G: miten usein siivoat käsilaukkusi ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hankey
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hankey

Aktiivinen jäsen
16.02.2008
7 407
0
36
ostin itselleni käsilaukun tammikuussa ja ongelmana on, etten osaa pitää sitä järjestyksessä :ashamed:

Olen siivonnut kassin helmikuussa, kesäkuussa ja äsken eli siinä vaiheessa kun kassista ei enää löydä mitään ja se on tupaten täysi.

Onko tämä siis harjoituksen puutetta ja opin sitten isompana käyttämään käsilaukkua fiksusti?

En siivoa. Otan käyttöön aina uuden laukun, kun edellinen on liian sotkuinen :)
Sitten laukku tulee siivottua, kun on sen aika palata takaisin käyttöön ja silloin siivoaminen tarkoittaa yleensä vain laukun sisällön kippaamista roskiin.

Minä en ole koskaan oppinut :D Ehkä kerran vuodessa tulee joku tietty laukku putsattua tai sitten kerran vuodessa putsaan kaikki laukut kerralla. Kyllähän niihin kertyy nenäliinoja, kuitteja ym. turhaa! Siirrän aina vain tärkeimmät tavarat, jos vaihdan laukkua.

Minulla on monta laukkua, joita vaihtelen tilanteen/asun mukaan. Siirrän vain aina tavarat laukusta toiseen ja samalla nakkelen roskat roskiin (esim. kauppakuitit). En yleensäkään raahaa turhaa tavaraa laukussa muutenkaan, joten ei pääse kovin sotkeentumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:
Sitten laukku tulee siivottua, kun on sen aika palata takaisin käyttöön ja silloin siivoaminen tarkoittaa yleensä vain laukun sisällön kippaamista roskiin.

Eli saanko ostaa toisen laukun ?

Roskiin meni nytkin suurin osa tavaroista: vanhat kuitit (paitsi takuukuitit) ja reseptit. Rahapussin, kamman, Buranat ja mustekynän pistin takaisin kassiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

Eli saanko ostaa toisen laukun ?

Roskiin meni nytkin suurin osa tavaroista: vanhat kuitit (paitsi takuukuitit) ja reseptit. Rahapussin, kamman, Buranat ja mustekynän pistin takaisin kassiin.

Miten niin saatko?? En ymmärrä, miten yleensäkään pärjäät vain yhdellä laukulla....

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
En ymmärrä, miten yleensäkään pärjäät vain yhdellä laukulla....

No kun, olen tähän mennessä kulkenut kuin kassialma, tavarat taskuissa tai kangas/muovikasseissa ja nyt vasta harjoittelen käsilaukun käyttämistä. Tuntui käsilaukku niin kalliilta ostokselta, että en ole raskinut vielä toista ostaa. Juhlalaukkuja minulla kyllä on useampikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
En ymmärrä, miten yleensäkään pärjäät vain yhdellä laukulla....

No kun, olen tähän mennessä kulkenut kuin kassialma, tavarat taskuissa tai kangas/muovikasseissa ja nyt vasta harjoittelen käsilaukun käyttämistä. Tuntui käsilaukku niin kalliilta ostokselta, että en ole raskinut vielä toista ostaa. Juhlalaukkuja minulla kyllä on useampikin.

Okei, itse rakastan laukkuja, ja niitä on sitten kertynytkin vajaa parikymmentä.

Harvoin, mutten näköjään ole ainoa :laugh: Riippuu aika paljon veskasta miten hyvin tavarat pysyy järkässä. Mulla oli yks missä oli kivasti lokeroita joka lähtöön, mut sit kerran muksu onnistui oksentamaan päälle... On mulla se vielä, mutta en oo oikein ilennyt käyttää, kun eihän sitä tietenkään kokonaan voi pestäkään kai.

Nykyään käytän Marimekon "säkkiä" ja siellä todella menee kaikki sekasin kun tavarat yhdessä sumpussa.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Mä tyhjennän käsilaukun aina käytön jälkeen, en kestä jos käsilaukussa on roskia ja turhia juttuja!

Kuin myös. Mulla on käsilaukussa puhelin, harja ja rahapussi. Lähtiessäni pakkaan mukaan mitä tarvitsen ja tullessa otan pois.

Vähintään kerran viikossa käyn läpi käyttämäni laukut, otan pois kaikki pohjalle jääneet kuitit, roskat ym. Mukavampi sitten taas käyttää niitä, kun eivät ole ihan sikinsokin ja löytää mitä etsii. =)

Tämä on vielä huonompi vaihtoehto tuolle et pitää sotkusta laukkuu,.

Mulle on parissa edellisessä laukussa käynyt tosi nolosti, juuri tuon siivottomuuden takia.
Kun aikansa keräilee laukun täyteen lippuja, lappuja, papereita, kyniä, ym tärkeitä juttuja, sinne tulee laitettua yksi pastillirasia ja tietenkin yksi juomapullo. Ei sulje kunnolla juomapulloaan tai antaa niiden pastillien vaan pyöriä askista laukun pohjille, jossa ne jotenkin kummasti kosteutuu ja.. tataa! Laukku on valmis pastilli-paperi-tökötti-kynä-tärkeätavara roskis kamaa.
Justiinsa sain heittää hyvän ja toimivan (jos osaa käyttää) laukun pois. :ashamed:

Noloa on myös, jos ei muista siivota käsilaukkuaan ennen konserttiin tai jääkiekko-otteluun menoa. :ashamed: Siellä pitää ovella avata kassi. Aika noloa oli myös apteekissa kun etsin 3 min oikeaa reseptiä.

Yhteistyössä