G;Onko perheessänne perinteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PerinnePirkko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PerinnePirkko

Vieras
Meidän perheessä siis siitä missä kasvoin ei ollu minkäänlaisia perinteitä.Mä olin aina niin katkera kavereiden perheille kun niillä oli esim. jouluna omat perinteensä,samoin juhannuksena. Nyt kun on oma perhe niin meillä on perinteitä juuri jouluna ja esim halloweeninä..mielestäni se lisää perheen yhteenkuuluvuutta.

jouluperinteet on. Joka joulu mennään mumman ja paapan luo, jonnekka kerääntyy sitten lähisuku.
On ruokaa, saunaa ja sit perheen naiset yleensä lähtee heittämään hautausmaa-kierroksen.Sit alkaa se perinteinen kitinä et koska saa avata paketit.

tällä perinteellä ollaan menty siitä saakka kun oon ollu alle kouluikäinen.

Meitä kerääntyy sellanen 10-15 henkilöö. ainoo oikee joulunviettotapa mulle. Anoppilassa mennää vaan omalla porukalla hiljaisuudessa ja se tottapuhuen ahistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja PerinnePirkko:
Meidän perheessä siis siitä missä kasvoin ei ollu minkäänlaisia perinteitä.Mä olin aina niin katkera kavereiden perheille kun niillä oli esim. jouluna omat perinteensä,samoin juhannuksena. Nyt kun on oma perhe niin meillä on perinteitä juuri jouluna ja esim halloweeninä..mielestäni se lisää perheen yhteenkuuluvuutta.

Tosi hienoa että olette omia perinteitä tehneet.
Meillä on osa lapsuudenkodista tuotuja ja siis kauan suvuissa olleita ja osa on ihan omia.
Olemme keksineet omia traditioita..Ne on sellasia hauskempia kuten pikkujouluna pikkulahjat jotka tonttu on piilottanut ja jättänyt kartan taikka loruja joiden mukaan selviää niinden olinpaikka.

On meillä. Pääosin itse tehtyjä esim. itsenäisyyspäivän ja joulupäivän vietto. Ne on tosi tärkeitä juttuja. Olen kylläkin perheestä, jossa on myös pidetty perinteitä tärkeinä, miehen perheessä niitä ei ole oikeastaan ollut.

On, oli kotonani ja on nyt omassa perheessä, jopa viikoittaisia. Lapset eivät esim. perjantaisin halua mennä kavereilleen tai ota kavereita meille, koska silloin me aloitellaan viikonlopun viettoa koko perheen voimin tietyin perintein. :saint:

On. Meillä on syksyllä kynttilälyhty juhla ja halloween. Sitten joulut menee saman kaavan mukaan. Pääsiäisenä ruokaillaan vähän peremmin, piha koristellaan ja lapset etsii piilotettuja munia ja pieniä lahjoja. Onhan noita pitkin vuotta:)

On, jouluun liittyy esim. se, että aatto ollaan omalla perheellä kotona. Asiat menee tietyssä järjestyksessä, siis syönnit, saunomiset, pukin käynnit jne.

Lisäksi on juhannukseen liittyvä perinne, miehellä, ei mulla. Mun mielestä se on jo enemmän pakkomielle, kun perinne, mut pitäköön kun ei mua pakota siihen mukaan :x

Yhteistyössä