G: mitkä vaunut / rattaat ovat sinun mielestäsi parhaat?

ja mielellään perustelut päälle.
itselläni on lähitulevaisuudessa edessä vaunujen hankinta, eikä ole mitään hajua minkä merkkiset kannattaisi ottaa ja mitkä ovat niitä välttämättömiä ominaisuuksia. tästä gallupista on toivottavasti apua muillekkin samassa tilanteessa oleville. kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille :flower:

muok* voisitteko laittaa vielä hintoja mukaan

Ehdinköhän ensimmäiseksi mainostamaan omiani =) Meillä ollut lähes 2 vuotta käytössä Hartan Topline -vaunut. Poika mahtuu edelleen nukkumaan mukavasti vaunuihin (markkinoiden suurimpia sisätiloja), mitään vikoja ei ole ilmennyt käytön aikana, kuomu säätyy äänettömästi, ilmakumirenkaat ovat olleet mukavat käytössä ja lähes huoltovapaat (olemme lisänneet ilmaa kerran), heittoaisa on kätevä, mahtuvat kasaantaitettuina takakonttiimme, pehmeä kantokoppa kovikkeineen oli kätevä alussa (myös matkasänkynä ym.) ja muuntui sitten lämpöpussiksi joka on edelleen käytössä.
Miinuspuolelle laitan suht pienen tavarakorin ja jäykähköt jarrut.

Hartaneita voin vilpittömästi suositella. Olen kuullut paljon hyvää myös Hartan Skater 3-pyöräisistä jotka olisivat kotiutuneet meille, ellei mieheni olisi välttämättä halunnut 4-pyöräiset vaunut.

Lisään vielä: kevyet työntää!

Meillä emmaljungan duo babyt olleet jo kahdella muksulla ja kohta kolmannella, paljon siis käytetty. Edelleen ovat hyvässä kunnossa, kankaat ehjät eikä mitään vikoja ilmennyt. Eli kestävät siis ovat! Erillisinä ovat vaunukoppa ja ratasosa mikä tekee niistä hieman kevyemmät kuin perinteiset yhdistelmät. Suosittelen!

Tosi kiva kuulla Dahlia teidän positiivisia kokemuksia noista Hartanin vankkureista! Meillä moiset odottavat käyttöä varastossa. Päädyttiin noihin paristakin syystä.
-heittoaisa
-laadukas merkki (vaikkei meillä ehkä niin tunnettu)
-renkaat
-kätevä pehmeä kantokoppa
-pituuseroa minulla ja miehellä aika paljon, mutta noita oli helppo molempien työnnellä
-myyjä suositteli vilpittömästi
-Menevät kasaan pieneen tilaan
-sattuivat olemaan tarjouksessa :p
Valitettavasti omakohtaista käyttökokemusta ei siis noista vielä ole, mutta uskon että tehtiin hyvä valinta.

Snoopy ja Dahlia. mistäs olette Hartanin vaunut hommanneet? Olen myös kuullut niistä hyvä, mutta meilläpäin myydään vain emmaa, brioa ja abc:tä ja noista millekään en ole lämmennyt :/
Teutoniaa olen kuullut myös kehuttavan.

Saisin myös Childwheelsin kolmiratasmallin erillisellä kovalla vaunukopalla. Kellään kokemuksia?

Emmaljungat oli meillä 3 isoimmalla, malli taisi olla Coronette pehmeellä kantokassilla ja aivan loistavat kärryt. Emmaljungat o tosi hyviä työntää ja kestäviä!
Nyt nelosta olisi odottamassa Oran Jovi Airit (350e) ja ainakin näin kuivaharjoittelukokemuksella tuntuu todella hyville kera kovan kopan :D
Lastentarvike puolella on keskustelu jossa näitä on kehuttu kovastikin ;)

Tueutoniaa täytyy kehua =) Ovat laadukkaita vaunuja. Itsellä kokemusta on vuoden 2005 Mistraleista, jotka ovat tukevat, mutta kuitenkin ketterät ja mahtuvat pieneen tilaan. Pehmeässä kantokopassa poikamme nukkui 11kk ikään asti. Erikseen emme ole matkarattaita tarvineet, noilla rattailla on myös shoppailu sujunut hyvin. Noita voin lämpimästi suositella. Teutonioiden etu ns. sporttisuus ovat mielestäni sellaisia ulkonäöltään, suurinosa malleista. Itse en ole koskaan lämmennyt suurille ja korkeille vaunuille, kuten Ora, Brio jne.

