G: Mitä mieltä olet tälläisestä.... Jaksaisitko itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks vaa, sivusta seuraaja....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks vaa, sivusta seuraaja....

Vieras
Eräällä naisella ja hänen miehellä on todella erikoinen suhde... Nainen on sellanen jäkä jäkä... Mies ei saa juoda EDES 1 pullollista kaljaa saunan jälkeen.... Hän vetäsee kaljan/-t (2 ploa) vetästään ulkona/metsässä/jossakin muualla kun kotona, esim. kun viedään koiria ulos.... Heillä on kaksi lasta reilu 3 v ja 1.5v. Lapsille ei saa "huutaa" siis tarkoitan komentamista... Jos he tekevät jotakin mitä ei saisi niin lapsia ei saa komennelle, ei saa korottaa ääntä tai tms.
Lapset kasvavat ns. pumpulissa. Nainen on AINA oikeassa, mies ei saa tehdä mitään itsenäisesti. Mennä esim. vaikka lätkä peliin. Koska "jos olet 2.5 tuntia pois kotonta niin lapset EIVÄT tunne sinua enää"... Mutta jos ukko on 10-12 tuntia töissä niin kyllä ne sitten tuntee... Kun vaimo ei ole kotona, on vanhempiensa luonna n.300km päässä... Mies "tekee" pitkää päivää... Toisin sanoen hakee "sairaslomaa" lääkäriltä ja viettää sitä OMAA LAATUAIKAA! Juo kaljaa kotona kalsarit jalassa.
Miehellä on kaksi persoonaa. Kun vietetään samassa paikassa aikaa niin mies lässyttää, ottaa kaikki komennot vastaan, mussuttamatta mistään. Mutta kun vaimo ei ole paikalla niin miehestä tulee "OMA ITSENSÄ"... Rempseä ja iloinen kaveri. Mutta kun vaimo saapuu paikalle niin homma alkaa taas alusta... :(

Ja mitä mieltä olet tälläisestä, tekisitkö itse?
Lapset menevät (iät näkyy ylhäällä) isovanhempien (naisen) luokse n.300 km päähän 1.5 viikoksi hoitoo. Ja kummatkin vanhemmat ovat töissä?! Luuletteko että lapset eivät tule maitojunalla takaisin kotia jo aikasempaa... Lapset eivät ole hirveän useasti tekemisissä heidän kanssaan... Itse epäilen pikkasen... :$

Miestä käy todella sääliksi.. Kun joutuu elämään kaksoielämää... Vaikka on todella symppis kaveri!

Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
no ei meilläkään huudeta/komenneta lapsia eikä koroteta ääntä. eikä lapset sen takia pumpulissa elä.

---
mutta muuten en haluis olla tuo nainen enkä mieskään.

Siis eikö ikinä? Miten sitten jos tehdään jotain kiellettyä? Ihan asiallisesti kysyn.

Eipä tuo nyt ainakaan mua jaksa vielä järkyttää... Useimpien meidän perhekuvioissa on asioita, jotka kuulostaisivat oudolta, jos ne kirjoitettaisiin tänne vaan yhdestä näkövinkkelistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
no ei meilläkään huudeta/komenneta lapsia eikä koroteta ääntä. eikä lapset sen takia pumpulissa elä.

---
mutta muuten en haluis olla tuo nainen enkä mieskään.

Siis eikö ikinä? Miten sitten jos tehdään jotain kiellettyä? Ihan asiallisesti kysyn.

Ei ikinä, niin ei tehty myöskään minun/miehen lapsuudenkodeissakaan ja hyvin meni. En edes osais alkaa komentamaan tms. Meillä keskustellaan ASIALLISESTI ja se toimii omilla ja vierailla lapsilla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kaalikääryle harmaana:
Useimpien meidän perhekuvioissa on asioita, jotka kuulostaisivat oudolta, jos ne kirjoitettaisiin tänne vaan yhdestä näkövinkkelistä.

Olen täysin samaa mieltä! Ja veikkaan, että jokaisen ihmisen elämästä/parisuhteesta/perheestä sais Seiskaan kohuotsikot.

