G: Osallistuuko miehesi kotitöihin

äpyli-74
Hei!
Viime viikon meidän iskä hoiti sairaita poikia kotona...minä tulen töistä aivan naattina...mitäs on kotona tehty?!?!?toisena päivänä oli voisilmäpullia, seuraavana mokkapaloja, kolmantena omenahyvettä vaniljakastikkeella...siihen päälle vielä ruoka tehtynä, imuroitu, pesty pyykit....ja minä kun joskus kehtasin syyttää miestäni siitä ettei tämä tee kotona mitään..... :x ja tässä minä itse nyt sitten istun...netissä surffailemassa ja en ole saanut aikaiseksi mitään!!!!!!!!!!!!!! :ashamed:
 
Nelthilta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2005 klo 14:27 harmaa kirjoitti:
Onpas täällä ahkeria miehiä!!!
Minä en voi olla ihmettelemättä, että miten meidän sukupolvemme naiset enää puhuvat miehen "osallistumisesta" kotitöihin. Tokihan meitä on laiskempia ja ahkerampia, toisille siisteys on tärkeämpää, toisille jokin muu. Mutta kun kyllä kahden aikuisen yhteisen kodin ja sen hoidon pitää olla molempien vastuulla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2005 klo 12:04 maatiainen kirjoitti:
Ei osallistu.Ellei sille sitten iske joku tilapäinen mielenhäiriö..En ole sitä liiemmin vaatinut-enkä olettanutkaan.Mies tekee niin paljon työtä tilan ulkopuolellakin,että olen "sovulla" tehnyt ne itse.

Työpaikkani on kotona-maatilalla kun asun.lapisa on kolme,kaksi koululaista ja yksi eskarissa.
sama juttu meillä, eihän tuo ehdi kun on töissä aamusta iltamyöhään. lapsia täälläkin 3, vanhin koulussa ja nuorin 4kk
 
Meillä mies himosiivooja ja räkättää' koko ajan kaikille siivoamisesta.
Todella hermoille käyvää.
Ymmärrän miehiä, joiden vaimo jäkättää...

On siis hermoille käyvää...

Enkä minä todellakaan makaa sohvalla. :wave:
 
Ollaan molemmat vielä opiskelijoita elikkä "työtilanne" on sama ja siten jaamme koti- ja lapsenhoitohommatkin. Käytännössä minä kuitenkin olen enemmän lapsen kanssa ja mies hoitaa kaupassakäynnin ja suuren osan siivouksesta. Lapsi kun on vielä pieni ja kovin äidin perään. Minulla on kuitenkin se pomon rooli näissä kotiasioissa eli arjen aikataulut ja isompien siivousurakoitten aloittamiset ja vähän kaikki muukin vaatii erillistä käskyä minun taholtani. Tästä tulee välillä hiukan ärhenneltyä.

Mies hoitaa myös raha- ja vakuutusasiat, kun se on jotenkin helpompi, että ne on yhden ihmisen hommana. Niistä ei myöskään tarvitse yleensä neuvotella, hän kyllä hoitaa ne kaikkien parhaaksi. Joskus toivoisin samaa oma-aloitteisuutta myös kodin ja lasten hoidossa.

Periaatteessa meillä tekee se joka ehtii.
 

Yhteistyössä