G: Onko muita joilla ei ole mummolaa/anoppilaa tai sukulaisia joihin mennä jouluna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surukaihomieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surukaihomieli

Vieras
Tai kukaan ei tule teille myöskään? Meillä näin, miehellä isä elossa, mutta he eivät koskaan kutsu, ajtetaan usein joulun alla sinne perheen kanssa 2h vain ja ainoastaan antamaan paketit/saamaan omat paketit, joskus keittävät pikaisesti kahvit..

Pikkujouluja olen tehnyt lasten serkuille, mutta meitä ei ole kutsuttu mihinkään.
Jotenkin tekisi mieli aina jouluna karata johonkin : (
Olisi ihana tavata sitä vähäistä sukua enemmän mutta en aina jaksa (pitkäaikaistsairaana) itse olla kutsumassa ja laittamassa..

Kateus iskee kun kuulee, että ihmiset viettävät sukujoulua, meillä sellaista ei koskaan ole ollut. Tietysti oma perhe on parasta seuraa, mutta kun kaikki viikonloput ja pyhät ollaan vaan me 4 niin alkaa vähän suruttamaan..

meillä ei ole paikkoja lähellä.Lähin on 500km päässä.tänä vuonna mennäänkin sinne päin ja ollaan 2viikkoa eli uusivuosikin.Mutta näin siis ei todellakaan ole kuin kerran 5vuodessa(ehkä).
Meidän piti mennä jopa sinne 500km päähän että tytön 1vuotis synttäreille tuli ketään.Mä haluaisin järjestää kaikenlaisia mutta ei ole ketään joka tulisi.

Meilläkään ei ole ketään sukulaisia joittenka luo mennä jouluksi. Äiti ja isä kuolleet eikä muitten luo oikein voi mennä ja onhan sinne matkaakin, yli 300 km.