G: Oudoimmat Huutis-kokemuksenne?

Mun top kolmonen:

- Ostaja, joka "stalkkasi" mua. Tekstaili tyyliin "Kiitos vielä kerran tästä ihanasta vaatepaketista, Liljalla on nyt päällään se punainen mekko ja on kyllä nätti" kun kaupoista oli jo viikkoja, soitti mulle myös samasta aiheesta, ja puhelun aikana yritti udella että minkäikäiset mun lapset on, minkä nimisiä, mistä maasta mun mies on kun mulla on niin erikoinen sukunimi, missä tapasin mieheni, jne :snotty:. Lähetti jopa kaveripyynnön Facebookissa :LOL: :headwall: ja tikusta asiaa-sähköposteja tuli kuukausienkin päästä vielä.

- Ostaja, jonka vastausta mun mailiin sai odottaa jotain 10 päivää. Mailissaan hän runsassanaisesti vuodatti elämäänsä: vesivahinko, nettiyhteydessä ongelmia, lapsetkin sairastavat, hän raskaana ja kamala olo, ja anatomian tenttiinkin pitäisi lukea. Sen takia hän ei ole ehtinyt ottamaan yhteyttä, ja hän yrittää ehtiä maksamaan tällä viikolla. Maksuakin sai sitten odotella aika kauan, kun hänellä oli pahoinvointia ja lapsetkin kipeenä ja kaikkea. Hassua, että hänellä oli aikaa kirjoittaa pitkiä selostuksia muttei aikaa käydä pikaisesti nettipankissa maksamassa huutoaan :whistle: . Ja kun hän sitten lopulta maksoi, loppuviikosta, niin märisi maanantaina että missä tuote viipyy - ne rahatkaan eivät vielä olleet ehtineet mun tilille.

- Ihminen, joka kysyi voisinko sulkea kohteen ja antaa haalarin hänelle (tai mahdollisesti myydä halvalla, kympin hän voisi ehkä maksaa) koska hän on köyhä ja hänellä ei ole koskaan ollut rahaa ostaa kunnon haalaria lapselleen. En heltynyt, julma minä :'(
 
Mulla varmaan se kun ostin parisängyn, sit sitä tuli semmonen about mun ikänen (parikymppinen) komistus tuomaan. Kauheasti sano et hän vois ihan mielellään kasata sen mulle ja kaikkee, totesin sitte että joo kasaa vaan ku ite en omista porakonetta. Korjas samalla neidin pinnasängyn mistä meinas pääty lähteä irti. Kova flirtti oli päällä ja ovesta lähteissään puristi vielä pakarastakin. :D Myöhemmin tuli tekstaria että lähdenkö ulos hänen kanssaan, totesin että ei kiitos kun mulla on kuitenkin avomies (kuten meidän ulko-ovesta saattaa päätellä), vaihtoi huutonetin pos. palautteen negaksi. :D "Todella töykeä ja ynseä naishenkilö! En suosittele!" :LOL:
 
Ostin siskon lapsille Brion nukenvaunut ja mies kävi hakemassa huudon.
No tämä myyjä oli sanallisesti takertunut mieheeni siinä eteisessä kertomalla kuinka hyvän näköinen mieheni on ja kuinka kaunis lapsi meillä on...esikko siis oli mieheni mukana.
Siihen kaiken kehumisen päälle oli sitten vuodattanut oman menneisyytensä ja nojaillut oven karmiin...esikon sanoin kiemurteli kokoajan ja mieheni ei saanut naurun remakaltaan edes kunnolla kerrottua.
Samainen myyjä laittoi minulle vielä tekstarilla viestiä kuinka oli mieltynyt mieheeni jne. Ja kuinka minun tulee muistaa hoitaa parisuhdettani, kun olen noin upean miehen saanut ettei käy kuten hänelle.... Ja kun en vastannut niin viestiä pukkasi vielä parin päivän ajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Charlize:
Myöhemmin tuli tekstaria että lähdenkö ulos hänen kanssaan, totesin että ei kiitos kun mulla on kuitenkin avomies (kuten meidän ulko-ovesta saattaa päätellä), vaihtoi huutonetin pos. palautteen negaksi. :D "Todella töykeä ja ynseä naishenkilö! En suosittele!" :LOL:
Apuva :LOL:
 
Mulle yks ostaja vastailee viesteihin kun kyselen maksua huudosta pienillä kirjaimilla kuten: miten maksu voitin huudon, en vielä, ja ei edes nimimerkillä kun kysyin toistamiseen maksusta vastauksena tuli: maksan maksan! vieläkään ei ole maksanut ja kohta 1 kk huudosta!
 
