G: Mitä olisitte halunneet saada synnärille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Silja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mut eihän sitä imettäessä saa edes syödä..? :o

Itse en olisi halunnut mitään. Mieluummin kotiin sitten, jos jotenkin haluaa muistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja miukuliina:
Minä olin onnesta soikeana, kun sain buranaa ja kunnon yösiteitä!!! sairaalassa pihtasivat buranoita, koska olen astmaatikko. sanoivat, ettei sovi. joka kerta sai olla selvittämässä, että koko ikäni olen buranaa syönyt, enkä vielä ole kuollut. ja ne sairaalan vaipat... plus sitten vielä, että sideharsoja käytettiin liivinsuojuksina... ja ne sairaalan liivit...

Saahan niitä syödä. Enkä mä imettänyt, poika joutui synnyttyään teholle, oli 2 vrk nenämahaletkussa ja sen jälkeen sai vierasta maitoa, koska multa ei maitoa tullut. Itse olin niin riekaleina alapäästä, että burana teki kyllä kutaa... Vaan eipä sekään saanut pissaa tulemaan, sitä sitte letkulla liruteltiin ulos.

Itse en olisi halunnut mitään. Mieluummin kotiin sitten, jos jotenkin haluaa muistaa.

Minä olin onnesta soikeana, kun sain buranaa ja kunnon yösiteitä!!! sairaalassa pihtasivat buranoita, koska olen astmaatikko. sanoivat, ettei sovi. joka kerta sai olla selvittämässä, että koko ikäni olen buranaa syönyt, enkä vielä ole kuollut. ja ne sairaalan vaipat... plus sitten vielä, että sideharsoja käytettiin liivinsuojuksina... ja ne sairaalan liivit...
Raskaus ja imetys:
Lääkettä ei suositella käytettäväksi raskauden aikana, joskin tilapäisesti käytetyistä yksittäisistä annoksista ei ole tässä suhteessa haittaa. Lääkeainetta kulkeutuu äidinmaitoon niin pieniä määriä, ettei niiden vuoksi tarvitse keskeyttää imettämistä.

Raskaus ja imetys:
Lääkettä ei suositella käytettäväksi raskauden aikana, joskin tilapäisesti käytetyistä yksittäisistä annoksista ei ole tässä suhteessa haittaa. Lääkeainetta kulkeutuu äidinmaitoon niin pieniä määriä, ettei niiden vuoksi tarvitse keskeyttää imettämistä.

Kyllä mulle ainakin hoitajat toivat kouratolkulla buranaa synnytyksen jälkeen, kun mulla särki päätä aikas lujaa..

Mä olisin halunnut, että mut olisi huomioitu edes jotenkin. Esim. kysytty etukäteen saako tulla katsomaan ja kysytty vointia tms. Ja oltu vaan max puoli tuntia, ei niin kuin miehen sukulaiset tunkivat porukalla katsomaan ja olivat ainakin tunnin, eivät kysyneet mun vointia tms., pikaiseen katsoivat vauvaa ja sitten alkoivat kysellä mun mieheltä meidän autosta (oltiin siis miehen kanssa perhehuoneessa). Lopulta pyysin niitä poistumaan.. Vauva oli siis syntynyt ed. yönä ja oli n. puoli vrk vanha..

Minusta oli ihanaa kun ystäväni toi ison kassillisen vaaleanpunaisia vaatteita =) (meillä ei ollut etukäteen teitoa tuleeko tyttö vai poika). Miehelleni hän toi sairaalan kahvilasta take-a-way kahvin, eli oli ajatellut myös vähän miestäni, niin ja minulle karkkia. Kotiin mieheni setä vaimoineen toi kuivakakun (maistui muuten hyvältä kiireessä) ja kukkia. Osastollekin sain kukkia, onneksi huonekaveri(t) eivät olleet allergisia. Mies toi kotoa liivinsuojia, niitä todellakin tarvitsin kun maitoa alkoi tulla!

