G:Mitä leluja teille ei koskaan tulla ostamaan?

......
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Tuli mieleen tosta yhdestä ketjusta. :)
Meillä tyttö on vasta vauva,mutta Bratzeja ei ikinä. :x
mä sanoin kans muutama vuosi sitten ettei brazeja osteta.. mutta kuinkas kävikään, nyt niitä on jo kymmenkunta kun sukulaiset ja kummit niitä lahjaksi ovat ostaneet, ja onhan se lapsellekkin kiva kun on samoj leluja mitä muillakin lapsilla on.
 
tiukkis
Trampoliinia (liian vaarallinen), leluaseita (aseet eivät ole lasten käsiin sopivia edes leluina, ja aikuistenkin käsissä niiden tarpeellisuudesta pitää keskustella).
 
Meidän leluostokset alkavat olla jo onneksi loppusuoralla, mutta en mä siltikään sano, ettei meille enää leluja osteltaisi... mistä sen tietää sitten, kun olen mummu, että kuinka mä haluan lapsenlapsia helliä :D

Enkä mä osaa yksittäistä lelua sanoa, jota ei hankittaisi... mistä senkään tietää miten mun mieleni niiden suhteen muuttuu ;)
 
eräs vain..
Mua niin huvittaa että suurin osa ainakin kaksplussan äideistä puhuu ettei ole mies eikä mikään jos ei armeijaa käy, mutta sitten pyssyleikkeihin suhtaudutaan nuivasti..Mitäs luulette siellä armeijassa tapahtuvan,nyplättävän pitsiä kenties?Ja kyllä poikalapsi tekee pyssyn vaikka kepistä jos ei muoviversiota hänelle osteta..
 
Mie
luin jostain aiemmasta Meidän perhe -lehdestä sen Jari Sinkkosen (onko se nyt joku lastenpsykologi/-psykiatri?) mielipiteitä noista lelupyssyistä ja se oli sitä mieltä, että ne ja "taisteluleikit" ovat tavallaan luonnollinen osa useimpien poikien kehitystä (vaihe, joka menee ohi). Eli hänen mielestään niitä on turha karsastaa.

Itsellä kolme poikaa, vanhin kohta 8-vuotias, eikä meillä ole noita lelupyssyjä ainakaan vielä...tai itse asiassa, vesipyssy löytyy. Ja kyllähän nuo vanhimmat pojat sitten ihan tavallisista legoista ja Bionicle-jutuista rakentelevat välillä myös mitä erilaisimpia "aseita". Mä en ole nähnyt tarpeelliseksi repiä heiltä käsistä niitä pois ja törkätä nukkeja/muoviastiastoja tilalle. Niin kauan kuin eivät satuta toisiaan/itseään (kummastakaan ei ole ollut pienintäkään merkkiä ) noissa leikeissä, saavat minun puolestani rauhassa niillä leikkiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
luin jostain aiemmasta Meidän perhe -lehdestä sen Jari Sinkkosen (onko se nyt joku lastenpsykologi/-psykiatri?) mielipiteitä noista lelupyssyistä ja se oli sitä mieltä, että ne ja "taisteluleikit" ovat tavallaan luonnollinen osa useimpien poikien kehitystä (vaihe, joka menee ohi). Eli hänen mielestään niitä on turha karsastaa.

Itsellä kolme poikaa, vanhin kohta 8-vuotias, eikä meillä ole noita lelupyssyjä ainakaan vielä...tai itse asiassa, vesipyssy löytyy. Ja kyllähän nuo vanhimmat pojat sitten ihan tavallisista legoista ja Bionicle-jutuista rakentelevat välillä myös mitä erilaisimpia "aseita". Mä en ole nähnyt tarpeelliseksi repiä heiltä käsistä niitä pois ja törkätä nukkeja/muoviastiastoja tilalle. Niin kauan kuin eivät satuta toisiaan/itseään (kummastakaan ei ole ollut pienintäkään merkkiä ) noissa leikeissä, saavat minun puolestani rauhassa niillä leikkiä.
Joo, en mäkään ole ajatellut, että pojalta pitäisi repiä legoista rakennettua "pyssyä" pois kädestä jos se joskus tulevaisuudessa sellaisen rakentaa. Mutta meille ei tulla ikinä ostamaan pyssyä, eikä toivottavasti kukaan sellaisella poikaa lahjokaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Tuli mieleen tosta yhdestä ketjusta. :)
Meillä tyttö on vasta vauva,mutta Bratzeja ei ikinä. :x
peesi :x toivotaan et se villitys on jo ohi kun tyttö on isompi :/
Meillä on pysytty kohta viisi vuotta noista erossa. Tosin kuulin kun yhtenä iltana tyttö sanoi kaverilleen; "sovitaan että nämä ovat muotia" (lenkkareista) :D

Winxit ovat suosiossa, siinä on mielestäni hyvä roolimalli tytölle.
 

Yhteistyössä