G:Monta raskaana tupakoinutta tunnet?Millainen lapsi?

• Viestiketjun aloittaja --a
  • Ensimmäinen viesti
...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ingalsin Laura:
Alkuperäinen kirjoittaja --a:
Itse tiedän pari ja kaikkien lapset jotenkin tyhmiä ja sairaita.
Hmmm.. millä tavalla tyhmiä? Minkä ikäisiä, ja millä tavoin tämä "tyhmyys" ilmenee? Ihanko faktana tiedät, että lapsilla on jotain sairauksia, kehitysviivästymiä tai oppimishäiriöitä? Diagnooseja? Vai voisiko tämä "tyhmyys" olla kasvatuskysmys? Vähän hätäisesti aloituksesi roiskaisit, ilmeisesti provosointimielessä... Vähän perusteluita tai tarkempia kuvailuja kaipaisi, jottei uskottavuus vallan kärsi.
no eivät ole oppineet kovin nopeasti esim. puhumaan, on astma puhjennut ennen kouluikää, ovat villejä, mesoavia lapsia.. osa kouluikäisiä, osa alle.
No, tuon villeyden ja mesoamisen laittaisin kyllä ihan muun kuin tupakan piikkiin.. vaikken toki tupakointia raskausaikana hyväksykään. Vähän kuluneita nämä aloitukset tästä aiheesta, kun menevät aina samaan vääntöön eikä oikeaa keskustelua oikein synny. kaikella kunnioituksella ap, olisi mukava tieää, että mitä tällä aloituksella haet?
no haen sitä, että AINA ne merkit lapsessa näkyy. Vaikka äiti väittäisi mitä.
pah minun poika on niin hyvätapainen kiltti ja todella hyvin kehittynyt. Pieni oli syntyessään ensimmäisen kerran oli kipeänä yli vuoden ikäisenä. Ei oo ollut korvatulehduksia. ja todella harvoin kipeä muutenkin. Päiväkodissa kehuttu hyvin kehittyneeksi jne... Ehkäpä haet takaa tätä että tupakoiva äiti on välinpitämätön paskiainen joka ei osaa huolehtia lapsista ja tästä johtuen lapset on tyhmiä.

Mutta sitten jos mennään muutaman tupakoimattoman äidin lapsia katsomaan niin niiltä löytyy sitten vaikka mitä allergioita ja korvatulehduksia. Itse en tiedä Yhtäkään raskaana ollessa tupakoivaa kenellä olisi lapsella jotain sairauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskis:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja niimpä niin:
Jeps jeps, pieniä muksuja tiedän mutta hulluja, tyhmiä ja allergia, atooppisia, sun muita en kyllä tiedä vaikka mamma polttanut ootuksen aikaan. Ei se aina ole tupakka joka kohtaan syypää, miettikääpä nyt vähän..itekkin poltin ja jokainen ollut täysin terve ja kaikki olleet syntymäpainoltaan yli kolme kiloisia
Joo mutta ne ongelmat eivät tulekaan heti laitoksella! Tupakoinnilla on pitkä vaikutus ihmiseen raskausaikana..Itselleni ongelmat ilmenivät vasta aikuisiällä, syynä äidin tupakointi.
Kovin olette ylpeitä röökaamisestanne raskaana! En voi käsittää että noin itsekkäät ihmiset viittii täällä ylpeillä että kuinka poltin niin ja niin paljon ja kappas,ihan terve lapsi! Kävipäs tuuri! Olette säälittäviä.
:D mä en sillä ylpeile että poltin vaan kokomusta on asiasta monin verroin. Eikä ole kyllä mun muksuilla aikuisiässäkään ollut ongelmia minkään suhtee! Itse olet säälittävä! Kun noin syyttelet ihmisiä ylpeiksi! Ei toinne yleistää tota asiaa!! Toisilla eri tavoin kun toisilla :whistle:
Älä jauha paskaa, ei sulla oo yhtään aikuista lasta.
Jaa, mistäs moinen ajatus?? :eek:
:LOL:
Just just :snotty:

vai niin
Alkuperäinen kirjoittaja Minsku82:
omani normaali, iloinen, reipas, sosiaalinen ja oppinu kaikki mitä on tarvinnu. syntymä mität 4530g ja 52cm nyt 6v. 120cm ja 22kg. ei ole astmaa, ei korvatulehduksia ja muutenkin perus tervelapsi. olisko 4 ab kuuria syöny..

ja on noita sit viel kaveripiiris muutama ja nekin ihan normaaleja..
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1699664
:whistle:

vieras
3.
Yhden lapsi on huoo koulussa, dysfasiaa tai mitä lie. Vauvana itku-ja kosketusherkkä. Ylivilkas.

Toisella pieni kokoisia ja jotenkin nuoremman oloisia kuin ovat.

Kolmannella myös pienikokoisia ja tyttö sellanen reppanan oloinen, ei ihan kaikki palikat kohdalla joka asiassa.

