G: Otatko vauvan/lapsen mukaasi vessaan?

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36
Äiti saarnas mulle, että pitää aina taukoamatta ja koko ajan vahtia lasta. Sanoin, et onhan mun vessassa käytävä, enkä mä sitä sinne mukaan roudaa, jos nätisti jollain just leikkii. Hirvee raivari. Kuulemma kaikki vastuuntuntoset äidit ottaa lapsen vessaanki mukaan, varsinki noin pienen (meijän on 8kk). :o

Onhan mulla ovi auki, että sinne pääsee, mutta en mä sinne nyt asumaan tapaa jäädä. Kai mä oon sitte vastuuntunnoton. :|

Olen joo ottanut siihen avonaisen vessanoven ulkopuolelle sitterissä jos oon epäillyt että tulee viivyttyä vessassa..

Nyt poika on reilu puolivuotias, niin yleensä laitan omaan "juoksutuoliin" istumaan/seisomaan ja jonnekin oven lähelle että näen mitä poika puuhaa..

Mutta tähänkin voin lisätä että meillä on pakko vahtia poikaa, pitkä selitys miksi..

voi niitä aikoja kun sai olla pöntöllä rauhassa.....
en ota lasta(1v.) vessaan tulee yleensä kyl peräs jos kestää yli minuutin jos suljen oven sen takana kauhee huuto ja mekastus, joten ovi yleensä rakosellaan
sillon ihan pienenä otin(sitterissä) jos vauva itki tai oli muuten levoton en raaskinu jättää yksin

Itseasiassa otan kun oon pojan kanssa kaksin.En tietenkään silloin kun joku muu voi vahtia poikaa sen aikaa. En mä uskalla tota konttailijaa jättää silmistäni edes hetkeksi kun meillä on koirakin. Yleensä laitan pojan ensin potalle ja sitten teen omat asiani ja pestään kädet ja mennään jatkamaan.

En kyllä ollenkaan oo miettinyt tätä asiaa vaan ihan luonnollisesti on mennyt näin :D

Missä teidän lapset sit on sen aikaa?Ihan tyyliin odottelee olkkarissa ja leikkii? Ei tuo kyl ikinä jaksais jos en oo näkyvissä :D

Nyt poika siis 1v.

Yhteen aikaan oli pakko ottaa mukaan kun muuten huusi kuin syötävä eikä todellakaan itsekseen leikkinyt missään. Istui pöytätasolla ja harjaili mun hiuksia samalla :D Nyt kun osaa kontata, niin viihtyy enemmän lattialla. Välillä tulee mukaan, välillä konttailee jossain lähellä. Mut pakko pitää silmällä, eli ovi on auki jos yksin olen kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Itseasiassa otan kun oon pojan kanssa kaksin.En tietenkään silloin kun joku muu voi vahtia poikaa sen aikaa. En mä uskalla tota konttailijaa jättää silmistäni edes hetkeksi kun meillä on koirakin. Yleensä laitan pojan ensin potalle ja sitten teen omat asiani ja pestään kädet ja mennään jatkamaan.

En kyllä ollenkaan oo miettinyt tätä asiaa vaan ihan luonnollisesti on mennyt näin :D

Missä teidän lapset sit on sen aikaa?Ihan tyyliin odottelee olkkarissa ja leikkii? Ei tuo kyl ikinä jaksais jos en oo näkyvissä :D

Nyt poika siis 1v.

On meilläki koira. Mutta se on musta vaan avuks, ku tulee heti "ilmottamaan" jos poika on pahanteossa. Rapii punttia tms.

Jos poika leikkii esim palikkalaatikollaan tai pikkuautoilla, ei se edes huomaa, ku kipasen pissalle. Ja jos mua kaipaa, tulee kontaten perässä.

Silloin ihan pienenä poika oli mukana vessassa, mutta se johtu ihan muista syistä. Ei voinu laskea sylistä hetkekskään, ni pytylläki oli pidettävä muksu olalla ja hylskyteltävä... Onneks on mennyttä. :snotty:

En tietenkään ota, en ole ottanut koskaan. Hengissä ja suht koht vaurioitta nuo ovat selvinneet jo reilun 5 ja 3 v ajan.

En mä kyllä alkanut kantoliinaa riisumaan jos kävin kusella, eli silloin ovat olleet mukana vessassa :xmas: , ja jossain vaiheessa konttasivat itse perään.

Mä olen käynyt lapsi sylissäkin pissillä,ja jos oven suljen niin kyllä sitä hakataan.
Jos meen vaan kuin ohimennen niin saan ehkä olla rauhassa.Mut monasti siellä nuo pienemmät ovat potalla myös.

En pidä sitä niin ihmeellisenä,joskus ovat,toisiaan eivät.

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:

Nyt poika siis 1v.

On meilläki koira. Mutta se on musta vaan avuks, ku tulee heti "ilmottamaan" jos poika on pahanteossa. Rapii punttia tms.

Jos poika leikkii esim palikkalaatikollaan tai pikkuautoilla, ei se edes huomaa, ku kipasen pissalle. Ja jos mua kaipaa, tulee kontaten perässä.

Silloin ihan pienenä poika oli mukana vessassa, mutta se johtu ihan muista syistä. Ei voinu laskea sylistä hetkekskään, ni pytylläki oli pidettävä muksu olalla ja hylskyteltävä... Onneks on mennyttä. :snotty:

Mä en ihan periaatteesta muutenkaan jätä milloinkaan koiraa ja poikaa ilman näköyhteyttä ja tää koskee kyl mun vessassakäyntiäkin.

No en ota, 1,5-vuotiaat pojat..oven takana yleensä hakkaavat mutta ei niiden mun mielest tarvi tulla sinne. Kyllä ne sen huomaa että mä tuun kohta pois. Käyn esikoisen hampaatkin pesemässä niin samalla tavalla kolkutetaan oven takana.

Mä en ihan periaatteesta muutenkaan jätä milloinkaan koiraa ja poikaa ilman näköyhteyttä ja tää koskee kyl mun vessassakäyntiäkin.

Aijaa? Millanen koira teillä on? Onks se joskus näyttäny jotain merkkejä, että saattas kokeila paikkaansa? :|

Siis ihan uteliaisuudesta, en tarkota mitenkään arvostella. :) Meillä vilisee noita elukoita ja muksuja siinä määrin, omia ja muiden siis, ettei oo tullu mieleenkään, etteikö keskenään pärjäis... :xmas:

Noin 4-5kk ikäiseksi asti otin aina mukaan; vessassa oli sitteri johon laitoin vauvan. Sen jälkeen vauva alkoi viihtymään lattialla lelujen parissa joten jätin yksikseen. Jos tiedän että vessassa kestää pitempään niin sitten otan pyyhkeen päälle leikkimään vessan lattialle.

kun mun nuorin(nyt 3,5v)oli vauva,ja keskimmäinen silloin erittäin vilkas 3vuotias,ni pakko oli vauva ottaa sitterissä vessaan mukaan,en uskaltanu jättää sitä tän keskimmäisen seuraan..

en ota, mutta mulla on aina vessan ovi auki, paitsi silloin kun on vieraita. Niin 1v tulee joka kerta perässä sinne vessaan. Isommat 5v ja 6v antaa kyllä olla mun ihan rauhassa vessassa, en minäkään heitä häiriköi.

Yhteistyössä