Tiedä onko tämä nyt niin outo, mutta...

Huusin vähän aikaa sitten pöydän ja laitoin myyjälle huudon päätyttyä viestiä sähköpostitse, että milloin pöydän voisi tulla noutamaan. No ensin ei tule mitään vastausta ja sitten kun laitan tekstaria samasta asiasta niin myyjä soittaa muutaman tunnin kuluttua ja sanoo, että pöytä pitää tulla hakemaan puolen tunnin kuluttua. Eli ei mitään vaihtoehtoa..tai oli nega palautteisiin minulle.
No siinäpä se sitten, käytiin hakemassa pöytä joka oli nostettu valmiiksi rappuun ja oven raosta otti rahat vastaan...ovi nopeasti kiinni. Tosin ei meidän kanssa nyt tarvitse turhia turista, mutta jos lause on: tossa se on ja kiitos.
 
vieras
6 kuukautta huutisilmoituksen umpeutumisen jälkeen joku äijä kyselee vaihdatko tähän ja tähän, paljon maksaa jne. No ei siinä mitään jos olis kysellyt vain kerran mut.. ei hemmetti.. niitä kyselykertoja riitti ties miten monta yhteen päivään usean päivän ajan vaikka jo ekaan viestiin vastasin et myyty jo. Ilmeisesti hällä oli pitkät piuhat.
 
Ou Jee!
Huutoaika meni umpeen keskellä yötä ja hintavarausta ei ylittänyt mun tarjous, joka oli suurin ....... Aamulla kun katsoin kohdetta, huomasin että tuote pistetty jo myyntiiinpaljon kovemmalla hinnalla .............
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Charlize:
Mulla varmaan se kun ostin parisängyn, sit sitä tuli semmonen about mun ikänen (parikymppinen) komistus tuomaan. Kauheasti sano et hän vois ihan mielellään kasata sen mulle ja kaikkee, totesin sitte että joo kasaa vaan ku ite en omista porakonetta. Korjas samalla neidin pinnasängyn mistä meinas pääty lähteä irti. Kova flirtti oli päällä ja ovesta lähteissään puristi vielä pakarastakin. :D Myöhemmin tuli tekstaria että lähdenkö ulos hänen kanssaan, totesin että ei kiitos kun mulla on kuitenkin avomies (kuten meidän ulko-ovesta saattaa päätellä), vaihtoi huutonetin pos. palautteen negaksi. :D "Todella töykeä ja ynseä naishenkilö! En suosittele!" :LOL:
Tää oli ihana :D.

Minä olen tehnyt lukemattomia kauppoja ja suurinosa on sujunut ongelmitta. Kiitos näille ihanille myyjille ja ostajille :).

MUTTA aina, kun paljon on ihmisten kanssa tekemisissä, huomaa, että jos jonkinnäköistä sopan sekoittajaa mukaan mahtuu.

Lukutaidottomat ovat kaikkein raivostuttavimpia, hyvänä kakkosena tulevat peruskiukkuiset ihmiset, joiden viestittely on jo ensimmäisestä sähköpostista alkaen nuivaa ja töksähtelevää.

Ihmiset, jotka lyövät neutraalin tai negan NEUVOTTELEMATTA asiasta ensin myyjän kanssa ovat ostajia helvetistä! Näpytellään suoraan se palaute eiköä suostuta mihinkään sopuratkaisuun. Vaikka myyjä tarjoutuisi lyömään ostajalle uuden omakotitalon ja Jaguarin avaimet käteen korvauksena kivusta ja särystä...Ei auta. Kun minä olen PÄÄTTÄNYT antaa neutraalin tai negatiivisen, minä myös annan :D!!
 
MaalaisJuntti
Mä kerran ostin liesisuojan. Ja se myyjä melkein tunki sen minulle,hyvä ettei maksanu et hain sen...
Sano ettei se ollu passanu heidän hellaan.Kysyin syytä niin ei tienny,ei vaan passannu.
Ja ku meniin hakeen niin oli minuttia aikasemmin löytäny kaikki osat siihen. Ja hyvä ettei tanssinu ku pääsi siittä eroon.

