G: onko ketään kenen 1v ei ole ollut hoidossa kertaakaan?

  • Viestiketjun aloittaja minävaa
  • Ensimmäinen viesti
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en tarkoita isän hoitamista, vaan esim. isovanhempien ym. itselläkin mies hoitaa jos käyn kaupassa ym
Eli tosiaankin ei ole hoidossa ollut.Joskus lähempänä 2v alkoi käydä päiviä mummolassa ja yli 3v sit yökylässä.
 
ap
hyvä saada tukee... että on muitakin tapauksia, jotka eivät ole olleet hoidossa. Kiintyyköhän nyt lapsi liikaa meihin vanhempiin että tulee jatkossa olemaan hankalampaa hoitoonlaitto??
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
saako näist jotain hyvä äiti pisteit tääl.
EI TODELLAKAAN! kysyin sen tähden että teenkö huonoa lapselle, kun ei oo hoidossa ollut? Takertuuko liikaa sitten minuun ja tuleeko jatkossa olemaan vaikeeta? tarkotukseni ei todellakaan ollut / ole kruunun kiillotus..
 
mams
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hyvä saada tukee... että on muitakin tapauksia, jotka eivät ole olleet hoidossa. Kiintyyköhän nyt lapsi liikaa meihin vanhempiin että tulee jatkossa olemaan hankalampaa hoitoonlaitto??
Haluaisin tähän kysymykseen kanssa hieman kokeneempien vastauksia!! :)
Meillä kun isovanhemmat on aika rankalla kädellä uhonnut meille että lapsemme saa traumoja tms kun ei pääse ikinä yö kylään..(9kk ikäinen lapsi kyseessä) Ja siitäkin olen kuullut että olen kauhea äiti kun en "lainaa lastani" edes päiväksi mummalaan.. Minulla ei yksinkertaisesti ole tarvetta lastani lennättää joka välissä mummolle hoitoon. Teenkö siis väärin? Käymme kyllä ihan normaalisti kyläilemässä ja kerhoissa yms. ainut vain että en ole antanut lasta hoitoon edes päiväksi. Onko se siis väärin lasta kohtaan? Mies kyll' kanssa hoitaa lasta jos minulla menoa :) Tässä mietteitä, sori AP että tungin samaan ketjuun kyselemään,mutta aihe liippaa kyllä niin läheltä myös meidän perhettä!! ;)
 
Mun tyttö huusi kun palosireeni, puoli vuotta joka ikinen aamu, kun aloitti hoidon kaksi vuotiaana...
Oli aika kauheaa viedä hoitoon.
Sitä ennen oli ollut vain isän, äidin tai papan kanssa. Kyllä oli ollut papalla ihan hoidossa paljonkin. Itseasiassa joka viikko, kun kävin painonvartioissa.
Ehkäpä toiset vain on sellaisia... Auttaako asiaa varsinainen opettelu, en tiedä.
 
Turkilmas
Meillä tuo poitsu on vasta puolivuotias. Mutta mua ainakin toistaiseksi ahdistaa ajatuskin että pieni menisi hoitoon. Ei ole vielä ollut hetkeäkään muiden kuin äidin tai isän hoidossa. Tiedän että esim. miehen vanhemmat mielellään ottaisivat edes tunniksi, mutta en vaan pysty.

