G: Onko teillä tai lähipiirissänne pitänyt paikkansa sanonta: TOINEN SYNTYY, TOINEN KUOLEE?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Enpä ole tätä aiemmin näin miettinyt....ja onhan näissä aikaa syntymän ja kuoleman välillä, mutta... Kun esikko syntyi, reilun 4kk:n kuluttua kuoli ystäväni. Ja kun kuopus syntyi, tasan 5kk:n kuluttua kuoli lapsemme mummu eli anoppini.
 
Rahtaritar
Ei onneksi ketään sukulaista ja ystäväämme koskevaa mutta...

Kun olin synnyttämässä esikoistamme, niin heti synnytyksen jälkeen kertoivat, että mun polttojen ollessa pahimmillaan saatui Konninkankaalla paha linja- autokolari...ja että onneksi synnytys meni hyvin ilman mitään yllätyksiä, sillä kaikki lääkärit taistelivat juuri silloin sairaalan leikkureissa ihmishenkien puolesta...
 
tiina
Vaarini kuoli esikoiseni ollessa 3 kuukautta. Lapseni oli syntyessään ihan vaarini näköinen, johon kiinnitin paljon huomiota silloin...

Mummoni kuoleman ja hautajaisten jälkeen huomasin olevani raskaana ja raskautta oltiin yritetty jo reilu vuosi. Sattumaako???
 
vieras
Joo. Samana päivänä kun yliopistolta tuli hyväksyvä kirje, kuoli pappa. Pari päivää ennen häitä kuoli koira. Myöhemmin, kakkosta odottaessa kuoli isotäti ja miehen mamma, kolmosta odottaessa mun mamma, nelosta odottaessa miehen täti ja yks mun sukulainen. Eli kaikissa hautajaisissa viime vuosina olen ollut vatta pystyssä. (Esikoista odottaessa ei muistaakseni kuollut kukaan, en ainakaa muista olleeni hautajaisissa.)
 
vieras
Anoppini kuoli seuraavana päivänä kun esikoisemme kastettiin, sairastui kun aloin odottamaan. Hautajaisissa ajattelin, ettehän tässä uskalla toista vauvaa saadakaan. No, vajaan kolmen vuoden päästä saimme kuopuksen, 3kk ennen hänen syntymäänsä appiukkoni kuoli.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Vaarini kuoli esikoiseni ollessa 3 kuukautta. Lapseni oli syntyessään ihan vaarini näköinen, johon kiinnitin paljon huomiota silloin...

Mummoni kuoleman ja hautajaisten jälkeen huomasin olevani raskaana ja raskautta oltiin yritetty jo reilu vuosi. Sattumaako???
LASKETTU AIKA ON MUUTEN SAMA KUIN MUMMONI SYNTYMÄPÄIVÄ!!! Että sekin vielä....
 
No ikävä kyllä, miehen mummo kuoli 2 vkoa ennen kuin meidän tyttö syntyi.
Ja muutenkin mies kävi kyllä aikamoisen tunneskaalan läpi, tyttö nimittäin syntyi mummon hautajaispäivänä, mies kiisi synnytyksestä hautajaisiin.
 
Kyllä.

Olin raskausviikolla 13, kun miehen mummo kuoli 95-vuotiaana. Ehti ennen kuolemaansa kuulla, että hänen nuorimmaisestaan (eli miehen äidistä ) tulee mummo.

Pari viikkoa ennen tytön syntymää miehen toinenkin mummo kuoli 82-vuotiaana.

 

Yhteistyössä