G:mitä nykyajan tuotteita pidät turhana ja tarpeettomana??

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Pakastettu voitaikina joka on jo valmiiksi muotoiltu tähtitortuksi (lisää vain hillo!!).

Niin turha. Viime jouluna luulin ostaneeni ison paketin voitaikinalevyjä mutta kotona ne paljastuikin näiksi "torttuaihioiksi" mitä siihen pakkaukseen mahtuu kokonaista 8 kpl, vertaa isoon pakkaukseen niitä levyjä.. :kieh: Pihisteltiin sitten aattona tortuista kun ei enää aatonaattona uudestaan jaksettu lähteä hakemaan lisää taikinaa.
Jep jep :D Mäki noita vahingossa viime jouluna ostin, ja vähän kyllä suutuin itelleni, ku teen ite vähä toisennäkösiä torttuja siitä taikinasta. Lähti siinä sitten raivoviesti heti miehelle, että kuka on oikeasti niin uusavuton, ettei osaa tähtitorttua taitella? :D
 
[QUOTE="mievaan";23047067]Olet aivan oikeassa. Mutta hieman ristiriitaista, miten niissä vanhoissa omakotitaloissa on usein sisäsauna sen kuivausrummun naapurissa :) No se lienee toinen tarina.[/QUOTE]

Palotarkastaja raivastuu jos saunassa kuivatetaan pyykkiä.
Ihan syystä, sillä kovin usein huoneistopalot alkavat juuri niistä.
Yhtä kaikki monella ei taida olla muuta toimivaa vaihtoehtoa..
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="mievaan";23047026]Arvasin, että kuivausrummun kyseenalaistaminen herättää närää. Muistutetaan nyt, että se "itsekseen" kuivuva pyykki vie noin puolet kuivausrummun energiasta, mikäli se kuivataan sisällä. Ulkona pyykki kuivuu ihan ilmaiseksi![/QUOTE]

Sähkölämmitteisessä talossa rumpukuivaamisesta syntyvä lämpö tulee suoraan hyödyksi, joten ero narulla kuivaamiseen energiankulutuksessa on aika pieni.

Mikäs siinä, jos ihmisellä on aikaa viedä pyykit ulos ja vahtia alkaako sataa ja sitten juoksujalkaa hakea pyykit sisälle (ja ehkä ripusta ne uudelleen jos ovat vielä kosteita). Tai huomata että pyykit ovat linnunkakassa ja ne pitää pestä uudelleen. Minä en siihen ryhdy, vaan mieluummin käytän nykyajan mukavuuksia.
 
"mievaan"
Mikä siinä on niin ristiriitaista? Niissä sisäsaunoissakin on kosteuseristykset ja koneelliset ilmanvaihdot.
On se minusta hieman ristiriitaista, jos sitä koneellista ilmanvaihtoa ei ole saunassa, ja sitten hankitaan kuivausrumpu jotta talon rakenteet eivät altistuisi kosteudelle. Ja jos se koneellinen ilmanvaihto on saunassa, se on varmasti kylppärissäkin (eli siinä tilassa, missä narukuivatus todennäköisesti tapahtuu...

Mutta niin kuin sanottu, jokaisella on omat turhakkeensa, enkä minä ole sanomassa että kenenkään pitäisi tulla toimeen ilman kuivausrumpua.
 
"mievaan"
Palotarkastaja raivastuu jos saunassa kuivatetaan pyykkiä.
Ihan syystä, sillä kovin usein huoneistopalot alkavat juuri niistä.
Yhtä kaikki monella ei taida olla muuta toimivaa vaihtoehtoa..
Hui, en sitä tarkoittanutkaan, että kukaan veisi pyykkiä sinne löylyhuoneeseen kuivumaan. Tarkoitin vain sitä, että jos pyykinkuivausteline kylppärissä on rasitus talolle, niin sisäsauna on sitä vielä enemmän. (edellyttäen, että ei ole koneellista ilmanvaihtoa kosteissa tiloissa)
 
"mievaan"
Sähkölämmitteisessä talossa rumpukuivaamisesta syntyvä lämpö tulee suoraan hyödyksi, joten ero narulla kuivaamiseen energiankulutuksessa on aika pieni.

Mikäs siinä, jos ihmisellä on aikaa viedä pyykit ulos ja vahtia alkaako sataa ja sitten juoksujalkaa hakea pyykit sisälle (ja ehkä ripusta ne uudelleen jos ovat vielä kosteita). Tai huomata että pyykit ovat linnunkakassa ja ne pitää pestä uudelleen. Minä en siihen ryhdy, vaan mieluummin käytän nykyajan mukavuuksia.
Vaikka ero energiankulutuksessa olisi tietyissä eroissa pieni, se on kuitenkin aina olemassa. Nyt puhutaan asioista, joissa on aika monta muuttujaa. Monilla meistä on onneksi halvempiakin lämmityskeinoja kuin suora sähkö :) Ja jollekulle (ja joihinkin aikoihin vuodesta) saattaa olla jopa helpotus, että rumpu ei puske kuumuutta. Puhumattakaan siitä, kuinka paljon energiaa ja rahaa vie kuivausrummun valmistaminen ja ostaminen.