Emmaljungat ovat varmaan myös hyviä. Teutonion ohella itseä voisi nyt kiinnostaa, jos vaunujen hankkiminen olisi ajankohtaista, nuo Hartanin vaunut =)

Ei ole vaunuista vielä muuta kokemusta kun tyhjänä työntely, mut päädyttiin Brion Happyihin,kovalla kopalla ja erillinen ratasistuin. Compact-runko eli menee pieneen tilaan, heittoaisa, verkollinen tuuletusaukko niin vaunuosassa kuin ratasosassa. Vaunukopan saa nostettua myös istuma-asentoon. Ratasosaan tuli mukana jalkapeite tms. ja mukana myös hoitolaukku- ja alusta..

Ite olen pätkä eli 160cm pitkä ja noi on just sopivat korkuiset mulle ja sit niissä on säätövara niin voi mieskin työnnellä.. Tuntuvat kevyiltä ja liikuvat näppärästi.. Pyörät on valittu niin, että tulevat pääsääntöisesti asfalttikäyttöön ja nyt alkuun on talvi (ehkä ) kun vauvan pitäis syntyä marraskuussa eli renkaat on "isot".

Nää Happyt on musta muodoltaan melko pelkistetyt, yksiväriset kuosit ja mä ainaki tykkäsin, ku sai valita pirteistä väreistä. Meillä turkoosit..

Nää on niin makuasioita :)

Meillä on i`coo Peak 4 air -merkkiset vaunut ja ovat kyllä olleet todella hyvät! Löytyvät http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/vaunut.kuomurattaat/icoo_vaunut.html -linkistä. Ne alimmaiset. Meillä on pehmeällä kantokopalla, joka nykyisin on käytössä lämpöpussina.
Suurin plussa noissa vaunuissa on kääntyvät etupyörät, jotka on todella kätevät vähänkin ahtaammissa paikoissa, esim. kaupoissa ym. Saa tietenkin lukittuakin renkaat, etteivät käänny. Isot ilmakumipyörät, joten kevyt työntää. Teleskooppiaisa, joten työntökorkeutta helppo säätää.
Miinuksena pieni tavarakori ja ei heittoaisaa. Tosin se ei ole meidän menoa haitannut! Voin lämpimästi suositella! Ovat myös kauniin näköiset!

mä suosittelen emmaljunga classiceja ja emmaljunga ceroxeja pehmeällä kantokopalla =) menee tosi pitkään eikä tarvii säilyttää isoa koppaosaa missään sit,sehän ei kauhean pitkään mene,meillä ei ainakaan kauaa suostuneet makaamaan vaunuissa vaan piti päästä ylemmäs =) tosi hyviä ovat työntää ja käsitellä,ei mitään pahaa sanottavaa =)

ceroxit

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=484&valikoimaid=1

ja classicit kopalla.ite ottaisin ilman...

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=126&valikoimaid=1

Tuttemui: Tilasimme Hartanit Saksasta, http://www.pingpong-online.com/ -liikkeestä =) Hyvin meni kaikin tavoin. Yksi osa puuttui lähetyksestä, mutta lähettivät sen DHL:n kautta samana päivänä kun huomautin asiasta.
Ennen kuin tilasimme vaunut Saksasta olimme käyneet niitä muutamaan otteeseen työntelemässä paikallisessa lastenvaunuliikkeessä. Olisimme ostaneetkin sieltä, mutta haluamaamme väriä ei löytynyt. Toisaalta tuli myös halvemmaksi tilata Saksasta =)

