G: Näetkö vanhempiasi usein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sprite
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sprite

Aktiivinen jäsen
18.08.2007
9 748
1
36
Toisen ketjun innoittamana teen tällaisen kyselyn.

Eli moniko näkee vanhempiaan tai appivanhempiaan lähes päivittäin, tai ainakin useamman kerran viikossa?
Heräsi kysymys, että ollaanko me jotenkin harvinaisuus nykypäivänä, kun ollaan lasten isovanhempien kanssa tekemisissä päivittäin? Ja siis nähdäänkin mummoja ja/tai pappoja lähes päivittäin?

Onko tällainen läheisyys sinulle outoa?

Useita kertoja viikossa nähdään ja yleensä päivittäin soitellaan.

muoks. appivanhempia nähdään ehkä kerran viikossa keskimäärin (mies tosin näkee isänsä päivittäin töissä)

Omien vanhempieni kanssa olen tekemisissä melkein päivittäin, jos ei nähdä niin ainakin soitellaan ja usein monta kertaa päivässä, sillä mulla on sama harrastus äitini ja sisareni kanssa, joka on meille elämäntapa.
Miehen äidin kanssa ollaan silloin tällöin tekemisissä tai siis minä olen, mies ei halua oikeastaan olla vanhempiensa kanssa missään tekemisissä ja miehen isän kanssa ei olla missään tekemisissä ja siitä olen erittäin tyytyväinen, on sen verran kamala ihminen, ettei ikävä tule.

Äidin pääsääntöisesti joka arkipäivä ja sunnuntai isän ainakin sunnuntaisin ja yleensä kyllä joku muukin päivä viikolla. Miehen isän perhettä nähdään ehkä noin 1,5kk:n välein (liian harvoin) ja miehen äitiä kerran tai kaksi vuodessa (liian usein).

Joka päivä näen jos siltä tuntuu.
Jos en ihan ole kiinni työvuorojen kanssa niin käydään 2-4krt viikko minun vanhempieni luona.
Vanhempi tytöistä on taas näköjään ollut yötäkin siellä joka viikonloppu tämän kk ajan =)

Omaa äitiä näen yleensä pari kertaa viikossa, isää ehkä kerran vuodessa... Ei oo siis isään todellakaan lämpimät välit. Anoppia näen ehkä pari kertaa kuukaudessa, mutta lapset käy kyllä miehen kanssa anopilla useammin.

Asutaan kauempana ja ollaan 1-2 kertaa kuussa viikonloppu isovanhemmilla. Minun mielestä sitä ei kuitenkaan voi verrata siihen, että mies hoitaa koska niiden isovanhempien pitäisi ainakin meidän tapauksessa olla päivittäin n. 6 h tekemisissä lapsen kanssa ja viikonloppuna koko päivän että vastaisi sitä määrää minkä isä näkee lastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Asutaan kauempana ja ollaan 1-2 kertaa kuussa viikonloppu isovanhemmilla. Minun mielestä sitä ei kuitenkaan voi verrata siihen, että mies hoitaa koska niiden isovanhempien pitäisi ainakin meidän tapauksessa olla päivittäin n. 6 h tekemisissä lapsen kanssa ja viikonloppuna koko päivän että vastaisi sitä määrää minkä isä näkee lastaan.

Ja näin ollen isovanhemmat eivät voisi olla millään saman arvoisia hoitajia kuin lapsen isä.

Mun vanhemmat asuu viereisessä talossa. Nähdään useasti viikossa.
Miehen vanhemmat asuu 12km päässä ja poika näkee heitä 1-2 kertaa viikossa. Mä nään appivanhempia vähän harvemmin, tänään anopin kanssa viimeksi kun käytiin hänen siskonsa luona (sisko on mun miehen kummitäti ).
Eli kaikki 4 isovanhempaa lähellä ja ollaan läheisiä :heart: :heart: :heart: :heart:

Anoppia nään melkein päivittäin, äidin kanssa soitellaan melkein päivittäin ja nähdään viikottain. Isä on kuollut ja apen luona vieraillaan muutaman kerran kuussa, joskus useemmin joskus harvemmin...

Käsittääkseni sellainen/tällainen läheisyys on harvinaista. Eli miehen vanhempia nähdään viikottain ja usein montakin kertaa viikossa. Saatetaan joskus ohimennen piipahtaa jotain hakemassa tai muutan vaan, samoin toisin päin. Tulevaisuudessa nähdään melkein joka päivä, ainakin näkemisen osalta kun tarkoitus olisi rakentaa talo naapuriin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Käsittääkseni sellainen/tällainen läheisyys on harvinaista. Eli miehen vanhempia nähdään viikottain ja usein montakin kertaa viikossa. Saatetaan joskus ohimennen piipahtaa jotain hakemassa tai muutan vaan, samoin toisin päin. Tulevaisuudessa nähdään melkein joka päivä, ainakin näkemisen osalta kun tarkoitus olisi rakentaa talo naapuriin :D

Niih normaalia se ois jos näkis. Mutta kun mä en halua nähdä äitiäni;(

Alkuperäinen kirjoittaja DEEKU:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:

Niih normaalia se ois jos näkis. Mutta kun mä en halua nähdä äitiäni;(

En minäkään ole vuosiin tavannut omia vanhempiani.