G: ONKO PALSTALLA KASVISSYÖJIÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kiinnostaisi tietää tällaista yleisotetta miten terveellisesti kasvissyöjät elävät sekasyöjiin verrattuna ja onko kasvissyöjiä palstalla.

1. Miten kauan olet ollut kasvissyöjä (vuosia, kuukausia..?)

2.Oletko muutenkin terveystietoinen ja otat esim. vitamiineja tai muita lisäravinteita?

3.Harrastatko liikuntaa?

4.Oletko keskimääräistä terveempi vai onko sinulla jotain sairauksia?

(Itsestä sen veran että olen ollut kasvissyöjä jo 14-vuotta ihan teinistä asti. Syön lisäksi toisinaan kalaa, ehkä kerran parissa kk.

Olen mielestäni aika terveystietoinen joskin harrastan erittäin vähän liikuntaa. Silti olen normaalipainoinen, jopa sen alarajoilla.

Terveydestä sen verran että oikeastaan ainoa vamma on melkein täysi seksuaalinen haluttomuus. Joskus miettinyt liittyykö siihen että ei saa liharuoista mitään "extrahormoneja" :)

Onko muilla kasvissyöjillä samaa ongelmaa?)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiinnostaisi tietää tällaista yleisotetta miten terveellisesti kasvissyöjät elävät sekasyöjiin verrattuna ja onko kasvissyöjiä palstalla.

2.Oletko muutenkin terveystietoinen ja otat esim. vitamiineja tai muita lisäravinteita?

3.Harrastatko liikuntaa?

(Itsestä sen veran että olen ollut kasvissyöjä jo 14-vuotta ihan teinistä asti. Syön lisäksi toisinaan kalaa, ehkä kerran parissa kk.

Olen mielestäni aika terveystietoinen joskin harrastan erittäin vähän liikuntaa. Silti olen normaalipainoinen, jopa sen alarajoilla.

Terveydestä sen verran että oikeastaan ainoa vamma on melkein täysi seksuaalinen haluttomuus. Joskus miettinyt liittyykö siihen että ei saa liharuoista mitään "extrahormoneja" :)

Onko muilla kasvissyöjillä samaa ongelmaa?)

1.Oon ollu kasvissyöjä 14 vuotta. Sitä ennenkin söin lihaa vain "pakon edessä".
2.En syö vitamiineja kun ne saa terveellisestä ruuasta.
3.Harrastan liikuntaa.
4.Astma on, ei muita sairauksia.

Aloitin 18vuotiaana ja nyt olen 40v. eli yli 20v., MUTTA välissä on ollut sekaravinnonkausia, etenkin raskaana ollessa ja imettäessä. Olen äärimmäisen terveystietoinen, joskus ollut jopa ortoreksiaan asti. Olen kokeillut kaikennäköistä vitskuista yrtteihin ja muihin valmisteisiin.
En harrasta juurikaan liikuntaa lukuunottamatta satunnaista uimista ja kävelyä. Muuten kaikki liikunta on pääasiassa hyötyliikuntaa.
Jumiselkä ja hartiat ovat vaivanneet.
Seksuaalinen haluttomuus kuulostaa tutulta... :whistle:

Beroccaa, magnesiumia ja kalaöljyjä.

- Aloitin 10-vuotiaana. Eli kasvissyöjänä olen ollut jo 17 vuotta.

- Säännöllisen epäsäännöllisesti olen syönyt b-vitamiineja ja kalkkia. Nyt raskaana syön säännöllisemmin purkista vitamiiineja.

3.Harrastatko liikuntaa?
- Kävelyä ja pyöräilyä yleensä päivittäin. Joskus jumppaan kotona.

- Hmm.. perinnöllinen sairaus on, mutta se tuli jo ennen kasvissyöntiä. Muuten ei ole mitään ihmeellistä. Mitä nyt lapsilta tarttuu oksennustautia. Sekä talvisin on paljon flunssaa kun en jaksa pitää ulkona paljoa vaatteita, eli vilustun ja sairastun, mutta omaa tyhmyyttä.

En ole koskaan kuullutkaan, että kasvissyönnillä olisi jotain vaikutusta seksuaaliseen haluuttomuuteen. Ei ole mulla ainakaan sellaista ongelmaa.

1. 20 vuotta
2. en usko lisäravinteisiin vaan monipuoliseen ruokaa, d-vitamiinilisän otan ntalvella
3. harrastan, mutta en niin paljon kuin haluaisin, tosin hyötyliikuntaa harrastan riittävästi
4. allergioita on (ja ne on alkaneet ennen kasvisyöntiä), muuten olen keksimääräistä terveempi eikä ole seksuaalista haluttomuuttakaan vaivana

Ehkä parisen vuotta. Syön tosin joskus lihaakin, ehkä kerran kuussa tms. Jos on hyvää lihaa tarjolla :) Muuten syön kyllä suht vegaanisesti.

Luulen olevani. Syön C-, B-, ja välillä myös D-vitamiinia, sekä magnesiumia ja maitohappokapseleita. Ja yleensä paljon hedelmiä :)
B-vitamiinilisää otan sen vuoksi, että sitä e-pillerien syöjillä on usein vajausta siitä, ja siksikin, etten juurikaan syö lihaa.

3.Harrastatko liikuntaa?

Yritän harrastaa useamman kerran viikossa. Vähintään joka toinen päivä.

En osaa sanoa, olenko keskimääräistä terveempi. En kyllä muista, milloin viimeksi olen esimerkiksi sairastanut ihan kunnon flunssan. Aiemmin kärsin pahasta siitepölyallergiasta, mutta nyt se tuntuu laantuneen aika lailla. Kovista kuukautiskivuista olen myös kärsinyt, mutta nekin ovat vähentyneet huomattavasti. Osittain varmasti e-pillerien ansiosta, mutta uskon, että osaksi myös sen vuoksi, että syön maitotuotteita nykyään vain harvoin. Gynen mielestä maitotuotteiden syömisellä ja kuukautiskivuilla ei tietenkään voi mitenkään olla mitään yhteyttä.