G. Ostatko velaksi joululahjoja?

  • Viestiketjun aloittaja provo
  • Ensimmäinen viesti
provo
Eli kun olen nyt seuraillut jonkin aikaa tätä palstaa niin moni tuntuu ostavan mm.hobbyhallista ,yves rocherilta ym velaksi mistä saa pitkiä maksuaikoja/osamaksullakin.
Eli ostatteko velaksi joululahjanne ja lähinnä eikö harmita niitä maksella joskus reilusti joulun jälkeen,
vai oletteko ehdottomasti sitä mieltä että käteisellä lahjat?

Itse ostan ehdottomasti käteisellä,mihin ei ole varaa niin sitten ei ole ja keksitään jotain muuta
 
Ostan joskus. Tilasin nytkin hobbyhallilta, mutta aion maksaa ne heti pois. Tänä vuonna en taida velaksi ostaa, saa nähdä.. Viime vuonna ostin, ei harmittanut, kun en maksanut niitä kuin muutaman kuukauden.
 
En osta velaksi mitään, no joo paitsi asunnon :D

Muistan kyllä että vuosia sitten kun olin opiskeluja ja taloudellinen tilanne ei niin loistava niin ostin kyllä visalla paljon lahjoja ja maksoin muutamassa erässä. Minusta ihan o.k kunhan ei kerää sieltä täältä pitkin vuotta isoja rästejä.
 
Minä
Siis minun eräällä sukulaisellani on erittäin huono tapa tilailla juuri kyseisitä paikoista
(mukaanlukien Anttila) velaksi
kalliita lahjoja ja sitten hän valittaa joulun jälkeen kuinka ei ole varaa niitä maksella:(
ja tiedän erään joulunkin kuinka tämän sukulaisen eräs lapsikin joutui lopulta luopumaan lahjastaan kun tällä ei vara ollutkaan maksaa,
tosin onneksi vanhemmat osti uuden saman tuotteen halvemmalla tilalle kuin tuo HobbyHallin lelu oli.En myös ymmärrä miksi ihmiset ostaa velaksi jos heillä ei raha ostaa.
 
LLL
En oikeastaan tajua, kun ostetaan lahjat velaksi..
Miksei ihmiset enää osaa elää varojensa mukaan, sen verran laitetaan, kun voidaan. Ne osamaksut seuraa perässä.
Meillä on ollut todella tiukkaa useampi vuosi, joululahjoja on laitettu aina sen mukaan, mitä voitu.'Tärkeintä on se tunnelma ja yhdessäolo <3
 
Mä ostan käteisellä aina kaiken. Tykkään vaan, että tuote on kerralla maksettu, ikävä maksella ties kuinka pitkään "vanhoista" tuotteista osamaksuja.... Mieluummin säästöön etukäteen hiukan rahaa, kuin osamaksujen ja korkojen makselua jälkikäteen...
 
Luottokortilla ostan, jos ulkomailta tilaan jotain, mutta Masterille on kätevää, kun rahaa voi "ladata" jo valmiiksi tai viimeistään sitten maksan,kun lasku tulee. Luoton puolelle ei ole ollut tarvetta mennä.
 
Maiju
Näin ne mielipiteet vaihtuu,muistan vain tuossa vähänaika sitten kuinka porukka täällä hyppi seinille ja kehui kuinka HobbyHallissakaan ei osamaksuerät yhteensä tuo lisämaksua kuin 5e onkohan porukat oppineet laskemaan ja käyttämään vihdoin rahaa?
Itse ostan velaksi vain asunnon.
 

Yhteistyössä