Tulin siihen tulokseen että mies oli sen ostanu ja hän inhos sitä ;)
 
vakkarimyyjä
vaatteen sisäsaumojen ( siis nurjanpuolen) nukkapalleroista kerran valitti yksi, eipä ollut tullut mieleen että pitäisi kertoa miltä vaate näyttää nurjalta puolelta....
no toki kaupat purin ja sai rahansa takaisin
 
vieras
Myyjänä ollessani se, kun möin kestovaippoja ja kohteessa oli, että postitus tai nouto ja että sovitaan sitten huudon loputtua toimitustapa. Huuto sitten sulkeutui ajallaan ja 5viikkoa yritin ottaa voittajaan yhteyttä ilman vastakaikua, että postitetaanko vai noutaako, välimatkaa meillä n. 50km, joten oli varautunut postitukseen, kun senkin kulut vain 6?... Ja kunnes sitten eräänä kauniina heinäkuisena sunnuntaiaamuna klo 5.30 soi ovikello ja tyyppi tuli vaippojansa noutamaan... eikä sillä ollut edes tarpeeksi rahaa varattuna, puolet uupui.

 
vieras
:LOL: paras toi vaihtoi huutonetin pos. palautteen negaksi. "Todella töykeä ja ynseä naishenkilö! En suosittele!"

Ei minulla mitään erikoista, mutta yksi myyjä soitti jälkikäteen enkä meinannu millään tajuta että kuka ihmeen XX minule soittaa niiin tuttavallisesti :D
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
- Ihminen, joka kysyi voisinko sulkea kohteen ja antaa haalarin hänelle (tai mahdollisesti myydä halvalla, kympin hän voisi ehkä maksaa) ..
Joo, noi on ihan hitont örkeitä!! Mullekki yks emäntä yritti, ku olin just laittanu huutoon yhden hyllyn, että hän "ostaa pois" sen sulta..niinku huudon ohi, et jos suljen. Ja tarjos jotain alle puolta hintaa!! Ja meidän pyyntö oli vielä edullinen. Siinä oikein nätisti sanoin, että "no laitoin just huutoon, että taidan tässä odotella..katsotaan, jos hylly ei mene huutoajan jälkeen kaupaksi". Kyllä sappi kiehu. Sit tälle emännälle tuli hätä, ku yks heti huusi sitä =D Todella härskiä porukkaal öytyy.

 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Myyjänä ollessani se, kun möin kestovaippoja ja kohteessa oli, että postitus tai nouto ja että sovitaan sitten huudon loputtua toimitustapa. Huuto sitten sulkeutui ajallaan ja 5viikkoa yritin ottaa voittajaan yhteyttä ilman vastakaikua, että postitetaanko vai noutaako, välimatkaa meillä n. 50km, joten oli varautunut postitukseen, kun senkin kulut vain 6?... Ja kunnes sitten eräänä kauniina heinäkuisena sunnuntaiaamuna klo 5.30 soi ovikello ja tyyppi tuli vaippojansa noutamaan... eikä sillä ollut edes tarpeeksi rahaa varattuna, puolet uupui.
Ei oo totta? Ihan järkyttävää X)
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Tiedä onko tämä nyt niin outo, mutta...

