G:mitä nykyajan tuotteita pidät turhana ja tarpeettomana??

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"jojo"
Elintarviketeollisuudella olisi myös vähän peiliin katsomista, tuli lauantaipussin nikistä mieleen :) Kukaan ei TARVITSE mitään ihmevanukkaita, joihin on ujutettu kuutta eri väriainetta, pieni tilkka maitoa ja kahtatoista aromia. Jugurtti ja viili sisältävät jotain ravinnoksi kelpaavaakin, samoin esim. täysjyvämuroissa on rautaa. Mutta siitä lisäaineellisemmasta päästä voisi hyvillä mielin leijkata ainakin 70% pois ja silti jäisi vielä rutkasti valinnanvaraa joka makuun.
 
c scsaas
[QUOTE="Kaiku";23046665]Viipaloitu juusto on minusta jotenkin ihana juttu, en tiedä mikä siinä höyläämisessä muka on niin vaikeaa, mutta tulee ostettua niitä valmiita paksuja viipaleita aika usein. Lisähuomautuksena vielä, että pyrin ostamaan juuston ilman lisä/säilöntä/väriaineita ja yksi halpis-juustoviipalepakkaus täyttää nämä kriteerit. *yrittää perustella itselleen*[/QUOTE]

Mun tutulla on reuma & ms-tauti, eipä siltä sujuisi juuston viipalointi enää. Moni asia, mikä tuntuu itsestä turhalta, voi olla toiselle päivän pelastus.
 
Huhhuh niitähän on monet verkkokaupat pullollaan! Kaikennäkösiä vimpakkeita ja vehkeitä joilla ei oo mitään virkaa tässä maailmassa! Ja monet lelut olen huomannut täysin epäonnistuneiksi tekeleiksi jo syntyessään. Esim tytär sai joululahjaksi jonkin koruntekostudion jossa itse muoteilla tehdään "helmet" jne: kamala muovihärpäke, ja hirveän näkösiä koruja koska niistä vain ei hyviä ja hienoja saanut :/ Roskiin sekin kohta minun toimesta lentänee, valitettavasti. Ja maailma kiittää...
joulunaikaan näitä "loistoleluja" ovatkin kataloogit pullollaan. Esim veivattava jäätelökone Disney-kuosein ei todellakaan ole jäätelöntekoa varten. Kukaan muksu tahi aikuinen ei jaksa veivata sitä muutamaa minuuttia kauempaa ja yllättäen jäätelö ei niin nopeasti valmistu...
 
[QUOTE="jojo";23046707]Elintarviketeollisuudella olisi myös vähän peiliin katsomista, tuli lauantaipussin nikistä mieleen :) Kukaan ei TARVITSE mitään ihmevanukkaita, joihin on ujutettu kuutta eri väriainetta, pieni tilkka maitoa ja kahtatoista aromia. Jugurtti ja viili sisältävät jotain ravinnoksi kelpaavaakin, samoin esim. täysjyvämuroissa on rautaa. Mutta siitä lisäaineellisemmasta päästä voisi hyvillä mielin leijkata ainakin 70% pois ja silti jäisi vielä rutkasti valinnanvaraa joka makuun.[/QUOTE]

Mäkin ostaisin mielelläni herkkuja, joissa on oikeata suklaata, järkevä määrä sokeria, oikeita hedelmiä (enemmän kuin 2%), jne. Mutta massat eivät ole vieläkään valmiita maksamaan siitä vaan keinomaut ja runsas sokeri tuovat massojen suosion. Onneksi osaan jo tehdä itse jäätelön...
 
Blue
Pakastettu voitaikina joka on jo valmiiksi muotoiltu tähtitortuksi (lisää vain hillo!!).

Niin turha. Viime jouluna luulin ostaneeni ison paketin voitaikinalevyjä mutta kotona ne paljastuikin näiksi "torttuaihioiksi" mitä siihen pakkaukseen mahtuu kokonaista 8 kpl, vertaa isoon pakkaukseen niitä levyjä.. :kieh: Pihisteltiin sitten aattona tortuista kun ei enää aatonaattona uudestaan jaksettu lähteä hakemaan lisää taikinaa.
 
Pakastettu voitaikina joka on jo valmiiksi muotoiltu tähtitortuksi (lisää vain hillo!!).

