Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja catlady:
"Kiva" kun ILMASEKSI jaellaan huumeiden käyttäjille neuloja, jotta heillä ei taudit tarttuisi toiselta toiselle,
MUTTA NE HEITTELEE NIITÄ YMPÄRILLEEN JA SITTEN PKKULAPSET TUIKKAA NIILLÄ ITTEENSÄ...
Olen nähnyt roskaruokapaikan vessassa lattialla tollasen neulan (ou jee)... :|
Ootkos miettinyt, että jos niitä ei ilmaiseksi jaeltaisi, niin nuo löytämänne neulat olisivat PAAAALLJJOON suuremmalla todennäköisyydellä infektoituneet?
Mä ihan oikeasti luulen, et tiedän mistä puhun kun puhun narkkareista ja vinkkitoiminnasta. Mä tunsin aikanani muutaman kourallisen suonensisäisesti vetäviä narkkareita, heistä 98% sairasti c-hepatiittia. Olen myös kuullut muutaman tarinan siitä kuinka yritettiin välttää tartuntaa, mutta mogattiin. Näille ihmisille tulee se tauti ennemmin tai myöhemmin, holhouksesta huolimatta, koska eivät ole kiinnostuneita mistään. Olen kuullut jopa 2 eri tytöstä, jotka ovat ottaneet HIV:n rakkaudenosoitukseksi poikaystäviltään.
Ja vielä kuinka paljon luulette, että nää ihmiset tekee terveytensä hyväksi, siis ihmiset jotka heittelee ruiskunsa tien varsille? Tuskin ovat mitään neurootikkoja hygienian suhteen
Itse asiassa, mä tunnen tälläkin hetkellä narkkareita, ihan iv-käyttäjiä, ja heistä ehkä prosentilla on c-hepatiitti, HIV:ta ei kenelläkään.
Jaa no mulla toisinpäin. Paitsi ketään en varsinaisesti tunne kellä ois HIV. Tämän toisen tytön näin kerran, jolla tämä Hiv. Ja tekee btw töitä vaasankadulla tai teki silloin.. mahtaako olla hengissä enää, ei pysty tietää. Tuntemani iv-käyttäjät asuvat pääsääntöisesti itä-helsingissä, nämä hepatiittia sairastavat. Sitten tunnen joitakin muualta ja he eivät ole ainakaan mulle avoimesti hepatiitistaan puhuneet, mutta en tiedä kuinka säännöllisesti testaavat.
Ja btw iv-käyttäjällä on aina riski sairastua c:hen, sillä useat diilerit käyttävät jo kertaalleen käytettyjä minigrip-pusseja minne laittavat kaman. Ja syy miksi näin voi tarttua hepatiitti: kun minigrip-pussi on tyhjillään ja kaikki kama halutaan käyttää, laitetaan pussin pohjalle vettä ja vedetään se ruiskuun ja kun tämä ruisku on käytetty, pöpöt leviää pussiin. Pussi jää nurkkiin ja joskus saatetaan huomata ja laittaa sinne kama kun ollaan viemässä jollekulle.