Huusin vähän aikaa sitten pöydän ja laitoin myyjälle huudon päätyttyä viestiä sähköpostitse, että milloin pöydän voisi tulla noutamaan. No ensin ei tule mitään vastausta ja sitten kun laitan tekstaria samasta asiasta niin myyjä soittaa muutaman tunnin kuluttua ja sanoo, että pöytä pitää tulla hakemaan puolen tunnin kuluttua. Eli ei mitään vaihtoehtoa..tai oli nega palautteisiin minulle.
No siinäpä se sitten, käytiin hakemassa pöytä joka oli nostettu valmiiksi rappuun ja oven raosta otti rahat vastaan...ovi nopeasti kiinni. Tosin ei meidän kanssa nyt tarvitse turhia turista, mutta jos lause on: tossa se on ja kiitos.
No kyllä on erittäin outoa. Aina pitää noudot sopia niin, että ostajallekki passaa. Tommoset ehdot pitää muutoin laittaa ites kauppaan myyntiehdoiksi. Monella voi olla vaikeuksia hankkia auto+peräkärry tms noihin..
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Ostin siskon lapsille Brion nukenvaunut ja mies kävi hakemassa huudon.
No tämä myyjä oli sanallisesti takertunut mieheeni siinä eteisessä kertomalla kuinka hyvän näköinen mieheni on ja kuinka kaunis lapsi meillä on...esikko siis oli mieheni mukana.
Siihen kaiken kehumisen päälle oli sitten vuodattanut oman menneisyytensä ja nojaillut oven karmiin...esikon sanoin kiemurteli kokoajan ja mieheni ei saanut naurun remakaltaan edes kunnolla kerrottua.
Samainen myyjä laittoi minulle vielä tekstarilla viestiä kuinka oli mieltynyt mieheeni jne. Ja kuinka minun tulee muistaa hoitaa parisuhdettani, kun olen noin upean miehen saanut ettei käy kuten hänelle.... Ja kun en vastannut niin viestiä pukkasi vielä parin päivän ajan.
Huhhuh, mikä..piip. Jotkut kehtaa =D Jos se kato aatteli, et sun miestäs kiinnostais vähän käydä siellä vierailulla =D Tosi noloa! Mut ehkä se oli joku rajatapaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Charlize:
Mulla varmaan se kun ostin parisängyn, sit sitä tuli semmonen about mun ikänen (parikymppinen) komistus tuomaan. Kauheasti sano et hän vois ihan mielellään kasata sen mulle ja kaikkee, totesin sitte että joo kasaa vaan ku ite en omista porakonetta. Korjas samalla neidin pinnasängyn mistä meinas pääty lähteä irti. Kova flirtti oli päällä ja ovesta lähteissään puristi vielä pakarastakin. :D Myöhemmin tuli tekstaria että lähdenkö ulos hänen kanssaan, totesin että ei kiitos kun mulla on kuitenkin avomies (kuten meidän ulko-ovesta saattaa päätellä), vaihtoi huutonetin pos. palautteen negaksi. :D "Todella töykeä ja ynseä naishenkilö! En suosittele!" :LOL:
ei vee... tää on kyllä jo huippu :LOL: :LOL: raukka ku ei osannu ottaa pakkeja oikeella tavalla, voi reppanan reppana... oikee miehisyyen huippu :LOL: :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ou Jee!:
Huutoaika meni umpeen keskellä yötä ja hintavarausta ei ylittänyt mun tarjous, joka oli suurin ....... Aamulla kun katsoin kohdetta, huomasin että tuote pistetty jo myyntiiinpaljon kovemmalla hinnalla .............
Mikä tässä on outoa, voihan noin tehdä.
Myyjä oli vain yökyöpeli tai aamuvirkku?
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Susanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Ou Jee!:
Huutoaika meni umpeen keskellä yötä ja hintavarausta ei ylittänyt mun tarjous, joka oli suurin ....... Aamulla kun katsoin kohdetta, huomasin että tuote pistetty jo myyntiiinpaljon kovemmalla hinnalla .............
Mikä tässä on outoa, voihan noin tehdä.
Myyjä oli vain yökyöpeli tai aamuvirkku?
No se, että se ei menny ees alunperin kaupaksi tietyllä hinnalla. Ja myyjä korotti hintaa vielä siitäkin. Eli siis ei oo ilmeisesti aikomustakaan saada kaupaksi ;)
 
minä
Mulle tuli viestiä yhdestä osta heti kohteesta että jos voisin sulkea sen aikaisemmin niin hän ostaa sen O:
Sitten kun huutoja ei ollut tullut ja kohde oli mennyt kiinni tuli kysely josko voisin sen laittaa uudestaan huudettavaksi ja sulkea sitten heti kun hän on huutanu, kun ei edellisellä kerralla ehtinyt huutaa... (se oli auki 10 päivää)
Mä laitoin mutta joku toinen sen huusi :)
 