Niin turha. Viime jouluna luulin ostaneeni ison paketin voitaikinalevyjä mutta kotona ne paljastuikin näiksi "torttuaihioiksi" mitä siihen pakkaukseen mahtuu kokonaista 8 kpl, vertaa isoon pakkaukseen niitä levyjä.. :kieh: Pihisteltiin sitten aattona tortuista kun ei enää aatonaattona uudestaan jaksettu lähteä hakemaan lisää taikinaa.
Heh. Minä pidän pakastetusta torttutaikinasta (käytän esim pasteijoihin, pizzakiekkoihin jne), mutta en ole ikinä törmännyt sellaisiin jotka olisi valmiiksi leikattu tähtitorttuiksi.
Myönnän että voisin hetken tuijottaa, jotta WTF?
:D
 
"mievaan"
Kai noille kaikille turhakkeille löytyy joku, joka tarvitsee niitä. Eri ihmisten käsitys kohtuullisesta vaivasta kun vaihtelee. Joku tykkää esim. pilkkomisesta ja soseuttamisesta käsin, joku toinen ei.

Minun turhakkeeni on kuivausrumpu. Miksi maksaisin tilaa ja sähköä vievästä mööpelistä, kun pyykillä on tapana kuivua itsekseenkin?
 
[QUOTE="jojo";23046633]Mietin, että esim. valmiiksi kuutioitu makkara tai sipuli keittoa tms. varten olisi turhaa, mutta ei se taida ollakaan, ainakaan sen liikuntarajoitteisen mielestä, joka tahtoo tulla omillaan toimeen. Suon hänelle kyllä tällaiset helpotukset arkeen.

Mutta sanotaan nyt sitten vaikka limsakone, popcornikone, voileipägrilli, "syö kolme kertaa enemmän kuin ennen ja laihdut silti" -pilleri, sähköinen kulmakarvatrimmeri jne.[/QUOTE]

Valmiiksi kuutioitu sipuli on mahtava helpotus arkiruoanlaittoon, jää yksi aikaavievä työvaihe kokonaan pois :)
 
[QUOTE="mievaan";23046843]
Minun turhakkeeni on kuivausrumpu. Miksi maksaisin tilaa ja sähköä vievästä mööpelistä, kun pyykillä on tapana kuivua itsekseenkin?[/QUOTE]

Ja jos on tarpeeksi tilaa niin kuivuu helposti.
Minä itse sain ensimmäisen kuivausrumpuni muutama viikko sitten ja olen niin, niin tyytyväinen siihen. Helpottaa arkea valtavasti + pääsi eroon saunan ja apukeittiön kuivaustelineistä eli lisää tilaa elämiseen + siistimpi ulkoasu kämppään.
 
[QUOTE="mievaan";23046843]

Minun turhakkeeni on kuivausrumpu. Miksi maksaisin tilaa ja sähköä vievästä mööpelistä, kun pyykillä on tapana kuivua itsekseenkin?[/QUOTE]

Se "itsekseenkin" kuivuva pyykki vie lämmitysenergiaa. Ja tilaa enemmän kuin kuivausrumpu konsanaan (kylppäri täynnä pyykkitelineitä ja ovenpäälliset kuivuvia lakanoita).
 
[QUOTE="mievaan";23046843]

Minun turhakkeeni on kuivausrumpu. Miksi maksaisin tilaa ja sähköä vievästä mööpelistä, kun pyykillä on tapana kuivua itsekseenkin?[/QUOTE]
Vanhassa omakotitalossa kosteutta on yleensä hieman liikaakin ilmassa, joten koneellinen kuivaus onkin talon hyvinvoinnin kannalta tärkeä asia. Joten oikeassa olet, turhakkeille löytyy usein joku käyttökohde.
 
"Kenguru"
[QUOTE="unnajunna";23046552]joku tuossa mainitsikin - OVULAATIOTESTIT!!! Meillä 3 lasta eikä mitään testejä olla tarvittu. En ymmärrä miksi joku niitä käyttää.. luulis et menee seksiin maku - ja kuten "G" mainitsi - On niitä lapsia ennenvanhaankin tehty ilman testejä![/QUOTE]

Nomutta, sehän on sitten selvää, jos te ette ole tarvinneet, niin eipä voi kukaan muukaan niitä tarvita!
 