Ylimääräistä vaivaa ei käy kiistäminen. Sehän tässä koko ketjussa ideana onkin: toiselle sipulin pilkkomisesta ei hänen omasta mielestään tule minkäänlaista vaivaa, toinen on valmis maksamaan sipulikuutioista.
 
Huom harmaana
Mikäs siinä, jos ihmisellä on aikaa viedä pyykit ulos ja vahtia alkaako sataa ja sitten juoksujalkaa hakea pyykit sisälle (ja ehkä ripusta ne uudelleen jos ovat vielä kosteita). Tai huomata että pyykit ovat linnunkakassa ja ne pitää pestä uudelleen. Minä en siihen ryhdy, vaan mieluummin käytän nykyajan mukavuuksia.
En ole koskaan ymmärtänytkään kuinka vaikeaa voi pyykin kuivaus ulkona olla. Nyt tiedän sitten senkin (vasta 10 vuotta olen pyykkiä kuivannut omakotitalon pihalla :)
 
Toinen sisäkuivaaja
En ole koskaan ymmärtänytkään kuinka vaikeaa voi pyykin kuivaus ulkona olla. Nyt tiedän sitten senkin (vasta 10 vuotta olen pyykkiä kuivannut omakotitalon pihalla :)
Joidenkin on erityisen vaikeaa tajuta, että kaikki eivät asu samoin kuin itse.
Itse asun kerrostalon kolmannessa kerroksessa, ei hissiä ja aika "vilkas" pihapiiri. En todellakaan edes uskaltaisi jättää pyykkejäni pihalle, vaikka ne joskus sinne jaksaisinkin raahata.
 
[QUOTE="unnajunna";23046552]joku tuossa mainitsikin - OVULAATIOTESTIT!!! Meillä 3 lasta eikä mitään testejä olla tarvittu. En ymmärrä miksi joku niitä käyttää.. luulis et menee seksiin maku - ja kuten "G" mainitsi - On niitä lapsia ennenvanhaankin tehty ilman testejä![/QUOTE]

Tätä mä en ymmärrä, että nämä jotka itse lisääntyvät helposti, sättivät muita, että joku ovulaatiotesti on turha keksintö.
Ihan samaa esimerkiksi minä voisin sanoa vaikka pyörätuolista, koska en itse sellaista tarvitse.
Eikä siihen seksiin muuten mene maku jos sen laatu on hyvää.

Mutta mun mielestä turhakkeita: konttauskypärä, hyppykiikku, polkupyörän satulasuoja ja vaikka suoristusrauta.
 
"vieras"
En ole koskaan ymmärtänytkään kuinka vaikeaa voi pyykin kuivaus ulkona olla. Nyt tiedän sitten senkin (vasta 10 vuotta olen pyykkiä kuivannut omakotitalon pihalla :)
Ja siitepölyallergisten vaatteita on vähän huono kuivata ulkona.

Puhumattakaan sitten naapuruston pikkupojista, jotka yhteen aikaan sotkivat kerrostalon naruilla kuivuneita pyykkejä. Kuulin heidän kerran kehuskelevan keskenään, kuinka olivat takiasilla heitelleen jonkin pyykkejä ja kuinka hienosti olivat tarttuneet kiinni.
 
[QUOTE="mievaan";23047172]On se minusta hieman ristiriitaista, jos sitä koneellista ilmanvaihtoa ei ole saunassa, ja sitten hankitaan kuivausrumpu jotta talon rakenteet eivät altistuisi kosteudelle. Ja jos se koneellinen ilmanvaihto on saunassa, se on varmasti kylppärissäkin (eli siinä tilassa, missä narukuivatus todennäköisesti tapahtuu...
[/QUOTE]

Minusta taas se on aika luonnollista, että niiltä osin, mitä pystytään, ehkäistään sitä tarpeetonta ilmankosteutta. Olkoon se kuivausrumpu yksi tapa. Suihkussa käyntiä tuskin voi jättää väliin, mutta pyykkien kuivatuksen osalta kosteutta voi vähentää.

Mä en kuivaa pyykkejä kylppärissä, valitettavasti kodinhoitohuoneessa ei ole ilmastointia vaikka kellarissa onkin sitä lisätty. Tosin mulla ei ole rumpua vaan kaappi :)
 
Palotarkastaja raivastuu jos saunassa kuivatetaan pyykkiä.
Ihan syystä, sillä kovin usein huoneistopalot alkavat juuri niistä.
Yhtä kaikki monella ei taida olla muuta toimivaa vaihtoehtoa..
No jos kuivattaa kiukaan päällä, niin se on jo omaa tyhmyyttä. Jos taas pyykkiteline on lattialämmityksen päällä, niin silloin ei ole palotarkastajalla mitään sanottavaa asiaan. Meillä on puulämmitteinen ulkosauna ja ei siellä kyllä pyykkiä kuivateta.
 
