G : Onko teille raskauden aikana sattunut mitään? Esim.kaatunut tai muuten satuttanut mahan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mahakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaaduin suoraan mahalteni, mut mitään ei sit onneks käyny. Aika hyvin on lapsi kuitenkin suojassa siellä vatsan uumenissa.

Mun sisko tärskähti selälleen ja sekin selvis mustelmille, lapselle ei mitään.

Kaaduin kontilleni, mutta sain onneksi käsillä ja jaloilla sen verran vastaan (polvilla), ettei maha osunut maahan. Tärähti vain vähän reisiä vasten. Hetken sattui, mutta kipu meni heti ohi. Ei käynyt mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja mahakas:
Seurasiko siitä mitään?Mitä?
Pelottaa nuo liukkaat ja jos sattuukin kaatumaan :(

mä kaaduin aika pahanlaisesti joskus olisko ollut kuudennella raskauskuukaudella. pari päivää oli vatsa kipeä jostain istukan kohdalta, mutta mitään seuraamuksia ei kuitenkaan tullut.
sehän siinä voi olla vaarana että istukka irtoaa

mahalleni kaaduin, onneks pehmonen lumi ja toppatakki pehmensi laskua :D Ei käyny kuinkaan, vissiin sit ihan viimesimmillään on vaarallisempaa, kun ei enää oo niin paljon lapsivettäkään suojaamassa yms..

Kaaduin, mutta satutin selän. Ja kaaduin vielä seuraavana päivänä toisen kerran ja satutin jalan. Sairaalassa lääkäri kysyi pahoinpidelläänkö minua.

Keskimmäistä odottaessani (rv?) kaaduin saman päivän aikana 2 kertaa.Eka portaat ulkona.Polvilleen menin ja tokan kerran sisällä suoraan pyllylleen jonkin lastenlelun takia.Onneksi mitään ei tullut paitsi takalisto ja polvet kipeenä.

Esikoista odottaessa kaatua mässähdin polkupyörän kanssa kun olin tulossa kaupasta. Ei käynyt kuinkaan vauvalle, itellä meni vähän lonkka mustaksi muttei sen kummempaa. Raskaus oli suunnilleen puolessa väilissä. Vauvan liikkeitä tosin tarkkailin aika tarkasti sen päivän ja seuraavan..

Eilen viimeeksi liukkaassa ylämäessä pari kertaa vedin persuuksilleni. Pahimmat raskausajan kaatumiset kuitenkin 1. ja 3. raskauksissa. 1. raskauden puolessa välissä lensin kaarella selkäedellä toisen ihmisen yli, joka tuli päälleni kyykyssä ja 3. raskauden loppupuolella liukastuin tikapuolta n. 1,5m korkeudellla, välttyäkseni tippumasta lapsen päälle, joka seisoi allani, hyppäsin lapsen yli ja tulin kuperkeikkaan alas. Kummallakaan kerralla pääsin pelkällä säikähdyksellä.

Kaaduin itse kaksi kertaa raskaana ollessa. Eka kerta oli puolenvälin paikkeilla, kun oli liukasta ja lensin selälleni. Ei sattunut mitään ja kun liikkeet tuntui hyvin, niin en mennyt polillekaan. Toka kerta oli pari viikkoa ennen synnytystä, kompastuin irtonaiseen katukiveen ja lensin suoraan mahalleni! Menin samantien äippäpolille käyrälle, mutta ei tullut siitäkän seuraamuksia, onneksi!

Olisinkohan ollut viikolla 20. kun esikoinen vahingossa kaatui vatsan päälle(melkein 20kg).
mahaan sattui niin etten pystynyt kävelemään,joten heti sairaalaan tutkittavaksi.kaikki oli hyvin,eli vain muhun sattui,ei vauvaan.Lääkäri vielä sanoi että vauvat on sitkeetä tekoa,ei ne vähästä hätkähdä.Se kyllä rauhoitti :)

toka raskaudessa kaaduin liukkaalla lähtiessäni juoksemaan vilkkaan esikon perään, rvko oli jotain 34. loukkasin toisen lonkan ja olkapään, joka olikin sit pari kuukautta kipeä. mutta säikähdyksellä selvisin, automaattisesti osas tulla hieman kyljelleen.

esikoistan odottaessani loppuraskaudesta olin menossa neuvolaan ja kaaduin neuvolan ovien edessä vatsalleni, ei käynyt vauvalle mitään. Mainitsin tietysti asiasta neuvolassa.

Rv 31, supisteli koko illan ja sairaalassa oltiin yö seurannassa. Kaikki oli hyvin. Vauvalla on silmäluomessa jonkunlainen syntymämerkki, kuin mustelma, liekkö tullut kolarissa...

Tipuin hevosen selästä 13 raskausviikolla. Kolme päivää saikkua, takamus ja toinen lonkka mustelmilla ja sänkypotilaana pari päivää. Viikon kuluttua veristä vuotoa, lapsi säilyi matkassa loppuun asti. Tämän jälkeen en noussut raskauden aikana hevosen selkään.

Mulla rv 11+jotain ja poni potkaisi alkuviikosta (onneksi sääriluulla ei kaviolla) kun pelästyi. osuma tuli oikeaan kylkeen ja ylävatsaan, lensin myös osumasta reilu metrin taaksepäin. Ensiavussa olin tarkkailussa 4h ja eilen vielä kävin varmuuden vuoksi lisä tarkastuksessa. Selvisin kipeillä mustilla kyljillä ja säikähdyksellä. kummankaan lääkärin mielestä lapsella ei hätää. En kyllä enää lähde pimeällä kävelyttelemään.

Yhteistyössä