G: mitä sait lahjaksi, kun olit juuri synnyttänyt?

No mie en oo koskaan saanut mitään ns. "synnytyslahjoja", mitä kerran kukkia mieheltä, kun anoppini oli pakottanut miehen ostamaan.
Ja kerran anoppini lähetti täytekakkua mulle miehen mukana, kun poika sattui syntymään vaarin kanssa samana päivänä :D

Jos joku on käynyt sairaalassa miehen lisäksi, niin on yleensä tuonut jotain pientä vauvalle - ei mulle.
 
Mieheltä lakua ja sellasen hienon kukan joka tehty mm puulastuista, sitten matkakokoisia ihonhoitotuotteita (olivat muuten tosi tarpeen ja sai itteensä hoidettua ja virkistettyä), suklaata. Syömiset söin jo siellä ja kukan+noi naamahommelit toin kotiin. Äidiltä vaaleansinisen kukkakimpun jossa nalle koristeena, jätettiin sinne muiden silmien iloksi.
 
Tuota noin
en koskaan keneltäkään mitään. Kyllä siinä vauvassa oli ihan tarpeeksi :)
...niin jos ei sitten sitä oteta huomioon että mies siivosi kodin puti puhtaaksi ennen kuin tultiin kotiin se oli kiva yllätys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuota noin:
en koskaan keneltäkään mitään. Kyllä siinä vauvassa oli ihan tarpeeksi :)
...niin jos ei sitten sitä oteta huomioon että mies siivosi kodin puti puhtaaksi ennen kuin tultiin kotiin se oli kiva yllätys.
Tuohan on uudelta isältä hieno lahja! :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuota noin:
en koskaan keneltäkään mitään. Kyllä siinä vauvassa oli ihan tarpeeksi :)
...niin jos ei sitten sitä oteta huomioon että mies siivosi kodin puti puhtaaksi ennen kuin tultiin kotiin se oli kiva yllätys.
juuri näin!
Ekalla kerralla ei ollut siivonnut mtn,ei ollu kiva tulla kotia.Otti vissiin onkeensa toisella kertaa :) .Kivahan se ois jtn joskus saadakkin,mut tyytyväinen oon näinkii.
 
oooh
Arvokkain lahja oli, kun mieheni oli tukenani pitkän käynnistyksen ja synnytyksen jälkeen; eli melkein asui osastolla kanssain. Sanoin hoitajille, että tämä on nyt täällä mun kanssa, kun muuten hajoo pää. Siis osastolla oli yhteensä käynnistys ja vieriosasto aika mukaan lukien 7 päivää. Toi mulle kaikkea hyväskää ja hoiti pientä ja jaksoi kannustaa imetyksessä.

Arvokkaampaa kuin lahjat.
 
uskomus
Ootteko kuulleet uskomuksesta, että jos jättää saamiansa kukkia synnytyssairaalaan, niin sinne menee vielä uudelleen.
Mä kuulin tuollaisen ja otin joka ikisen kukan mukaani, meidän lapset on tässä!
 
TT
Ainoastaan mies käyny laitoksella luonani, kun olen tehnyt polisynnytykset, kukat varmaan ne yleisin lahja. Ja kotia tullessa on koti ollut puhtaana.
Anoppi yleensä toi sit tullessaan, ruokaa, leipää, makeaa jne
 
Perhoinen84
Mä sain kukkia ja sitten vauvoille toi aina anoppi kauheet kasat krääsää:)
Musta oli ihana kun mun isi oli pyytänyt kukkakauppiasta tekee ison kimpun äidille ja josta menee lahjanaru pieneen kimppuun joka oli pojalle.se oli tooosi söpö musta :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja uskomus:
Ootteko kuulleet uskomuksesta, että jos jättää saamiansa kukkia synnytyssairaalaan, niin sinne menee vielä uudelleen.
Mä kuulin tuollaisen ja otin joka ikisen kukan mukaani, meidän lapset on tässä!
Minä taas olen molemmilla kerroilla jättänyt kukat sairaalaan. Toiveissa vielä yksi vauva, muutaman vuoden päästä. Nuorempi kun on nyt vasta 9kk. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NatuSan:
Alkuperäinen kirjoittaja uskomus:
Ootteko kuulleet uskomuksesta, että jos jättää saamiansa kukkia synnytyssairaalaan, niin sinne menee vielä uudelleen.
Mä kuulin tuollaisen ja otin joka ikisen kukan mukaani, meidän lapset on tässä!
Minä taas olen molemmilla kerroilla jättänyt kukat sairaalaan. Toiveissa vielä yksi vauva, muutaman vuoden päästä. Nuorempi kun on nyt vasta 9kk. :)
Miekii oon jättäny kukat yhtä kimppua lukuunottamatta sinne.
 
Suklaata sain. Ja äitini toi tullessaan juuri paistamiaan munkkeja ja tekemäänsä simaa. Oli jo toukokuun puoliväli, mutta olin vappuna jättänyt herkuttelun väliin, koska vauva oli jo suuri. Oli kyllä niin iloinen yllätys, että varmaan muistan sen aina... :)
 
Kukkasia ja suklaata...Mies antoi lahjan vasta kotona molemmilla kerroilla.Ekasta pojasta sain kultaisen riipuksen ja toisesta kultaiset sydän-korvikset.Niin ja lisäksi mies oli toisella kertaa jo tajunnut että koti siivotaan ennen kuin vauva tulee taloon...ja jääkaappi oli myös täytetty.
 
Neve
Alkuperäinen kirjoittaja Rusinantte:
Kukkasia ja suklaata...Mies antoi lahjan vasta kotona molemmilla kerroilla.Ekasta pojasta sain kultaisen riipuksen ja toisesta kultaiset sydän-korvikset.Niin ja lisäksi mies oli toisella kertaa jo tajunnut että koti siivotaan ennen kuin vauva tulee taloon...ja jääkaappi oli myös täytetty.
Meillä on äiti ja siskot aina hoitaneet siivoukset, sillävälin kun on oltu sairaalassa. Minä olen menossa sunnuntaina siivoamaan siskon luo, hän sai viime yönä pienen pojan! =)
 

Yhteistyössä