[QUOTE="vieras";23046997]Mun mielestä ne on käteviä kun saa sopivan annoksen käytettyä kerralla, yleensä tahtoo jäädä pilaantumaan kun ostaa kokonaisia ja pilkkoo vain tarvitsemansa määrän, puolet esim jäävuorisalaatista jää pilaantumaan...[/QUOTE]

Juuh. Noinhan se on, että yhden "turhake" on toiselle tarpeellinen.
Ellei kukaan tarvitsisi tai tahtoisi, niin tuskin tuote olisi markkinoillakaan...
 
"mievaan"
Se "itsekseenkin" kuivuva pyykki vie lämmitysenergiaa. Ja tilaa enemmän kuin kuivausrumpu konsanaan (kylppäri täynnä pyykkitelineitä ja ovenpäälliset kuivuvia lakanoita).
Arvasin, että kuivausrummun kyseenalaistaminen herättää närää. Muistutetaan nyt, että se "itsekseen" kuivuva pyykki vie noin puolet kuivausrummun energiasta, mikäli se kuivataan sisällä. Ulkona pyykki kuivuu ihan ilmaiseksi!
 
...
KÄSIDESIT!

meillä ei niitä käytetä. Ei töissä eikä kotona. Ei lapsella eikä aikuisella. 7v lapsella ei vielä tähän päivään mennessä ole ollut antibioottikuuria ja itse + mies olemme olleet kipeänä yli 5v sitten. Hyvä ruokavalio ja riittävä uni ja liikunta pitää kyllä terveenä ilman desinfiointeja!
Allekirjoitan tämän. Ihme hysteriaa joka välissä läträtä noiden käsidesien kanssa.
 
sairaanhoitaja äiti
KÄSIDESIT!

meillä ei niitä käytetä. Ei töissä eikä kotona. Ei lapsella eikä aikuisella. 7v lapsella ei vielä tähän päivään mennessä ole ollut antibioottikuuria ja itse + mies olemme olleet kipeänä yli 5v sitten. Hyvä ruokavalio ja riittävä uni ja liikunta pitää kyllä terveenä ilman desinfiointeja!
Toivottavasti et ole hoitoallalla töissä!! :O

Sairaaloihin ja hoitolaitoksiin ne valitettavasti kuuluvat ja vain tietämättömät ihmiset oikeasti vaarallisista sairaalainfektioista voi olla toista mieltä. Joten turha napista siellä.
 
"Kenguru"
Pakastettu voitaikina joka on jo valmiiksi muotoiltu tähtitortuksi (lisää vain hillo!!).

Niin turha. Viime jouluna luulin ostaneeni ison paketin voitaikinalevyjä mutta kotona ne paljastuikin näiksi "torttuaihioiksi" mitä siihen pakkaukseen mahtuu kokonaista 8 kpl, vertaa isoon pakkaukseen niitä levyjä.. :kieh: Pihisteltiin sitten aattona tortuista kun ei enää aatonaattona uudestaan jaksettu lähteä hakemaan lisää taikinaa.
Heh:D Sama juttu. Tuijotin niitä torttuja vähän aikaa, että hä :O!

Itselleni valmiiksi viipaloidut juustonsiivut on käteviä töihin otettaviksi.
 
"mievaan"
Vanhassa omakotitalossa kosteutta on yleensä hieman liikaakin ilmassa, joten koneellinen kuivaus onkin talon hyvinvoinnin kannalta tärkeä asia. Joten oikeassa olet, turhakkeille löytyy usein joku käyttökohde.
Olet aivan oikeassa. Mutta hieman ristiriitaista, miten niissä vanhoissa omakotitaloissa on usein sisäsauna sen kuivausrummun naapurissa :) No se lienee toinen tarina.
 
[QUOTE="mievaan";23047067]Olet aivan oikeassa. Mutta hieman ristiriitaista, miten niissä vanhoissa omakotitaloissa on usein sisäsauna sen kuivausrummun naapurissa :) No se lienee toinen tarina.[/QUOTE]

Mikä siinä on niin ristiriitaista? Niissä sisäsaunoissakin on kosteuseristykset ja koneelliset ilmanvaihdot.
 

Yhteistyössä