G:ottaisitko liftarin kyytiin/uskaltaistko itse liftata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalluppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kalluppi

Vieras
Tällainen kalluppi, tuli vaan mieleen kun yksi päivä ajoin liftarien ohi. Olisin voinut harkitakin kyytin ottamista, jos määränpää olisi ollut sama.

Itse vastaan, että voisin harkita kyytiin ottamista, liftarin ulkoisesta habituksesta riippuen. Tai ainakin jos mukana olis oma mies tai joku muu. Harvemmin nuo varmaan mitään murhaajia ovat, mieleen on vaan jääny se, kun joskus pikku tyttönä poliisi tv:ssä oli juttu raiskatusta ja murhatusta liftarista. Sen vuoksi en ehkä kovin helpolla uskaltaisi liftata kenenkään kyytiin, paitsi ehkä jonkun naisen.

miten te muut?

Liftaan paljonkin, saan helposti kyytejä mutta useimmiten miehiltä, ne naiset jotka kyytiin ottaa on itsekin matkailleet aikoinaan, avarampi maailmankatsomus. Lapsiperheetkin on ottaneet kyytiin ja olen tavannut uskomattoman ihania ihmisiä! Moni sanoo ettei miestä kyytiin ottaisi, minä olenkin pienikokoinen nainen.

En ole ottanut kyytiin koska yleensä auto ihan pakissa jos johonkin lähdetään. Olen kyllä itse liftannut ja päässyt määränpäähän. Matkaa oli 120 km ja kyytiin ottajat olivat arvanneet että olen menossa eräille festareille jonne itsekkin olivat menossa.

Jos liftari olisi nuori ja onnettoman näköinen niin kyllä ottaisin. Mutta silloin minulla pitäisi olla joku toinen kyydissä, yksin en uskaltaisi. Itse olen joskus nousuhumalassa liftannut kotiin, nuorena useinkin. Pikkaisen uhkarohkeata mutta olen saanut aina kivoja kyytejä. En kyllä suosittele kenellekään. Nykyään on kaikenlaisia huumekuskeja ja hulluja raiskareita liikkeellä, enemmän kuin ennen.

En itse liftaisi. Nuorempana olen joskus hyvin harvoin liftannut mutten yksin, mutta kait sitä on tullut aremmaksi iän myötä.
Voisin ottaa liftarin kyytiin jos en olisi yksin liikkeessä ja liftari olisi esim. nuori tyttö tms. "luotettavan oloista"

En ole liftannu enkä ottanu liftaajia kyytiin, syy siihen on että äitini on joskus nuorena ottanu jonku miehen kyytiin ja se on alkanu heilua puukon kans, jääny niin muistiin etten uskalla ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Jos liftari olisi nuori ja onnettoman näköinen niin kyllä ottaisin. Mutta silloin minulla pitäisi olla joku toinen kyydissä, yksin en uskaltaisi. Itse olen joskus nousuhumalassa liftannut kotiin, nuorena useinkin. Pikkaisen uhkarohkeata mutta olen saanut aina kivoja kyytejä. En kyllä suosittele kenellekään. Nykyään on kaikenlaisia huumekuskeja ja hulluja raiskareita liikkeellä, enemmän kuin ennen.

En kyllä ole onnettoman näköinen liftatessani :D se on minulle matkustusmuoto siinä missä mikä tahansa muukin kulkuväline, liftaan vain aamupäivästä ja valikoin kyllä kenen kyytiin nousen, naamasta näkee kyllä ja kun muutaman sanan vaihtaa mihin kyytiin kannattaa mennä ja mihin ei. Olen joutunut vain kahdesti kieltäytymään kyydistä, 1 vuotta jo liftannut kuitenkin.

http://www.liftari.org/

tässä linkki jos jotakuta kiinnostaa.