G: opiskeletko jotain äitiyslmalla/hoitovapaalla?

Opiskelija
Täällä yksi hoitovapaalainen joka opiskelee Sosionomiksi.
Ja vaikka sitä teen hoitovapaalla, en saa kotihoidontukea vaan opintorahan ja -lainan.
Opinnot pitäisi suorittaa toukokuun -08 loppuun mennessä. Tosin itsellä tarve suorittaa ne ennen huhtikuun alkua, koska silloin jään äitiyslomalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lemmenlaiva:
saako opintotuen jos käy koulua hoitovapaalla? ja sit saa myös sen kodinhoidontuen? vai miten noi tuet menee jos opisklee hoitovapaalla?
opintotuen saa kotihoidontuen päälle, edellyttäen tietenkin että lapsi hoidetaan kotona... tosin opintotuki on kyllä niin surkean pieni että oikeen naurattaa... :whistle:
 
mun pitäs suorittaa lukio loppuun..
aikuislukioon pitäs mennä suorittamaan 1 (!) ruotisnkurssi ja sit kirjottaa 3ainetta..matikka ja äikkä tehty jo..
mites kauan noi suoritukset säilyy?siinä taitaa olla joku aikaraja mihin mennessä pitää t'ydentää että ottaan noi aikasemmat huomioon..
 
mä opiskelen siis vain sillai "sivutoimisesti", en saa mitään tukea avoimen liopiston opintoihini, mutta pitää aivot virkeenä ja saa samalla vähän sitä "omaa aikaa". mutta saako siis tosiaan opintotuen jos pystyy samalla opiskelemaan täyspäiväisesti kun hoitaa lasta kotona? mietin vaan kun mies on ihan täyspäivänen opiskelija ja mun ois palattava töihin ensi syksynä tienaamaan rahaa.
 
Mä opiskelen ja hoidan kotona 10kk ikäistä poikaa. Saan myös opintotukee, tosin sillä edellytyksellä että opintosuorituksia kertyy riittävästi. Mies on kotona niinä päivinä kun mulla luentoja.
 

Yhteistyössä