G: Miten ja missä vietätte joulunne? Lähinnä aatto

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Me olemma perheenemme äitini luona ja siellä myös sisko+poikaystävä, veli, täti ja tietty äitini mies.
Joulupäivänä taas miehen äiti tulee meille syömään.

Lapset aamulla kaivaa joulusukat pahimpaan tuskaansa.
Ja joulupuuro syödään aamulla kotona.
Sitte lahjojen jakamista sukulaisiin/kavereille jne.

Porukoille syömään sikaa ketkä sitä syö (mä en)
ja sitten joulupukkia oottaa tänne.
Mun porukat ei varmaan tänne enää tuu, joskus tulivat.
Illalla sitte siivotaan papereita ja kootaan leluja ja leikitään, katotaan tv:tä
ja kärsitään "henkisestä joulukrapulasta" :D

Aamulla kotona, puuroa ja pahimpaan lahjahimoon yks paketti. Käydään jakamassa ystäville lahjat ja sitten mun vanhemmille syömään ja pukki tulee myös sinne. Mies saa tehdä ihan mitä tahtoo, mutta minä en anoppilaan astu jalallakaan, eikä poikani.

"vieras"
eka äidille kuunteleen joulurauhan julistus, sitten haudoille, saunaan ja pukkia odottaan. Kotona ollaan ja varmaan veljen perhe tulee ainakin meille. Niin ja syödään "lennossa" jossain väilissä.

Anopin luona ollaan aattona, edellisenä päivänä käydään miun vanhemmilla ja joulupäivä
vietetään miehen kanssa kahdestaan kotona. =)

Aattona olen aamuvuorossa, joten osa päivästä vierähtää siellä. En tiedä mitä mies ja lapset sillä aikaa tekevät tai mihin menevät. Kotona ollaan loput aatosta.

Joulupäivänä olen myös aamuvuorossa, muuten ei ole mitään suunnitelmia.
Muoks. mieskin menee joulupäivänä töihin, tulee seuraavana päivänä kotiin.

Viimeksi muokattu:
Tänä vuonna on mun suvun vuoro. Aattona mennään mun mummolaan jonne kerääntyy sitte lähipiiri. Joulupvänä on ollu tapana et mun isovanhemmat tulee mun porukoille syömään mutta nyt en tiedä kun toi mun mumma alkaa olemaan jo likimain liikuntakyvytön et pääseekö liikkeelle.

Tänä vuonna ollaan perheen kesken kotona, aattona varmaankin lasten kummitäti tulee käymään kahvilla ja miehen lapset tulevat joulupäivänä.

Olemme silloin vasta muuttaneet (rankan remppaputken jälkeen) ja olen viimeisilläni raskaana, joten reissailut ei innosta vaan päätimme tosiaan että jos joku meitä kaipaa, niin tervetuloa meille kyläilemään.
Yleensä olemme menneet joulupäivänä minun vanhemmille ja Tapanina miehen vanhemmille.

"vierailija"
En tiedä yhtään miten jouluaatto menee ja missä. Lapsi viettää aaton isänsä ja heidän sukunsa kanssa. Ollaan erottu lapsen isän kanssa ja mulla ei ole mahdollista järjestää samanlaista joulua lapselle kun maalla isänsä kanssa. En odota joulua yhtään, vaan joulun jälkeisiä päiviä, kun lapsi tulee minun luo avaamaan tonttujen tuomia paketteja :)

"vieras"
aamulla ajellaan miehen vanhempien kotiin, siellä kuusen koristusta, puuroa ja yhdessäoloa, joulurauhan julistus. sitten iltapäivällä siirrymme mun siskon perheen kotiin, sinne tulee myös mun vanhemmat ja ehkä veljen perhe, eli isolla porukalla sitten syödään hyvin, lauletaan joululauluja, pidetään kivaa, avataan paketit, vietetään iltaa. sitten kotiin, lapset haluaa nukkua taas kuusen alla ja sitten joulupäivänä ollaan vaan kotosalla. :)

aattona käydään varmaan mun äitini luona syömässä, kun asuu niin lähellä,. Muutoin ollaankin sitten joulu kotosalla, kun mies oli sitä mieltä, ettei hänen äitinsä ryypäämistä tarvii kenenkään mennä kattomaan..

"joulu"
Kotona vietetään aatto. Aamulla minä herään aikaisin ja laitan kinkun uuniin, riisipuuron alulle + keitän rusinasopan. Nuorempi lapsi herää varmasti minun kanssani samoihin aikoihin, mies ja isompi nukkuu myöhempään. Kun puuro on valmis, herätän loput ja syödään.

Aamupäivällä katsellaan jouluohjelmia, sytytellään kynttilöitä, kuunnellaan joululauluja ja käydään saunassa. Klo 12 katsotaan joulurauhanjulistus ja keitetään sitten päiväkahvit jouluherkkujen kera.

Iltapäivällä mahdolllisesti ulkoillaan, otetaan kinkku uunista ja laitetaan laatikot paistumaan (teen ne raakapakasteeksi). Pelaillaan, luetaan tms. Klo 16-17 aikoihin syödään jouluateria ja sen jälkeen jaetaan lahjat. Myöhemmin keitetään jälkkärikahvit ja nautitaan jouluherkuista ja suklaista. Valvotaan miehen kanssa myöhään ja nautitaan joulurauhasta :)

Joulupäivänä appivanhemmat tulee meille syömään, tapanina mennään mun vanhemmille.

Yhteistyössä