Ensi ajatuksena tuosta tulee mieleen, että nainen on kauahe apirttihirmu, jonka tossun alla mies elää.

Kuitenkin asiat voi esittää iin monelta kantilta, että tuskin tuossa koko totuss.

Jos vanhemmat ovat ihan onnellisia voi tuo perhekuvio olla ihan toimiva. En itse pidä miehestä, joka alstensa nähden kittaisi illat pitkät kaljaa kalsarit jalassa. Ehkä vnhemmsita on parempi että mie stekee sen silloin kun lapset ovat poissa. Voi perheen ollessa mummolassa ikäänkuin verestää poikamiesmuistojaan.

Ihmiset toimivat eri tavalla eri tilanteissa. Ehkä miehen isäpersoona on lässyttävä, "sinkkumies"persoona rempseä jne. Mikä sitten määritellään siksi persoonaksi, joka on sitä itseä. Eiköhän ne kaikki persoonat ole.
Töistä lintsaaminen on tietysti ikävää. Eli tuo miehen työpersoonassa olisi ehkä parantamisen varaa.

Ja ihan hyvähän jos lapset pääsevät mummolaan hoitoon vanhempien ollessa töissä. Tuskin isovanhemmat heitä sieltä takaisin kesken kaiken lähettävät.

No tota...
Mulla on yks tuttavapariskunta joilla myös nainen on aika paljon vastaan miehen ottamista.
Mä tunsin tän miehen jo ennen heidän seurusteluaan ja voin sanoa että teki kyllä sille miehelle ihan hyvää että joku hillitsee sitä.
Toiset ei vaan voi ottaa sitä yhtä ilman kolmatta... ei sekään kovin usein juonu mut silloin aikanaan ne meni ihan aina ihan överiks kun se aloittikaan.

Mut joo... onneks mun ei tarvii sanoo tuon miehen ottamisista.
Musta on outoa että mies antaa tuon kaiken tapahtua... tai siis että ei pistä ite yhtään vastaan.

Paha mennä sanomaan mitään. Onhan tuolla miehellä sentään mahdollisuus irtiottoon kun vaimo ei ole kotona. On niitäkin jotka ei pääse ikinä toisen tossun alta. Ja Lunaticille, sellaisiakin naisia on jotka vetää aina avioero-lasten menettämiskortin esiin, jos mies ei tee just niin kuin vaimo sanelee. Niitä naisia on kans, joiden sosiaalinen elämä on äärimmäisen rajoitettua miehen mustasukkaisuuden ja narsismin vuoksi, vuosikausia ollaan vain, eikä ulospääsyä näy.
Kaikki suhteet ei ole harmonisia, mutta ihmisillä voi olla kaikenlaisia syitä, taloudellisia syitä, läheisriippuvuutta, turvattomuutta ym. joiden vuoksi pysyvät yhdessä.

Sukulaisella on vähän samankaltainen tilanne. Koko parisuhde NÄYTTÄÄ valtataistelulta. Nainen on tullut petetyksi edellisessä suhteessaan ja kontrolloi kaikkea mitä tää nykyinen mies tekee. Ihan kaikkea, mihin vaan pystyy. Mies on kotioloissa kiltti ja sopeutuvainen. Ehdottoman hyvä isä aina. Kun he ovat pariskuntana liikkeellä, se on yhtä romantiikkaa. Mutta nainen tuntuu aina tyytymättömältä. Aina on jotain huomautettavaa, aina on parannettavaa. Aina hän on uhrannut sitä ja tätä ja toinen on itsekäs.

Ulkopuolelta tilanne näyttää vain päinvastaiselta. Mies ei saa ilman lupaa ostaa harrastusväleineitä ja jokaisesta hankinnasta käydään ihan hirveä ja pitkäkestoinen vääntö. Mies sitten lainailee muilta noita tarvikkeita. Ja muut alkavat jo "vähän" kypsyä tilanteeseen. Nainen jaksaa aina kehua, miten heillä on varaa ja rahaa ja ties mitä. Jos nainen haluaa jotakin, se hankitaan. Eikä naisen tarvitse kysellä menoihinsa lupia tai että sopiiko, hänhän menee tai ostaa. Miehellä luvat ovat tosi kiven takana. Eli summa summarum, mies on ihan täydellinen tohvelisankari.

