G: nko rahallisesti tiukkaa?

  • Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti
"vieras."
Ei ole tiukkaa, ollaan selvitty ihan kotihoidontuella, lapsilisillä ja miehen palkalla. Huomisesta lähtien tulee ajallisesti tiukkaa, kun lähen osa-aikaiseksi ja lasten kanssa pitäis aamulla ehtiä ajoissa päiväkotiin.
 
hoitovapaalainen
Jaa a. Jotenkin sitä aina vaan saa ne rahat kaivettua jostain. Pakolliset saadaan maksettua kun ollaan tarkkoja mihin rahaa laitetaan, mutta aina vaan tulee niitä yllättäviä isoja kuluja, jotka vie hetkellisesti yöunet.
 
Eipä tässä isompaa ahdinkoa ole maksetussa talossa ja kun 2/3 lapsista asuu omillaan. On kyllä ollut välillä hyvinkin tiukkaa, kun lapset oli pienempiä, mutta silti ollaan omillamme pärjätty
 
"Reetta"
Ei ole tiukkaa. Itse olen kotiäiti, sitä jo 6. vuosi menossa ja kotihoidontuella, lapsilisillä ja miehen palkalla eletään. Selvitään hyvin niin, että ei ostella kauheasti turhuuksia, ruoka tehdään aika pitkälti itse alusta pitäen ja ruokaostokset suunnitellaan hyvin, käydään vain kerran viikossa kaupassa, vaatteita ostetaan vain tarpeeseen ja välillä jotain ostetaan myös käytettynä. Ei tupakkaa, ei alkoa, ei lehtitilauksia tai veikkauksen pelejä. Mulla saattaa emnnä pitkiäkin aikoja, etten osta mitään muuta kuin ruokaa. Hyödynnetään ilmaishuvit ja esim. reissuun lähdetään omien eväiden kera. Monenlaisessa pikkujututssa säästetään ja niistä kertyy lopulta aika isoja summia. Pidän myös kirjaa kaikista menoista, niin tiedän mihin se kaikki rahaa oikeasti menee. Laitamme myös joka kuukausi säästöön sopivan summan rahaa.
 
....
On melko tiukkaa, sillä olen kotihoidontuella ja mies on pienipalkkainen noin 1800/ kk

Ostan lapselle vaatteet pääasiassa kirppikseltä, paitsi kengät ja tuommoiset. Ei matkustella juurikaan, paitsi lyhyitä kotimaan päiväreissuja. Ruuasta ei hirveästi säästellä, sillä terveellinen ja monipuolinen ruoka on meille tärkeä asia. Itse käyn vain harvoin kampaajalla ja ostan harvoin mitään itselleni.
 
"vierailija"
Tiukkaa on. Kaksi pienituloista käy töissä ja tuntuu että viimeiset roposet menee lasten päivähoitomaksuihin. Jestas se on kallista lystiä vaikka meillä on tulot otettu huomioon ja maksut hieman pienentyneet.
 

Yhteistyössä