G: Monta lahjaa ostatte ITSE per/lapsi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
JONSERED Karhunkantaja
En tiedä... Laitan nimittäin kaikki vaatteetkin, jotka on pakko hankkia, pakettiin. :whistle: Mutta varsinaisia lahjalahjoja ehkä kaksi, kolme. Tädit ja isovanhemmat ostavat jotain ja serkukset hankkivat toisilleen jotain pientä. Eli tähtitieteellisiin määriin päästään.
 
N. 3-4. Vähän riippuu. Yleensä esikoiselle ostetaan itse useampi, koska muuten hän saa huomattavasti vähemmän, koska hänellä vain 1 kummipariskunta ja muilla useampi, jotka yleensä ostaa 1-2 pakettia *jokajouluinen ongelma*
 
Jatkan.. Meillä kans kummeilta tulee yhdet paketit/lapsi. Siskoltani tulee kans 1 paketti jokaiselle. Isovanhemmilta 1-2 lahjaa/lapsi. Eli aika paljon paketteja.. Mutta kaikki ei anna onneksi leluja.. Isovanhemmilta tulee myös toppapuvut ja siskolta kirjat.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
mulla kun on vain tuo yksi poika niin saa kyllä minulta varmaan 10 lahjaa+ muut sukulaiset antaa muutaman paketin :ashamed: musta on vaan niin ihana ostaa lahjoja! :heart:
Helpolla pääset. =)

Neljä omaa, viisi yhteistä (eli noiden neljän lisäksi tytär½) ja viisi sisarusten lasta lahjottavaksi ja omat vanhempani siihen päälle.
 
kolme lasta
2-3 lahjaa per lapsi. Ovat eri ikäisiä (haarukka 9kk - 13 v), eli eivät vertaa lahjojen määrää. tai arvoa. Vain isoimmaill aon toiveita, joista me vanhemmat toeutetaan yksi, j atoinen on "yllätys" (eli minä itse keksinyt). Meillä ei käy joulupukkia, mutta heti aattoaamulla on yks lahja per muksu oottamassa sängyssä, ja se on yöllä tonttujen tuoma. Se on sellainen lahja jolla lapset voi heti leikkiä, jolloin aattpillan odotus sujuu helpommin :)
Muita lahjatoiveita on sitten kysyttäessä esitetty mummuille ja kummeille. Lahjoja lapset saa ehkä 8 kpl per nenu, ja ainakin pari noista on pehmeitä, pari kirjoja, ehkä jokunen dvd, ja sitten jokunen lelu. Pelkän ostamisen takia ei lahjoja osteta, vaan syksyn mittaan esitettyjä toiveita ja tarpeita toteutetaan jouluna (ja loput alennusmyynneistä....)
 
Yksi taidetaan ostaa. Kun kuitenkin saa sitten 4:ltä tädiltä, mummilta ja ukilta, mummolta, isovaarilta, kolmelta kummitukselta, isoenolta ja ehkä sediltäkin lahjat, niin eiköhän siinä oo yhdelle pienelle pojalla ihan tarpeeks.
 
Jouluhater
Ensin OT huomautus, en voi sietää joulua. Mutta lasten vuoksi sitä on siedettävä.
Olen siitä tylsä mutsi, että haluan opettaa lapsilleni joulun olevan muutakin, kuin niitä joululahjoja, siksi haluan keskittyä hiljaisuuteen, kiitollisuuteen, rauhaan ja kristinuskon historiaan, vaikken edes kirkkoon kuulu. Taustaltani olen kuitenkin ortodoksi ja se vaikuttaa paljon suhtautumiseeni...

Lapsille ostan kaksi lahjaa kummallekin. Yhden "isomman" ja toisen "pienemmän". Eli esimerkiksi jonkun brätsin tai beibibörnin tms. mitä olen kuullut toivottavan ja toiseksi lahjaksi kirjan, cd-levyn tms. Muksut saa muutenkin ihan älyttömästi lahjoja kummeilta ja sukulaisilta, joten ihan turha niihin lahjoihin on mielestäni satoja euroja työntää. Ja kun oikeastikin se joulun ilo olisi hyvä löytää muualta kuin kamalasta lahjavuoresta. Tietenkin lapset ovat lapsia, mutta silti.

Meillä käytiin alkuun vähän sellaista taistelua meidän etälasten eli mieheni muksujen, ja etenkin heidän äippänsä, kanssa. He kun ovat sellaisia ameriikanmeininki-joulun viettäjiä. Löydettiin kuitenkin kultainen keskitie, eikä enää ole urputusta kuulunut.

Kuulostan varmaan ihan noita-akalta, mutta mie tykkäänkin pääsiäisestä joulua enemmän :D
 
Isommat saa meiltä noin 10 lahjaa/lapsi, mutta paketteja ei kauheesti ulkopuolisilta tulekaan. Ja mä tykkään et on sentään kohtalaisen paljon lahjoja. Pienemmät lapset saa meiltä 2 lahjaa/lapsi. Ne kun ei niistä vielä kauheesti tajua.
 
ap
Meillä on nuo kaksi vanhempaa lasta jo koululaisia ja "pienetkin" lahjat kuten nintendon pelit yms maksaa !! Samaten legot on kalliita, mutta eipä ne enää muilla leikikään. Kuopukselle on helppo ostaa, kun leikki ikäinen on tyytyväinen kun saa autoja :)
 

Yhteistyössä