Mutta kun mies pääsee menoihinsa, niin hän ottaa kyllä kaiken irti. Viinaa kuluu reippaasti, usein on se eka sammuja. Ja oikeesti, moniko aikuinen, fiksu mies oikeesti sammuu ottaessaan, eiköhän ole teinien hommaa. Tai no, kukaan mies mun ympyröissä ei sammuile viinasta :D. Ja ennen sammumistaan, ehtii kyllä naida vierasta. Taustalla on jatkuvasti jotain suhinoita. En usko, että nainen voisi olla noista tietämätön, eivät asu niin isolla paikkakunnalla. Kulissit vain ovat tärkeimmät. Ja kun vaimo ei ole kuulemassa, niin vaimoa haukutaan olan takaa. Koko ajan alkaa puheet kuulostaa pahemmilta.

Mutta aina kun tästä tulee tiettyjen ihmisten kanssa puhetta, ovat miehet tietenkin surkuttelemassa tätä miestä. Mun mielestä tuo mies on aikuinen, eikä edes holhouksen alaisena, itsepä on vaimonsa valinnut! Jos ei tuo suhde enää kiinnosta noilla ehdoilla, niin eiköhän olisi aika tehdä jo jotain? Joko puhua asiat selviksi tai nostaa kytkintä. Niin sanotusti turha rypistellä kun on jo housuissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaalikääryle harmaana:
Eipä tuo nyt ainakaan mua jaksa vielä järkyttää... Useimpien meidän perhekuvioissa on asioita, jotka kuulostaisivat oudolta, jos ne kirjoitettaisiin tänne vaan yhdestä näkövinkkelistä.

Tämä on niin totta! Tuosta kirjoituksesta paistaa läpi se, että ap on kovasti tämän miehen puolella, kun on niin mukava mies, mutta akka on lohikäärme..! Justiinsa, no minunkin elämää on reposteltu ympäri kyliä, meidän tapauksessa mun mies on se "pahis", vaikka todellisuudessa meillä eletään ihan normaalia lapsiperheen arkea.

Siis itse en ole mieheen lääpälläni ollenkaan! Akka hallitsee suhdetta ja ei anna miehen tehdä mitään, käydä katsomassa lätkää jne. Leveilee miehen rahoilla ja pitää oman pussissa tiukasti kiinni. Mies tekee kaikki hankinnat, käy kaupassa jne. Mutta jos jotakin haluaa itselleen ostaa jotakin (kalastus juttuja esim.) niin pitää saada kaikki materiaali näytille. Tuon (salassa) pari kaljaa ottamista en tarkoita kännäilyä joka päivä. Mutta kyllä meillä mies saa ottaa saunan jälkeen pari kaljaa! Otan joskus itsekkin. Eikä hän mitään perseitä vedä kun lapset ovat kotona. Kai nyt jokainen saa ottaa saunan jälkeen kaljan parin jos siltä tuntuu! Otatteko itse kaljaa salaa (kumppanilta), kun sitä tekee mieli esim. saunan jälkeen?!
Mies hakee omaa laatu aikaa lääkärin kautta... Vaimolle ei sano sanaakaan että vietti koko viikon sairaslomaa hänen ollessaan poissa. Tässä en kaipaa säälistelyä kuinka mies on tossun alla jne. Ajoin vain takaa jaksaisitteko olla tämän miehen roolissa tuollaisen naisen kanssa...?! :$
Enpä usko että kovinkaan lempi leiskuu heidän välillä... Kaupungissakin jos törmätään niin mies puhuu kaikista naisita mitkä ovat hänen unelma naisensa.... Verrattuna tähän vaimoon niin ne on todellakin eri planeetalta! Heitä ei yhdistä varmastikkaan muut kuin lapset...

Ei siinä mitään jos lapset menevät hoitoon 1.5 viikoksi. Tässäkin ajoin takaa, että tulevatko lapset oma tahtoisesti maitojunalla kotia. Minusta 1.5v tuo on aika pitkä aika ja pitkä välimatka...

Yhteistyössä