\
Itseasiassa mä mietin tätä asiaa ennen luovutusta ja tulin siihen tulokseen että Jos mä olen perheeseen syntynyt, ja siinä perheessä myös kasvanut sen 18 vuotta, mulle ei ole muuta perhettä kuin se mihin synnyin. Toki ehkä mielenkiinnosta saattaisin pohtia ja ehkä ottaa selvääkin siitä ketä on se luovuttaja joka on tehnyt mahdolliseksi sen että minä olen saanut mahdollisuuden elämään.
Mun mielestä se että olet luovuttanut solun niin ei tee sinusta lapsen äitiä.
Ja jos taas olisin vastaanottaja, ei mieleeni tulisi että tää lapsi ei olisi minun kun kerta lapsen odotan ja synnytän ja kasvatan.
Mutta tässä piilee se juju että jos en näin ajattelisi, ei minua olisi huolittukkaan luovuttajaksi
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 08:50 hullua kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 08:42 Helmi-Kana kirjoitti:Äiti lapselle on se, joka lapsen sisällään kantaa ja synnyttää. =)
Sit varmaan isälläkään ei ole väliä, kun siltäkin tulee vaan geenejä, ei kanna lasta.
Siis huhhuh mitä ajattelua. Etkö osaa kuvitella omalle kohdalle miltä tuntuis, jos et koskaan sais tietää biologisia juurias? Musta se olis tosi ahdistavaa ja vaivais mua ikuisesti, jos en tietäis missä mun oikeet vanhemmat on.![]()
Itsekästä, ajatellaan vaan omaa napaa.
Eikö jo ole tarpeeksi lapsia joita voisi adoptoida, eikä lisää tehdä juurettomia ja onnettomia ihmisiä.![]()
Itseasiassa mä mietin tätä asiaa ennen luovutusta ja tulin siihen tulokseen että Jos mä olen perheeseen syntynyt, ja siinä perheessä myös kasvanut sen 18 vuotta, mulle ei ole muuta perhettä kuin se mihin synnyin. Toki ehkä mielenkiinnosta saattaisin pohtia ja ehkä ottaa selvääkin siitä ketä on se luovuttaja joka on tehnyt mahdolliseksi sen että minä olen saanut mahdollisuuden elämään.
Mun mielestä se että olet luovuttanut solun niin ei tee sinusta lapsen äitiä.
Ja jos taas olisin vastaanottaja, ei mieleeni tulisi että tää lapsi ei olisi minun kun kerta lapsen odotan ja synnytän ja kasvatan.
Mutta tässä piilee se juju että jos en näin ajattelisi, ei minua olisi huolittukkaan luovuttajaksi