G: Mitä näistä miehenne tekevät oma-alotteisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neiti c
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Neiti c:
a) imuroivat
b) laitavat ruokaa
c) vievät lapset pihalle/puistoon
d) leikkaavat lasten kynnet
e) vaihtavat lakanat

Ja oma-alotteisuudella tarkoitetaan siis tässä sitä, että sinä et sano miehellesi erikseen, että nämä hommat pitää tehdä, vaan että mies ihan itse hoksaa ja hoitaa.

Meillä a ja b äärimmäisen harvoin, c, d ja e ei ikinä. Käskystä kylläkin, mutta ilman huomautusta/pyyntöä/käskyä ei.

käskystä kyllä kaikki,mutta omaaloitteisesti ei mitään.. ehkä a), b) ja c) silloin tällöin ja pienellä vinkkauksella..

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Ihan kaikkea, miksi ei tekisi?

Huh, mitä kysymyksiä taas..Ihan kuin se mies olisi joku avuton pikkupenikka, eikä aikuinen puoliso.

No just joo, ihan niinko et tietäis että on niitä sun ukkoas laiskempiakin miehiä olemassa...

Meillä b (itse laitan ruokaa ehkä 2 krt kuukaudessa, mies muuten aina) ja c (sitäkin enemmän kuin minä)

a) imuroivat
- kyllä

b) laitavat ruokaa
- kyllä

c) vievät lapset pihalle/puistoon
- kyllä

d) leikkaavat lasten kynnet
- aina. mä käytän omiin kynsiini vain viilaa enkä osaa hallita kynsisaksia :D

e) vaihtavat lakanat
- kyllä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Huh, mitä kysymyksiä taas..Ihan kuin se mies olisi joku avuton pikkupenikka, eikä aikuinen puoliso.

No just joo, ihan niinko et tietäis että on niitä sun ukkoas laiskempiakin miehiä olemassa...

Mulla vaan ihmetyttää miksi aikuista ihmistä pitää käskyttää tekemään jotain kotihommia tai yhteisiin lapsiin liittyviä juttua.

Ja toki ihmiset on erillaisia.

Mulla vaan ihmetyttää miksi aikuista ihmistä pitää käskyttää tekemään jotain kotihommia tai yhteisiin lapsiin liittyviä juttua.

Ja toki ihmiset on erillaisia.

Niin onkin,joten talossa talon tavalla..teillä tehdään niin toisaalla toisella tavalla...

Varmaan just siks jos ei muuten tee :whistle: :headwall:

Hmm....

Tarkoitin että, en ymmärrä miksi aikuinen ihminen ei tee noita oma aloitteisesti, ei mee mun jakeluun että pitää ihmisiä käskyttää siivoamaan omaa huushollia tai hoitamaan omia lapsia.

Ei mulla tulis mieleenikään käskeä, jos äijä ei tekis noita, siinpähän olis tekemättä.Oma ois häpeänsä.

Mutta kuten sanoin, ihmiset on erillaisia ja hyvä niin :)

a) imuroivat - imuroi pari kertaa vuodessa
b) laitavat ruokaa - kesällä grillaa ne pihvit ja muu ruoanlaitto jää mulle
c) vievät lapset pihalle/puistoon - no ei vie, mutta kun on ulkona pihalla ja lykkään lapset sinne niin katsoo kyllä perään

d) leikkaavat lasten kynnet - ei ole ikinä tapahtunut
e) vaihtavat lakanat - mitä, pitäskö miesten tehä totakin ;)

mutta huom.
meillä kyllä sitten ilman pyyntejä
- vaihtaa autonrenkaat
-haravoi ja tekee puutarhahommat
-tekee lumityöty
-pesee ja IMUROI autot

En minäkään
-tankkaa/huolla ja vaihda renkaita autoon
-en tee lumitöitä
-en aja nurmikkoa
-en käy töissä
-en maksa laskuja
-en opiskele
-en tee remonttia

jne jne. Minusta on aivan hullua jos miehen pitää tehdä kaikki, mitäs naiset sitten tekee?? Makaa sohvalla ja raapii arsettaan...tai palstailee :whistle:

a) imuroivat kyllä
b) laitavat ruokaa lähes päivittäin
c) vievät lapset pihalle/puistoon ei koskaan
d) leikkaavat lasten kynnet ei koskaan
e) vaihtavat lakanat tosi harvoin

Ja oma-alotteisuudella tarkoitetaan siis tässä sitä, että sinä et sano miehellesi erikseen, että nämä hommat pitää tehdä, vaan että mies ihan itse hoksaa ja hoitaa.

Meillä a ja b äärimmäisen harvoin, c, d ja e ei ikinä. Käskystä kylläkin, mutta ilman huomautusta/pyyntöä/käskyä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
En minäkään
-tankkaa/huolla ja vaihda renkaita autoon
-en tee lumitöitä
-en aja nurmikkoa
-en käy töissä
-en maksa laskuja
-en opiskele
-en tee remonttia

jne jne. Minusta on aivan hullua jos miehen pitää tehdä kaikki, mitäs naiset sitten tekee?? Makaa sohvalla ja raapii arsettaan...tai palstailee :whistle:

Samaa mieltä minäkin,mut silti pännii joskuis ku mies ei imuroin eikä ruokaa laita,ei edes auta ku pyytää!!!!!!

B, laittaa ruokaa
C, ehkä kerran puolessa vuodessa, siis oma-aloitteisesti.

Muita teki oma-aloitteisesti ennen lapsen syntymää mutta ei enää. (Paitsi siis tietenkin tuota kynsien leikkaamista :D )Täytyy nykyään erikseen pyytää jos haluaa apua. Imuria en ole nähnyt käyttävän puoleentoista vuoteen. Paitsi eteisen maton imuroi joskus pakotettuna kun minua alkaa supistelemaan sitä imuroidessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

No en mä ainakaan aio rakasta harrastustani jättää, 2 oikein toisiinsa sopivaa ajanvietettä :whistle:

Mutta juu, ei meillä oo "miesten ja naisten hommia" se tekee joka ehtii/jaksaa/viitsii hommasta riippumatta.

Paitsi tuo perseen raaputus on mun hommia.

Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
a) imuroivat :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
b) laitavat ruokaa sunnuntaisin
c) vievät lapset pihalle/puistoon käskiessä
d) leikkaavat lasten kynnet kerran vuodes
e) vaihtavat lakanat auttaa minua

Käskemättä syö mun suklaat ja vanukkaat :)
a) Äitienpäivänä yllätti ja imuroi yläkerran

Yhteistyössä