G:Miten usein ja paljon liikut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti x 2:
Käyn jumpalla ja spinningissä 5-6 krt / vko. Ja tietenkin päälle vielä joka päiväiset rattailut kuopuksen kanssa 1-2h / pvä.

Kaksi lasta löytyy :heart: :heart: :heart:
huh, ei kai sulloo jo pakkomielle liikunnasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Wau! Toi on kyllä hyvin! :)

Olen ennen lapsia ollut kova liikkumaan ja se on jäänyt päälle :)
Tietenkin saan kiittää miestäni, joka ei ole koskaan nurissut jumpistani yms. vaan hän työpäivän jälkeen on lasten kanssa, että minä saan omaa aikaa itselleni edes sen tunnin illalla. :heart:

Aamulla nousen sängystä ja tuun vessan kautta tähän. Päivän aikana käyn vessassa kerran ja illalla palaan petiin.

Kaikki tarpeellinen tulee netistä, jopa ruoka. Helppoa! Sormet liikkuu sitäkin enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti x 2:
Käyn jumpalla ja spinningissä 5-6 krt / vko. Ja tietenkin päälle vielä joka päiväiset rattailut kuopuksen kanssa 1-2h / pvä.

Kaksi lasta löytyy :heart: :heart: :heart:
huh, ei kai sulloo jo pakkomielle liikunnasta?

Ei ole pakkomielle, vaan haluan pitää itsestäni huolta ja se on vaan minun aikaa itselleni. Saan siitä voimaa ja hyvää mieltä.

3 x vko juoksulenkki (30-60 min vauhdista riippuen ), 1 x vko jumppa. salille tekis vielä mieli, mutta toistaseksi miehen työn ja lastenhoidon kanssa mahdoton yhtälö.

lapsia 3 alle kouluikäistä.

tarkoitus olisi käydä joka toinen päivä juoksu/kävelylenkillä, 5-10 kilometriä kerrallaan, yhteensä parikymmentä kilsaa viikossa.

Mutta flunssat tärväsit parin viikon suunnitelmat. :headwall:

Lapsista se kiinni ei ole (niitä neljä) tunti illalla löytyy ihan varmasti aikaa ja viikonloppuna parikin.

Mulla yksi lapsi. Kerran viikossa käyn jumpassa ja lapsi jää silloin isänsä kanssa kotiin. Pari kertaa viikossa yritän lähteä äitiyslomalla olevan ystäväni kanssa kärrylenkille päiväaikaan, kun miehet ovat töissä. Joskus epäsäännöllisesti yritän päästä itse uimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
tarkoitus olisi käydä joka toinen päivä juoksu/kävelylenkillä, 5-10 kilometriä kerrallaan, yhteensä parikymmentä kilsaa viikossa.

Mutta flunssat tärväsit parin viikon suunnitelmat. :headwall:

Lapsista se kiinni ei ole (niitä neljä) tunti illalla löytyy ihan varmasti aikaa ja viikonloppuna parikin.

Toi on kyllä täysin totta. Aina löytyy aikaa liikkua jos halua löytyy.

ennen liikuin 5-7krt viikossa,erilaisia jumppia ja juoksu-/reippaita kävelylenkkejä tein...
nyt joulun jläkeen en oo päässy vielä takas samaan rytmiin :| mutta kunhan tässä asetutaan uuteen kotiin niin eiköhän sitä jonkunlainen rytmi taas löydy =) nyt lähinnä vaan koiran kans lenkkejä päivittäin...

niin ja lapsia kolme,ikähaitari 2-6v.

Liikun paivittain. Uin ainakin kilometrin paivassa, yleensa 2 km. Tennista pelaan 3 Xvk:ssa. Taloyhtion kuntosalissa saatan piipahtaa pari kertaa viikossa. Ja koiran kanssa tulee hyotyliikuntaa ihan vakisin.

Mutta eikös siihen tunnin jumppaan helposti mene aikaa enemmänkin kuin vain se tunti? Ainakin itelläni matka keskustaan kestää 30 minuuttia eli edestakaisin matkoihin menee jo tunti. Sitten jumppa jossa on hyvä olla vaikka 10 minuuttia etukäteen, että ehtii vaihtaa vaatteet. Tunnin jälkeen on myös kiva käydä suihkussa. Eli 2,5 tuntia menee ainakin mulla tuohon "tunnin" jumppaan. En usko, että mies tykkäisi jos joka päivä joutuisi olemaan sen vauvan kanssa työpäivän jälkeen.

Itelläni on 3,5 kuukauden ikäinen vauva. Ainoastaan kerran olen käynyt jumpassa, muuten käyn vaan vaunulenkeillä. Niitäkin tulee harrastettua hävettävän vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:
Mutta eikös siihen tunnin jumppaan helposti mene aikaa enemmänkin kuin vain se tunti? Ainakin itelläni matka keskustaan kestää 30 minuuttia eli edestakaisin matkoihin menee jo tunti. Sitten jumppa jossa on hyvä olla vaikka 10 minuuttia etukäteen, että ehtii vaihtaa vaatteet. Tunnin jälkeen on myös kiva käydä suihkussa. Eli 2,5 tuntia menee ainakin mulla tuohon "tunnin" jumppaan. En usko, että mies tykkäisi jos joka päivä joutuisi olemaan sen vauvan kanssa työpäivän jälkeen.

Itelläni on 3,5 kuukauden ikäinen vauva. Ainoastaan kerran olen käynyt jumpassa, muuten käyn vaan vaunulenkeillä. Niitäkin tulee harrastettua hävettävän vähän.

omituinen mies :|

Yritän liikkua mahdollisimman paljon mutta liikkuminen vaihtelee aika rajusti riippuen miten löytyy aikaa. Lapsen kanssa tulee tehtyä pieniä lenkkejä päivittäin ja sitten yksin yritän käydä kavelemässä/juoksemassa parista kilometristä noin kymmenen kilometrin lenkkejä.

Mä liikun lähes joka päivä. Juoksen 0,5-2h lenkkejä ja käyn lisäksi kuntosalilla 2-3 krt viikossa. Siihen lisäksi vielä yritän saada hyötyliikuntaa. 2 lasta. Jos väittää että ei pääse liikkumaan lasten takia, se on tekosyy...lapset voi ottaa mukaan esim. juoksurattaisiin niinkuin minä teen ja menee kaikki lyhyet matkat ilman autoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:

Itselläni jumpat löytyy 5 min ajomatkan päästä. Ja suihkussa käyn kotona, ja jumppavaatteet laitan jo kotona päälle. Minulla menee tunnin jumppaan 1h15min, matkoineen kaikkineen. Ja meillä mieheni on mielellään työpäivän jälkeen lapsien kanssa.

Yhteistyössä