Kaisa
Kaveri poltti. Lapsella ilmennyt kahden vuoden aikana useita erilaisia hengityselinongelmia ja sairauksia. Viettänyt pitkiä aikoja sairaalassa. Äiti ei suostu näkemään yhteyttä tupakoinnin ja lapsen sairauksien välillä. Seuraavaa lasta odotellessa...

jollain on omassa minässä ongelma..
Useita. Minä ja sisaruslauma: ei allergioita, ei sairauksia, normaaleita, terveitä. Omista lapsista pari, terveitä, ei sairauksia, normaali kehitys, aktiivisia. Täydellisen savuton raskaus toi koliikkivauvan, joten vitut vaan näistä tupakka-jutuista. Jos saisin suunnitella raskauden ajankohdan yms. koittaisin päästä tupakoinnista eroon, mutta yli 10v lähes jatkuvasti tupakoineena ei niin yksinkertainen juttu.

Mikä tää juttu on, että aina on tiettyjen ihmisten yritettävä olla toisia parempi ja vääntää toisten ehkä ihan hyväksytysti paheksuttavat jutut maailmankaataviksi synneiksi? Huono itsetuntoko? Ohan se irstaan näköstä jos mahan kaa polttaa ja vauvaa työntäessä polttaa, mut useampi lääkäri on sanonut, ettei tupakointia ainakaan seinään kannata lopettaa odotusaikana. Ja aina ne elämäntilanteet ei oo niin ruusuisia kuin jollain täydellisten naisten klaanilla. Joskus se tupakointi on vaan pienin huolenaihe. Amen.

vieras
Hmmm.. millä tavalla tyhmiä? Minkä ikäisiä, ja millä tavoin tämä "tyhmyys" ilmenee? Ihanko faktana tiedät, että lapsilla on jotain sairauksia, kehitysviivästymiä tai oppimishäiriöitä? Diagnooseja? Vai voisiko tämä "tyhmyys" olla kasvatuskysmys? Vähän hätäisesti aloituksesi roiskaisit, ilmeisesti provosointimielessä... Vähän perusteluita tai tarkempia kuvailuja kaipaisi, jottei uskottavuus vallan kärsi.
no eivät ole oppineet kovin nopeasti esim. puhumaan, on astma puhjennut ennen kouluikää, ovat villejä, mesoavia lapsia.. osa kouluikäisiä, osa alle.
Mä olen aina miettinyt, että voisiko näihin olla syynä "tilastollinen" harha. Siis niin, että kun mietit niitä ketkä on tupakoineet raskausaikanaan, niin useinhan ne on tietynlaisia tai ainakin sinne päin. Mm. alhainen koulutustaso, huono sivistys ylipäätään, hälläväliä-asenne, nuori ikä, usein monilapsisia perheitä joissa aikaa yhdelle vähemmän jne.

Voisiko isossa osassa tapauksia nämä lasten häiriöt selittyä enemmän niillä kotioloilla? Onko koskaan tutkittu, onko koulutettujen, lapsistaan huolta pitävien ja hyvin kasvattavien MUTTA raskausaikanaan tupakoineiden äitien lapsilla yhtä paljon samoja ongelmia?

Toisin sanoen, onko näissä tutkimuksissa otettu ihan aukottomasti nuo sosiaaliset ym. tekijät huomioon. Tosiasiahan on sekin, että jos vrt. kaksilapsisen perheen lapsia, joille luetaan paljon, kasvatetaan jämäkästi mutta rakastavasti ja joiden kehitykseen muutenkin panostetaan sellaisiin sospummiperheen kasvatteihin, niin... Todennäköisesti jälkimmäisillä on noita tiettyjä ongelmia enemmän, eikö vain?

..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen aina miettinyt, että voisiko näihin olla syynä "tilastollinen" harha. Siis niin, että kun mietit niitä ketkä on tupakoineet raskausaikanaan, niin useinhan ne on tietynlaisia tai ainakin sinne päin. Mm. alhainen koulutustaso, huono sivistys ylipäätään, hälläväliä-asenne, nuori ikä, usein monilapsisia perheitä joissa aikaa yhdelle vähemmän jne.

Voisiko isossa osassa tapauksia nämä lasten häiriöt selittyä enemmän niillä kotioloilla? Onko koskaan tutkittu, onko koulutettujen, lapsistaan huolta pitävien ja hyvin kasvattavien MUTTA raskausaikanaan tupakoineiden äitien lapsilla yhtä paljon samoja ongelmia?