Ja Buranaa kyllä minullekin tarjottiin synnytyksen jälkeen 2-3x päivässä Panadolin kanssa. Ja olen ottanut muutaman kerran nyt imetysaikanakin kun on ollut isias-vaivaa.

Meillä semmonen käytäntö että isä ja sisarukset saa tulla milloin vaan, isovanhemmat vierailuaikana ja muut ei saa tulla ollenkaan paitsi vuodeosaston ulkopuolelle aulaan ja äiti voi mennä sitte sinne vauvan kanssa. Ihan hyvä mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

Raskaus ja imetys:

Kyllä mulle ainakin hoitajat toivat kouratolkulla buranaa synnytyksen jälkeen, kun mulla särki päätä aikas lujaa..

Kyllä tuotiin mullekkin Buranaa oikein kaksi kappalein ja panadolit päälle..

Musta olisi ollut kiva saada edes onnittelutekstareita :( Mies lähetti mun kännykästä viestiä, että vauva on syntynyt mutta vaan parilta tuli vastausta. Olisin myös toivonut, että appivanhemmat olisivat tulleet katsomaan vauvaa, joka oli heidän ensimmäinen lapsenlapsensa. Mun vanhemmat onneksi kävi parikin kertaa (oltiin viikko) mutta appivanhempia ei tuntunut kiinnostavan.

Toisella kerralla päästiin vauvan kanssa pois nopeasti, joten en edes kaivannut sairaalaan ketään vierailijoita. Mun vanhemmat kävi ja toki mies esikoisen kanssa mutta muita ei olisi edes ehtinyt käymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Molli:
Mitä olisin halunnut saada synnärille? Paras lahja synnärille olisi ollut elävä vauva.

Ai että joku kaveri olis sulle tuonut sellaisen sinne vai? siitähän tässä nyt puhuttiin.

Ihan sama miten vauvani oisin saanut itselleni, ihan vaikka kaveri ois tuonut sen mulle sinne. Ärsyttää vaan tällaset "mitä kivaa oisitte halunneet saada" -keskustelut, olkaa nyt jukoliste onnellisia että saitte sen vauvan! Ei kai sitä sen enempää tarvii toivoa...???

Alkuperäinen kirjoittaja Molli:
Ihan sama miten vauvani oisin saanut itselleni, ihan vaikka kaveri ois tuonut sen mulle sinne. Ärsyttää vaan tällaset "mitä kivaa oisitte halunneet saada" -keskustelut, olkaa nyt jukoliste onnellisia että saitte sen vauvan! Ei kai sitä sen enempää tarvii toivoa...???

Onko näitä pakko joka paikassa viljellä. Tosi kurjaa, jos ei lapsia siunaannu, mutta ei näillä joka keskutelua tarvitsisi tärvellä.

Mä toivoin suklaata ja sitä sain ihan kiitettävästi. Riitti moneksi viikoksi...

Saunan ja konjakkia... mutta näitä ei saanut...:)
Mutta leikittä: puhelun ystävältä, joka kysyy, mitä tarvitsen. Sitten saisi tilattua juuri vaikka niitä liivinsuojuksia, puhtaita sukkia, siteitä, dödöä yms, mikä vain nyt on jäänyt kotiin. Lehdet ja leivokset kyllä menee aina.

Mulla oli raskausdiabetes, ja olin oikeasti kuukausia nähnyt UNTA sellaisesta joulusuklaarasiasta (LA oli jouluna). Vannotin miestä, että tuo mulle sellaisen synnärille kotoa, ja hän lupasi. Noh, eipä muistanut vaan tuli sinne kahta kättä heittäen?!? Oli kyllä avioero aika lähellä silloin...

En erityisemmin mitään syömistä tai tavaraa toivonut.Mies ja äitini toivat lukemista,kiitos siitä.
Kahvia mies toi joka ilta kun tuli.Ärsyttävää kun ei iltaisin saanut kahvia enkä sitten viitsinyt alkaa keittämäänkään itse :ashamed:

Yhteistyössä