"Kaiku"
Mutta mun mielestä turhakkeita: konttauskypärä, hyppykiikku, polkupyörän satulasuoja ja vaikka suoristusrauta.[/QUOTE]


Kenen mielestä suoristusrauta voi olla turhake?? Se on oikeasti pelastanut mun "bad hair day" t - niitä ei enää ole. Ja tukka on aina sileä ja kiiltävä eikä pörröinen. Tai vaihtoehtoisesti kihara ja ilmava. En enää ikinä luopuisi suoristusraudasta, en varmaan edes selviäisi ilman :)
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen sisäkuivaaja;23048114:
Joidenkin on erityisen vaikeaa tajuta, että kaikki eivät asu samoin kuin itse.
Itse asun kerrostalon kolmannessa kerroksessa, ei hissiä ja aika "vilkas" pihapiiri. En todellakaan edes uskaltaisi jättää pyykkejäni pihalle, vaikka ne joskus sinne jaksaisinkin raahata.
Kysehän oli nyt ainoastaan siitä että se kuivaaminen ulkona on työlästä, kun pitää tarkastella linnunkakat sun muut. Ei siitä, mitä sen pyykin vieminen sinne ulos vaatii...

Nooh, asuin ennen omakotitaloa neljä vuotta neljännessä kerroksessa ennen hissiä ja silti ne pyykit vietiin ulos tai toisen talon alakerrassa olevaan kuivaushuoneeseen, jos ei sisälle mahtunut kuivumaan. Onnistuu se kerrostalossakin :)
 
Kananmunankeitin, riisikeitin
Maitokaakao (valmis, valioltakohan tämä helmi on ilmestynyt?)
Popcornkone

Pakko mainita myös nämä Clearbluen testit jotka näyttää päivät ja viikot- ja ihan vaan siksi kun kukaan 'tikuttaja' ei tahdo niihinkään uskoa!
 
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";23048158]Ja siitepölyallergisten vaatteita on vähän huono kuivata ulkona.

Puhumattakaan sitten naapuruston pikkupojista, jotka yhteen aikaan sotkivat kerrostalon naruilla kuivuneita pyykkejä. Kuulin heidän kerran kehuskelevan keskenään, kuinka olivat takiasilla heitelleen jonkin pyykkejä ja kuinka hienosti olivat tarttuneet kiinni.[/QUOTE]

Ja vaikeammaksi vaan muuttuu...
 
[QUOTE="vieras";23047981]kondomi, limsakone, taulutv.[/QUOTE]

Miksi tv on turhake? vai onko taulu-osuus siitä se turhake? Ainakin taulutv on tavallista putkitv:tä kuljetustehokkaampi (pienempi fyysinen koko), joten rahaa ja ympäristöä säästyy (pakkausmateriaalit, kuljetuskapasiteetti)
 
"hmm"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23048142:
Tätä mä en ymmärrä, että nämä jotka itse lisääntyvät helposti, sättivät muita, että joku ovulaatiotesti on turha keksintö.
Ihan samaa esimerkiksi minä voisin sanoa vaikka pyörätuolista, koska en itse sellaista tarvitse.
Eikä siihen seksiin muuten mene maku jos sen laatu on hyvää.

Mutta mun mielestä turhakkeita: konttauskypärä, hyppykiikku, polkupyörän satulasuoja ja vaikka suoristusrauta.
Mikä olisi mielestäsi hyvä korvike tuolle suoristusraudalle, vai oletko sitä mieltä että kenenkään ei tarvitse suoristaa hiuksiaan ja luonnonkauniina on hyvä? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23048142:
Tätä mä en ymmärrä, että nämä jotka itse lisääntyvät helposti, sättivät muita, että joku ovulaatiotesti on turha keksintö.
Ihan samaa esimerkiksi minä voisin sanoa vaikka pyörätuolista, koska en itse sellaista tarvitse.
Eikä siihen seksiin muuten mene maku jos sen laatu on hyvää.

Mutta mun mielestä turhakkeita: konttauskypärä, hyppykiikku, polkupyörän satulasuoja ja vaikka suoristusrauta.
olen täysin samaa mieltä alastoman lohikäärmeen kanssa!
ei hyvästä seksistä niin vaa maku lähe! ja kaikille ei ole itsestään selvää, että saadaan lapsia ja minusta niitä lapsia ei niin vaan "tehdä" ne on elämän suurin lahja, mitäjokainen voi SAADA.
 

Yhteistyössä