Samoin iski oikein paniikki kun eilen eräs sangen luotettava kaveri totesi että heille voi tuoda vauvaa hoitoon jos tulee tarvetta. Alkoi oikeesti suorastaan ahdistaa. Napanuora on vielä liian lyhyt. En tiedä mitä se on puolen vuoden päästä tai jo ennen sitä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mams:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hyvä saada tukee... että on muitakin tapauksia, jotka eivät ole olleet hoidossa. Kiintyyköhän nyt lapsi liikaa meihin vanhempiin että tulee jatkossa olemaan hankalampaa hoitoonlaitto??
Haluaisin tähän kysymykseen kanssa hieman kokeneempien vastauksia!! :)
Meillä kun isovanhemmat on aika rankalla kädellä uhonnut meille että lapsemme saa traumoja tms kun ei pääse ikinä yö kylään..(9kk ikäinen lapsi kyseessä) Ja siitäkin olen kuullut että olen kauhea äiti kun en "lainaa lastani" edes päiväksi mummalaan.. Minulla ei yksinkertaisesti ole tarvetta lastani lennättää joka välissä mummolle hoitoon. Teenkö siis väärin? Käymme kyllä ihan normaalisti kyläilemässä ja kerhoissa yms. ainut vain että en ole antanut lasta hoitoon edes päiväksi. Onko se siis väärin lasta kohtaan? Mies kyll' kanssa hoitaa lasta jos minulla menoa :) Tässä mietteitä, sori AP että tungin samaan ketjuun kyselemään,mutta aihe liippaa kyllä niin läheltä myös meidän perhettä!! ;)
Todella hyvä, että sinäkin laitoit kommenttia. Etkä tungettele ollenkaan. Mulla aivan samat mietteet, kuin sulla. Ärsyttää välillä kun koko ajan kinutaan ja kysellään "millon tulet hoitoon..?" lapsi oli vasta n. 2kk kun mulle sanottiin, että olisi lopetettava imetys että pääsee heille hoitoon!!! Aikamoista!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Meillä tuo poitsu on vasta puolivuotias. Mutta mua ainakin toistaiseksi ahdistaa ajatuskin että pieni menisi hoitoon. Ei ole vielä ollut hetkeäkään muiden kuin äidin tai isän hoidossa. Tiedän että esim. miehen vanhemmat mielellään ottaisivat edes tunniksi, mutta en vaan pysty.

Samoin iski oikein paniikki kun eilen eräs sangen luotettava kaveri totesi että heille voi tuoda vauvaa hoitoon jos tulee tarvetta. Alkoi oikeesti suorastaan ahdistaa. Napanuora on vielä liian lyhyt. En tiedä mitä se on puolen vuoden päästä tai jo ennen sitä.
napanuora luultavasti on vieläkin tiukemmalla puolen vuoden päästä, kun lapsesi on vuoden... näin ainakin minulla.. :D
 
Suppa
Mun 2v7kk lapsi ei ole kertaakaan ollut yökylässä yksin eikä muiden kuin vanhempiensa hoidossa yli 3h kerralla. Peli taitaa olla menetetty, peräkamarin poikahan tosta on raukasta jo tehty. Hyi minua.
 
mams
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mams:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hyvä saada tukee... että on muitakin tapauksia, jotka eivät ole olleet hoidossa. Kiintyyköhän nyt lapsi liikaa meihin vanhempiin että tulee jatkossa olemaan hankalampaa hoitoonlaitto??
Haluaisin tähän kysymykseen kanssa hieman kokeneempien vastauksia!! :)
Meillä kun isovanhemmat on aika rankalla kädellä uhonnut meille että lapsemme saa traumoja tms kun ei pääse ikinä yö kylään..(9kk ikäinen lapsi kyseessä) Ja siitäkin olen kuullut että olen kauhea äiti kun en "lainaa lastani" edes päiväksi mummalaan.. Minulla ei yksinkertaisesti ole tarvetta lastani lennättää joka välissä mummolle hoitoon. Teenkö siis väärin? Käymme kyllä ihan normaalisti kyläilemässä ja kerhoissa yms. ainut vain että en ole antanut lasta hoitoon edes päiväksi. Onko se siis väärin lasta kohtaan? Mies kyll' kanssa hoitaa lasta jos minulla menoa :) Tässä mietteitä, sori AP että tungin samaan ketjuun kyselemään,mutta aihe liippaa kyllä niin läheltä myös meidän perhettä!! ;)
Todella hyvä, että sinäkin laitoit kommenttia. Etkä tungettele ollenkaan. Mulla aivan samat mietteet, kuin sulla. Ärsyttää välillä kun koko ajan kinutaan ja kysellään "millon tulet hoitoon..?" lapsi oli vasta n. 2kk kun mulle sanottiin, että olisi lopetettava imetys että pääsee heille hoitoon!!! Aikamoista!
Ah ihanaa, olet ensimmäinen kuka sanoo että samanlaista!! Meillä toitotettiin tuota samaa lopeta jo se imetys että muutkin voi hoitaa lasta ja pääset itse tuulettumaan... Mihin helvattuun mun olis pitänny mennä tuulettuun lapsen ollessa 2kk... Nyt jo pullosta menee maäito niin voit uskoa mikä painostus on joka kerta kun kylään mennään että milloinmilloin.. Ei paljon enää kiinnostaisi kyläillä kun aina sama ruikiutus.. :( Olen nolona näistä omista tuneteistani, mutta en vaan mahda sille mitään. :(
 

Yhteistyössä