G: Monta vuotta olet sitten kun lapsesi on täysi-ikäinen?

  • Viestiketjun aloittaja tsau
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
Alkuperäinen kirjoittaja Äitivanhus;24602947:
Nuoria äitejä juu. Ja siksi tää kysymys onkin, että "koska lapsi on täysi-ikäinen". Jos kysymys olisi, "koska lapsenne kirjoittaa ylioppilaaksi" (edes leikkimielisesti) niin olisi vanhempia vanhempia. Monistakin syistä.

Minun lapseni ova täysi-ikäisiä kun minä olen 58v. Kaksoset siis.
:D
 
Avaa jo varjon!
Alkuperäinen kirjoittaja Äitivanhus;24602947:
Nuoria äitejä juu. Ja siksi tää kysymys onkin, että "koska lapsi on täysi-ikäinen". Jos kysymys olisi, "koska lapsenne kirjoittaa ylioppilaaksi" (edes leikkimielisesti) niin olisi vanhempia vanhempia. Monistakin syistä.

Minun lapseni ova täysi-ikäisiä kun minä olen 58v. Kaksoset siis.
luulet kirjoittavan ylioppilaaksi? On katsos ihan tutkittu juttu että tuo "teiniäitiys" kulkee suvussa. Elämän tavat ja arvot eivät välttämättä tue opiskelua ja itsensä kouluttamista. Eli taitaa olla vähemmistössä näma 35-39v täysikäisten lasten äidit, jotka lyyrat rinnassa juhlivat..
 
huoh.
luulet kirjoittavan ylioppilaaksi? On katsos ihan tutkittu juttu että tuo "teiniäitiys" kulkee suvussa. Elämän tavat ja arvot eivät välttämättä tue opiskelua ja itsensä kouluttamista. Eli taitaa olla vähemmistössä näma 35-39v täysikäisten lasten äidit, jotka lyyrat rinnassa juhlivat..
Mikä helvetin teiniäitiys? :D Parikymppisenä saanut ei ole teiniäiti.

Jos se että on käynyt lukion on elämän meriitti, on se aika surullista.
Kouluttuatua voi kuule monella eri tavalla.
 
Avaa jo varjon!
Mikä helvetin teiniäitiys? :D Parikymppisenä saanut ei ole teiniäiti.

Jos se että on käynyt lukion on elämän meriitti, on se aika surullista.
Kouluttuatua voi kuule monella eri tavalla.
Se teiniäiti olikin heittomerkeillä.. Elämän meriitti ei suinkaan ole lukion käynti. Lukio on yleissivistävä koulutus, joka antaa eväitä jatko-opiskeluun esim yliopistossa. Kouluttautua voi monella tavalla, se on totta! Mutta nämä nuorten äitien lapset yleensä (huom EI aina) eivät saa tukea tai kannustusta kotoa käyttää yläasteen jälkeen opiskeluun 7-10v, kun ihan kivan ammatin saa jo kolmen vuoden koulunkäynnillä. Ja mitä aikaisemmin töihin ja omilleen sen parempi..
 
"vieras"
39. Minusta on ihanaa että olen vielä nuori kun lapseni on täysi-ikäinen. Ja kyllä olen kouluttautunut. Oli pakko sanoa, kun joku helvetin urpo tuolla puhuu jostain teiniäitiydestä, vaikka reilu parikymppinen ei ole enää teini, ja vielä kehtaa väittää ettei sen ikäiset kouluttaudu. Huoh miten ihmiset voivatkin olla kapeakatseisia sekä yleistäviä.
 
:LOL:

Selasin ketjua uudestaan ja tarkennan: Olin 35, kun esikoinen kirjoitti ylioppilaaksi.
En kuitenkaan "juhlinut lyyra rinnassa" niin kuin en ole juhlinut muidenkaan ylioppilaaksi kirjoittaneiden kanssa vaan ihan samalla lailla sitä on juhlistettu kuin muitakin etappeja.
Ajatus lakin autuaalliseksi tekevästä vaikutuksesta nykyään aika vanhakantainen.
Eivät edes minun vanhempani (akateemisesti koulutetut 70-vuotiaat) näe sitä läheskään yhtä tärkeänä kuin "oman alan" löytämistä.
 
  • Tykkää
Reactions: mie88

Yhteistyössä