus!

Neutraali tai nega on mielestäni huutiksessa aiheellinen, jos kohde on kuvauksen vastainen, MUTTA myyjä ei suostu neuvottelemaan hinnanalennuksesta tai tavaran palauttamisesta/rahojen palauttamisesta.

JOS myyjä suostuu purkamaan kaupan, ei ole mitään syytä räpätä neutraalia tai negatiivista!

Tälläiset palautteenantajat ovat niitä vaikeita ihmisiä joka elämän alalla. Ei anneta toiselle mitään mahdollisuuksia korjata huolimattomuusvirhettään, vaan siitä lyödään surutta huono palaute, teki myyjä mitä tahansa.

 
huutelija täälläkin
Onko noi palautteet ihan oikeesti noin "elintärkeitä"? siis onko väliä, jos annat vaikka ostajalle pos. palautteen ja jäät itse ilman palautetta? (mulle on käynyt näin!, eikä oo tullut mieleen muuttaa tai poistattaa omaa palautetta, mun mielestä kaupat sujui hyvin, maksu tuli ajallaan, tuote lähti postiin ajallaan)
Tai jos mulle tulee neutraali palaute (no just tällainen, että kuvauksessa kerroin tarkkaan, että tuote on KÄYTETTY, mutta siisti, ostaja laittaa palautteeseen, että käytönjälki näkyy..), itse annoin tällekin ostajalle positiivisen, koska mun mielestä kaupat meni tälläkin kewrtaa hyvin!

Eli miten paljon painoarvoa on yksittäisellä negalla tai neutraalilla, jos 98% on positiivisia?
 
miimi
Alkuperäinen kirjoittaja Charlize:
Mulla varmaan se kun ostin parisängyn, sit sitä tuli semmonen about mun ikänen (parikymppinen) komistus tuomaan. Kauheasti sano et hän vois ihan mielellään kasata sen mulle ja kaikkee, totesin sitte että joo kasaa vaan ku ite en omista porakonetta. Korjas samalla neidin pinnasängyn mistä meinas pääty lähteä irti. Kova flirtti oli päällä ja ovesta lähteissään puristi vielä pakarastakin. :D Myöhemmin tuli tekstaria että lähdenkö ulos hänen kanssaan, totesin että ei kiitos kun mulla on kuitenkin avomies (kuten meidän ulko-ovesta saattaa päätellä), vaihtoi huutonetin pos. palautteen negaksi. :D "Todella töykeä ja ynseä naishenkilö! En suosittele!" :LOL:
IHAN HUIPPU!!!!
 
manna
ehkä oudoin tyyppi oli luurangonlaiha nuori äiti, jolta huusin vaaleanpunaisen lasten vaatteen. Kävin noutamassa takin. Hän mollasi vaaleanpunaisen värin tyyliin: meillä ei ikinä kyllä käytetä vaaleanpunaista. ja jaloissa pyöri puolivuotias tyttölapsi. Vaatteen oli saanut siskoltaan lahjaksi.
 

Yhteistyössä