:LOL: Myin miehen fudiskengät,ostajakin tuli sitten niille.
No ulkomaalainen nimi oli (tosin Suomessa asui) joka huudon voitti.Laitoin sitten postia hänelle ja ilmoitin kokonais summan:)
kului noin viikko,ei maksua näy ei vastausta s.postiin ei mihinkään:( no nyt oli noin 10vrk kulunut niin hän laittaa tekstaria
'oletko jo lähettänyt kengät,ei ole vielä tulleet'
no laitoin viestiä takasin että 'ne pitää ensin maksaa ja sitten vasta lähetän tuotteen'
kaveri hiukan hiiltyi ja kiukkusi ne jo maksaneensa 'aikoja sitten,ainakin 2viikkoa sitten' :LOL: laitoin taas tekstaria että huuto sulkeutui 10päivää sitten joten et ole 2viikkoa sitten voinut niitä maksaa ja laitoin taas tilinumeroa ym.
Nyt lähettää jo s.postiini viestiä että miksi en laita kenkiä hälle ja plääh...
pyysin lopulta kuittia tai tositetta että on maksanut niin vinkuu vain ettenkö muka luota häneen ..no en :LOL:
Tilanne kesti kuukauden yhteensä kaikenkaikkiaan ja ratkesi kun en enään vastannut tän viestehin (joo,tosi aikuismaista) mutta raha ei koskaan tullut minun tilille ja koskaan ei hän voinut todistaa maksukuitilla tuota asiaa vaan vaati kenkiä itselleen ja minä mikään hyväntekijä ole.

:LOL: toinen huvittava tapaus oli kun myin yhtä takkia,laitoin ihan kaikki tiedot siihin takista.
no eräs ostaja lähestyi minua yv viestillä ja kyselee jopa hihansuun resorin halkasijan mittaa,vetoketjun soljen mittaa ym uskomatonta.
No takkiin tuli huutoja,hintavarausta ei minulla ollut ja tämä sankari sitten kysyy kesken huutojen 'paljonko haluan takista?'
Kerroin sen huutokaupan olevan vielä avoin joten ei muuta kuin huutoja tekemään,vaan tämä laittaa ettei maksa siitä posteineen enempää kuin 10e ja hänellä ei rahaa ja muuta nyyhkytarinaa,
huutiksessa pelkän huutohinta oli jo kohonnut 15 + postarit päälle...arvaa vain kuinka olin julma ja en myynyt takkia hänelle vaan vartuin huutokaupan loppuun asti:)
:LOL: Myin tytön takin,huutaja ilmoittaa maksaneensa takin ,ei kerro mistä pankista eli katson sitten jokapäivä tilitietojani.
Kului sen 3päivää ja nyt näkyi minulla takin raha tilillä (kirjattukin samalle päivälle)
vaan johan takin ostajalta tulee kiukkusta viestiä että 'milloin takki on hänellä kun hän on sen aikoja sitten maksanut eikä tänäänkään posti sitä tuonut'
Ei muuta kuin viestiä että raha näkyi tililläni vasta tänään joten luonnollisesti kuten huutiksessakin ilmoitin kun rahat näkyy tililläni tuote lähtee postiin.
Vaan vielä kitisee että toivottavasti et ole mikään huijari sillä minä maksoin jo niin monta päivää sitten ja olihan siinä jotain rikosilmoituksen teostakin uhkailulla:(
Tuote meni postiin saapui ostajalleen (tai ainakin näin luulen,tuosta kulunut nyt 6kk) mutta palautetta hän ei minulle antanut (tosin eihän sitä kaikki annakkaan)

:LOL: Ostajana minulle on myyty kerran 'alkuperäisenä' piraatti cd-levy:(
ilmoitin myyjälle että perun kaupat.
Myyjä ei halunnut perua koska oli ostanut sen kaupasta (ehkäpä pimeästä semmoisesta)
Laitoin viestiä että otin yhteyttä ylläpitoon ja haluan nyt purkaa kaupat.
Sai tältä tyypilta tulikivenkatkuista tekstiä jossa suorastaan uhkailtiin minua:( no laitoin ettei suomen teosto tunnista tätä levyä ja siinä ei ollut niitä teosto numeroja ja varmasti poliisiskin on kiinnostunut piraatimyyjistä.
Nyt hänestä ei kuulunut mitään ja laitoin sitten käyttäjäpalautteena negaa jolloin taas tämä tyyppi kilahti totaalisesti ,uhkaili suoraan kun noin olin muka perättömästi laittanut negaa ja meni siinäkin viestissä henkilökohtaisuuksiin.
No kovan uhkailun tuloksena sain rahani takasin ja laitoin hälle levyn mutta tämäkin oli ulkomaalainen myyjä (tosin asui myös suomessa mutta kuitenkin näitä ähmettejä) joten opin että koitan niitä täs edes välttää;)
 

Yhteistyössä