G: onko ketään kenen 1v ei ole ollut hoidossa kertaakaan?

  • Viestiketjun aloittaja minävaa
  • Ensimmäinen viesti
Meillä taas lapsi ollut hoidossa paljon. Puolen vuoden iästä pieniä aikoja (esim kampaajakäynnit..). Yökyläillyt mummilassa 1½ vuoden ikäisestä. Tyttö nauttii yökyläilystä, koska mummila on paikka missä hän saa jakamattoman huomion ja kokoaikaisen leikkikaverin mummista, kotona kun äidillä tuppaa olla aina kotihommia tms.. Ensimmäisen kerran oli kaksi yötä poissa 2½ vuoden ikäisenä, jonka ajan tyttö oli viihtynyt jälleen kerran mainiosti, ainoastaan äidillä oli valtava ikävä =) . Nyt taas ukki suunnittelee vievänsä tytön keväämmällä pitkälle viikonloppulomalle eurooppaan ja taas on äidillä sulattelemista, vaikka tiedän että tyttö viihtyy, pärjää jne jne.

Meille tämä järjestely on toiminut ja tuo tiettyä vapautta kun tietää, että voi mennä vaikka elokuviin ja tyttö jää mielellään mummin tai hoitajan kanssa. Ystäväpiirissä on myös niitä, joilla lapsi ei suostu jäämään hoitoon minnekään tai jäämään hoitajan kanssa kotiin, jos äidin on mentävä esim hammaslääkäriin päivällä kun isä on töissä...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mams:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mams:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hyvä saada tukee... että on muitakin tapauksia, jotka eivät ole olleet hoidossa. Kiintyyköhän nyt lapsi liikaa meihin vanhempiin että tulee jatkossa olemaan hankalampaa hoitoonlaitto??
Haluaisin tähän kysymykseen kanssa hieman kokeneempien vastauksia!! :)
Meillä kun isovanhemmat on aika rankalla kädellä uhonnut meille että lapsemme saa traumoja tms kun ei pääse ikinä yö kylään..(9kk ikäinen lapsi kyseessä) Ja siitäkin olen kuullut että olen kauhea äiti kun en "lainaa lastani" edes päiväksi mummalaan.. Minulla ei yksinkertaisesti ole tarvetta lastani lennättää joka välissä mummolle hoitoon. Teenkö siis väärin? Käymme kyllä ihan normaalisti kyläilemässä ja kerhoissa yms. ainut vain että en ole antanut lasta hoitoon edes päiväksi. Onko se siis väärin lasta kohtaan? Mies kyll' kanssa hoitaa lasta jos minulla menoa :) Tässä mietteitä, sori AP että tungin samaan ketjuun kyselemään,mutta aihe liippaa kyllä niin läheltä myös meidän perhettä!! ;)
Todella hyvä, että sinäkin laitoit kommenttia. Etkä tungettele ollenkaan. Mulla aivan samat mietteet, kuin sulla. Ärsyttää välillä kun koko ajan kinutaan ja kysellään "millon tulet hoitoon..?" lapsi oli vasta n. 2kk kun mulle sanottiin, että olisi lopetettava imetys että pääsee heille hoitoon!!! Aikamoista!
Ah ihanaa, olet ensimmäinen kuka sanoo että samanlaista!! Meillä toitotettiin tuota samaa lopeta jo se imetys että muutkin voi hoitaa lasta ja pääset itse tuulettumaan... Mihin helvattuun mun olis pitänny mennä tuulettuun lapsen ollessa 2kk... Nyt jo pullosta menee maäito niin voit uskoa mikä painostus on joka kerta kun kylään mennään että milloinmilloin.. Ei paljon enää kiinnostaisi kyläillä kun aina sama ruikiutus.. :( Olen nolona näistä omista tuneteistani, mutta en vaan mahda sille mitään. :(
Mä vielä imetän ja kohta alan vierottamaan. Apua, pelkään tuota samaa sitten kun imetys loppuu kokonaan... no eiköhän me ite päätetä lapsemme hoidosta ym. =) Sitten saa mennä hoitoon, kun minä ja lapsi ollaan valmiita. Lohduttavaa lukea, että muillakin on samanlaista.
 
mams
Ap, jos teillä samanlainen kohtalo kun meillä niin varoittelen etukäteen.. Meillä tuo mummo istui vieressä kun imetin viimeisiä kertoja ja supisi lapselle koko ajan että "hyyi noin iso tyttö ja vielä lutkuttaa tissiä.." Ja tällä linjalla siis jatkui kunnes meni minulta hermot.. :(

Täällä siis kaipaillaan yhä kokemuksia miten on muilla, kenellä isompia lapsia jotka eivät pieninä ole olleet hoidossa..!!
 
Meillä on esikoinen (nyt 4v9kk) ollut vanhempieni luona 2 viikkoa kesällä -06, kun odotin kakkosta (meni tuon 2vkoa lasketun yli). Kakkonen ja kolmonen (1v) eivät ole olleet hoidossa kertaakaan.
 
nam
meillä on ollut muutamia kertoja yökylässä. Ja päiväsaikaan kanssa jonkin verran hoidossa. Viihtyy oikein hyvin mummolassa, joka on muutenkin tuttu paikka.

En kuitenkaan kovin usein ole hoitoon vienyt. Välillä viedään, koska halutaan käydä esim miehen kanssa yhdessä ulkona syömässä/leffassa. Trakoitus olisi taas viikonloppuna viedä mummolaan, että saadaan mennä ravintolaan syömään:D

Yökyläilyjä lähinnä ollut, kun ollaan hääpäiviä (2kpl) vietetty lapsen syntymän jälkeen.
 
Ylpeä äiti!
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja minävaa:
Täältä löytyy yksi n. vuoden ikäinen..
Ei ollut ollut. Eikä vieläkään ole ollut yöhoidossa missään 2.5v:na.
Ei meilläkään! Ja koko ajan saan kuulla ihmetystä ja kommentointia tuosta! Kun ei ole ollut tarvetta niin ei ole! Eikä kumpikaan lapsi ole ollut hoidossa edes päivällä muuta kuin isänsä kanssa. Ihan tyytyväisiä ollaan oltu näinkin.
 
vieras
Silleen on ollut hoidossa naapurissa kun leikkasin nurmikon ja toinen kerta kun kävin kampaajalla, poji oli vähän vajaa 1v.
Nyt 2,5v eikä tuon enempää ole sitten ollutkaan hoidossa.
 

Yhteistyössä