Toisin sanoen, onko näissä tutkimuksissa otettu ihan aukottomasti nuo sosiaaliset ym. tekijät huomioon. Tosiasiahan on sekin, että jos vrt. kaksilapsisen perheen lapsia, joille luetaan paljon, kasvatetaan jämäkästi mutta rakastavasti ja joiden kehitykseen muutenkin panostetaan sellaisiin sospummiperheen kasvatteihin, niin... Todennäköisesti jälkimmäisillä on noita tiettyjä ongelmia enemmän, eikö vain?
ne jotka mä tunnen ovat kyllä koulutettuja 25-30 v ikäisiä äitejä joilla on 1 tai korkeintaan 2 lasta. ei pitäis löytyä enää ihmisiä jotka ei tiedä tupakoinnin vaaroja, varsinkin raskauden aikana. koulutuksella, iällä tai lapsiluvulla ei oo merkitystä jos omat halut menee muun edelle.

paukku
ite poltin ku odotin esikkoa. poika alkoi puhumaan vuoden iässä käveli reippaasti ennen vuotta, on tomera ja touhuava. kiltti ja herttainen. ei allergioita. ei astmaa ei kipeänä juuri koskaan.

nyt taas raskaana ja poltan maks 2 päivässä vielä. yritän kovasti lopettaa ja lopetankin!! on tyhmää polttaa ja riskeerata lapsensa terveys.

meillä kävi hyvä tuuri ekan kanssa että on terve. entäs jos tämä toinen ei olekaan. en halua riskeerta.

marceille
Pari tiedän. Toisen lapsi sairastelee paljon (voi tietenkin johtua muustakin) ja toisen lapsi oli HYVN pieni syntyessään. Tokikaan ei ole minun asiani todistella johtuuko mikäkin mistäkin :)

Nipsuliini
Yhden tunnen, vauva nyt 9 kk. Ainoa ero, mitä hänessä huomaan omaani verrattuna on paino. Tuo vauva painaa nyt melkein 15 kg. Aivan ihana vauva kaikin puolin, mutta aika raskas kanniskella :).

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kellään tietoa tästä enemmän?

Nää on taas näitä. :headwall: Miten te päivästä toiseen jaksatte jauhaa samoista asioista? Se ei kuitenkaan vaikuta kehenkään tupakoivaan äitiin millään tavoin. :/

No mutta, joka tapauksessa käyn hakemassa poppareita. :D

Ammattilainen
Tiedän yhden. Lapset ovat nyt kouluikäsiä. Toisella oli jo vauvana motorisessa kehityksessä viivettä, toisella puheessa. Molemmilla on ollut oppimis- ja keskittymisvaikeuksia koulussa- ovat tuplanneet ekaluokkaa sun muuta. :/

vieras
Tiedän yhden äidin ja lapsen, en tiedä että lapsella olisi mitään (n. 1-vuotias poika), mutta sama välinpitämättömyys jatkuu lapsen synnyttyäkin. Jatkuvasti hoidossa jossain ja äiti itse ryyppää ja bilettää :( En silti sano, ettei olisi hyvä äiti. Mutta sellainen tietynlainen vapaudenkaipuu on tunnistettavissa tästä äidistä.

der
valitettavasti omat lapseni.
terveitä olivat vauva ajan, esikoinen on nyt kouluikäinen, eikä edelleenkään ole mitään ikätovereihin poikkeavaa.
Kuopus taas nyt kolmevuotiaana on vuotta nuorempiakin pienempi, aivan mielettömän ylivilkas ja keskittymiskyvytön. Syytän tupakointiani ja perintötekijöitä, uskon, että ne yhdessä ovat aiheuttaneet sen.

Ja todellakin kadun.

supersuu
Äiti poltti välillä odottaessaan minua ja ehkä hieman enemmän odottaessaan veljeäni. Syntymäpainot yli neljä kiloa molemmilla ja kaikin puolin ihan terveitä ollaan oltu ja ollaan edelleen. Ei psyykkisestikään mitään häiriöitä. Luulen, että ongelmia ois ilmaantunut jo jos ne tupakan poltosta olis johtunu :D Toivon ainakin.

supersuu
Alkuperäinen kirjoittaja supersuu:
Äiti poltti välillä odottaessaan minua ja ehkä hieman enemmän odottaessaan veljeäni. Syntymäpainot yli neljä kiloa molemmilla ja kaikin puolin ihan terveitä ollaan oltu ja ollaan edelleen. Ei psyykkisestikään mitään häiriöitä. Luulen, että ongelmia ois ilmaantunut jo jos ne tupakan poltosta olis johtunu :D Toivon ainakin.
Ja lisään vielä, että nyt aikuisiällä olemme normaalikokoisia. Minä yli 170cm ja suht hoikka, veli 187cm ja hoikka :)

vieras
Tunnen yhden. Lapsi nyt jo aikuinen, ihan terve oli aina, ei mitään allergioita, menestyi hyvin koulussa, kouluttautui ja perusti juuri vähän aikaa sitten oman yrityksen. Äiti tupakoi koko odotuksen ajan ja tupakoi edelleenkin. Lapsi ei ole koskaan tupakoinut.

kertoneeko yhtään mistään
Yhdellä on silmälasit (kertoneeko mistään ),Toinen on hyvin hyvin pieni,sydämessä reikä + aivoissa "kehityshäiriöitä ",kolmas karsastaa,neljännellä puuttuu yksi varvas,sitten on 7 tyttöä ja 10 poikaa ilman mitään muuta oireita ku et ovat helvetin rasittavia olleet tuossa n.3vuotiaina.
Näiden äidit polttaneet enemmän ja vähemmän,toiset askin päivässä,toiset 0-5 tupakkaa.

Siinä teille tupakasta ja sen haitoista........;)

Yhteistyössä