Mä kanssa joudun turvautumaan tuohon nettiin, kun on niin tolkuttoman pitkä matka tuonne Vauvataloon :/ Mut toistaiseksi tämä vaunu on miellyttäny eniten: http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1019 Hinta on passeli ja värit hienot! Että jos jollain löytyypi kokemusta kyseisestä niin kertokaa ihmeessä :D

vitsi ku olis itelläki varaa uusiin vaunuihin, mut toisaalta käytettyjäki on niin paljo tarjolla niin sama pistää kiertoon..mut kyllä esim. huuto.netissäki niin on älytön hintahaarukka et alkaa siitä 50e ja kalleimmat mitä ite oon siellä nähny niin tais olla 630e.. :whistle:

Meillä tulokasta varten odottamassa Emmaljungan duo edget ja kaikki mukavuudet tuntuvat löytyvän talvivauvalle. Tosin pieneen autoon näitä ei saa mahtumaan, mut meidän farmariin menee ihan hyvin. Isoiksi vaunuiksi kevyen oloiset. Heittoaisa, ratasosien ja kopan pikakiinnitykset, kopassa myös tuo selkänoja, hyvin topatut kankaat, iso tavarakori, joten meille varmaan ihan passelit.
Kokemusta aikaisemmin Emmasta ja Borasta, joista en sitten pidemmän päälle tykännyt, hieman kohloja ja materiaalit ei mielestäni laadukkaita, halpoja kyllä. Sitten meillä ollut myös emmaljungan tuplat jotka myös olivat kestävät ja hyvät, joten nyt päädyimme myös ko. merkkiin.

Meillä on Teutonia Rockyt vm.07 ja voin suositella todella lämpimästi! :) Ovat olleet kyllä todellakin hintansa veroiset.. Ovat tosi sporttiset näköiset leveillä renkailla, kulkevat maastossa kuin maastossa. Älyttömän kevyet työntää, työntöaisan korkeutta voi säätää moneen asentoon ja menevät pieneen tilaan kasatessa. Me ei olla ostettu ollenkaan matkarattaita, sillä nuo yhdistelmät ovat yhtä kätevät ja kulkevat näppärästi mukana! Meillä on kovalla kantokopalla ja olen kyllä ollut tyytyväinen.. talvivauva mahtui siihen hyvin toppapukuineen ja kesällä se taas oli ihanan viileä. Ainut miinuspuoli mun mielestä on se, että ei ole heittoaisaa.. se olisi kätevä etenkin kesän aurinkoisilla keleillä! Oon kuullut muiltakin Teutonian vaunuista pelkkää hyvää, enkä ihmettele yhtään miksi.. suosittelen!! :)

Me tilattiin Hartanit (Toplinet) Baby-oline-shopista Saksasta ja säästöä tuli Johannaan verrattuna n. 200 euroa, joten ei edes tarvinnut harkita Suomesta ostoa. Tilaus toimitettiin kotiin n. 6 viikossa ja kaikki sujui muutenkin mallikkaasti. Ikävä kyllä tämän vuoden värit alkaa olla ilmeisesti aika loppuunmyytyjä, mutta uudet värit ovat varmaan pian tulossa.
Kiva, että Dahlialla oli jo käytöstäkin positiivisia kokemuksia. Minä joudun tyytymään "kuivaharjoitteluun" marraskuulle asti.
Tosi laadukkailta vaunuilta vaikuttavat ja tilavat ovat myös. Tosin aika leveät ovat, mutta taitaa olla aika monet muutkin.

Ystävälläni on myös Saksasta tilatut Gessleinit. Ne ovat pikkuisen Hartaneita sirommat ja matalammat. Minulle 160 senttiselle olisivat korkeuden puolesta olleet paremmatkin, kuin Hartanit. Sporttisen ja laadukkaan oloiset nekin. Suomessa myy ainakin Vaunu-aitta ja Muksutalli.

Alkuperäinen kirjoittaja piipero86:
pikkuvaemo olipa ovelan näköiset nuo teidän vaunut, tosi hauskat mutta sitte näytti taas ihanan ilmavilta ja tuli heti semmonen olo että on varmasti tosi kevyet työnnellä =)
Joo, valittiin ne just sen keveyden takia. Painavat reilu kymmenen kiloa. Asutaan Helsingissä ja täytyy paljon nostella raitiovaunuihin yms. vempeleisiin.

Ainoa asia, joka mietityttää, on noi vinkeät etupyörät. Onneksi täällä auraus toimii aika hyvin talvella.

Yhteistyössä