G: Otatko vauvan/lapsen mukaasi vessaan?

otan nyt vauvan, koska en uskalla jättää sitä hetkeksikään siskon kanssa vahtimatta. Eihän siihen mene kuin hetki, jos tuo 2,5 v keksii kokeilla vauvan kestävyyttä ;) Mutta muuten en ottais enkä esikoista erikseen ottanu, ellen nyt sitten epäillyt siellä kauankin viipyväni.

kyllä toi tulee perässä ja jos ovi kiinni huutaa ja hakkaa ovea siihen malliin ettei nautinto siellä istua.ei se mua haittaa ollenkaan,olen muutenkin tottunut käymään veskissä ovi auki.

En muista mitä tein, kun lapsi oli vauva... varmaan hän oli vessassakin mukana, koska halusi liki koko ajan olla sylissä tai vähintään näköyhteydessä, muuten alkoi parku. Nykyään lapsi tahtoo tulla vessaan, kun meen sinne. Tulkoon, kun ei se minua haittaa. Kai sitä joskus taas saa käydä vessassa yksinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja matamiko harmailee:
kyllä toi tulee perässä ja jos ovi kiinni huutaa ja hakkaa ovea siihen malliin ettei nautinto siellä istua.ei se mua haittaa ollenkaan,olen muutenkin tottunut käymään veskissä ovi auki.

Samoin. Ovi on kiinni mutta ei lukossa.

Joskus tosin isommat saattavat lähetellä kirjeitä/piirrustuksia mulle oven alta kun ovi on lukossa enkä päästä heitä vessaan mukaan :D .

te ketkä ette ota, niin onko teillä vauvalla isompia sisaruksia? Kysyn siis vaan, että uskallatteko te jättää ihan huoletta sisaruksen pienen kanssa ilman että näette mitä tapahtuu? Se vauvan ja 2,5 vuotiaan äiti edeltä vielä kyselee..

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
te ketkä ette ota, niin onko teillä vauvalla isompia sisaruksia? Kysyn siis vaan, että uskallatteko te jättää ihan huoletta sisaruksen pienen kanssa ilman että näette mitä tapahtuu? Se vauvan ja 2,5 vuotiaan äiti edeltä vielä kyselee..

Kyllä mä nyt jo jätän vajaa 4kk:n ja 2v2kk:n keskenään jos meen pissalle. Paitsi siis jos vauva on jo liinassa.

Tuossa iässä esikoinen tuli perässä tarpeen mukaan itse. Aiemmin otin kuopuksen sen takia ettei esikoinen vahingossa leiki liian lujaa, nyt (5kk) uskaltaa jo jättää lattialle toiseen huoneeseenkin siksi aikaa.

En tietenkään ole koskaan ottanut lapsiani mukaan vessaan. Menen sinne ihan yksin ja väännän vielä ovenkin lukkoon. Lapset kyllä pärjää hyvin sen ajan ilman valvontaani.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Kyllä mä nyt jo jätän vajaa 4kk:n ja 2v2kk:n keskenään jos meen pissalle. Paitsi siis jos vauva on jo liinassa.

Joo, meillä vauva on siis vasta 4 viikkoa ja vielä on pientä epävarmutta esikon suhtautumisesta... jos tässä vielä muutaman kuukauden vauvaa varautuu kuskaamaan koko ajan mukana :)

No en ota, ihan rauhassa käyn. Vaarapaikat on eliminoitu, joten tyttö (8kk) hengailee yleensä siinä oven takana odottelemassa ja tutkii paikkoja. Käyn myös suihkussa ihan rauhassa. Jos tiedän kestävän pidempään, niin laitan leikkikehään siksi aikaa. Se on kyllä pelastus, esim. taikinaa alustaessa jne. =)

Joo, meillä vauva on siis vasta 4 viikkoa ja vielä on pientä epävarmutta esikon suhtautumisesta... jos tässä vielä muutaman kuukauden vauvaa varautuu kuskaamaan koko ajan mukana :)

Tuon ikäinen minullakin oli aina linassa mutta ihan sen takia kun ei oikein muualla viihtynyt, siinä oli hyvä pienen nukkua :)

En o aina ottanu, mut tilanteen mukaan. Vauvana jätin pojan leikkimatolle tai sitteriin, jos vähänki viihty siinä. Itkusena otin mukaan, jos tiesin reissun kestävän pitemmän tovin. Poika alotti pottailun 7kk ikäsenä, joten sen jälkeen oon ottanu siihen istuun. Nykysin (ikää 1v8kk) tulee perässä ku meen veskiin, vaikka pyydettäessä ei asiasta innostuiskaan. Mut siis vastuuntunnotonta ei o vessareissun ajaks jättää yksin... Kyl pieni pari minsaa pärjää, jos ympäristö on turvallinen.

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Mä en ihan periaatteesta muutenkaan jätä milloinkaan koiraa ja poikaa ilman näköyhteyttä ja tää koskee kyl mun vessassakäyntiäkin.

Aijaa? Millanen koira teillä on? Onks se joskus näyttäny jotain merkkejä, että saattas kokeila paikkaansa? :|

Siis ihan uteliaisuudesta, en tarkota mitenkään arvostella. :) Meillä vilisee noita elukoita ja muksuja siinä määrin, omia ja muiden siis, ettei oo tullu mieleenkään, etteikö keskenään pärjäis... :xmas:

Ei oo koskaan näyttänyt mitään merkkejä paikankokeilusta eikä muutenkaan hermostu mistään. Maailman leppoisin tapaus :) Mutta tiedostan silti että koira on koira ja jos poika vaikka yhtäkkiä päättää mennä tyyliin hyppäämään koiran päälle kun koira nukkuu niin saattaa olla että vaistot toimivat refleksinomaisesti ja jotain voisi tapahtua.

En usko että näin käy mutta en voisi mitenkään elää itseni kanssa jos ja kun se olisi minun syyni jos jotain kävisi. Meillä siis 30kg koira. Poika on tosiaan vuoden joten vaikka ei koskaan ole esim. just hypännyt koiran päälle niin eipä hänen päähänpistoihinsa voi etukäteen paljon varautua.

Ehkä myös lehtijutut koiranpuremista on vaikuttaneet pelkooni vaikken koskaan itse ole joutunut minkään koiran hyökkäyksen kohteeksi.

----

Tää lähti nyt ihan sivuraiteille ap:n kysymyksestä mutta halusin vaan vastata kysyjälle :)

Otan aina kun käyn isommalla hädällä ja joskus käyn pissilläkin vauva sylissä, kun on kärttyinen. Ehkä vähän hysteeristä, mutta ei se minua haittaa. :D Ja vauva siis nyt 6kk.

Yhteistyössä