G: Mitä alkoholeja joulupöytään ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nautiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valkoviiniä löytyy, tulee varmaan jossain vaiheessa nautittua juustojen kanssa. Samoin baileys-pullo, en tiedä tuleeko joulun aikana maistettua. Ruokapöydässä olut lienee alkoholitonta.

Tuskin noista ryyppyjuhlia vielä tulee, juuston kanssa vaan tykkään viinistä ja meillä kokeilluista alkoholittomista versioista en ole löytänyt mitään mikä maistuisi.

Kyllä näyttää alkoholi maistuvan porukoille.
Ei ihme että alkon myynti nousee räjähdysmäisesti ja lapset viettää joulun enemmän tai vähemmän päihtyneiden vanhempien kanssa. Hyvät teille, mukava että maistuu...

Ei mitään. Ei maistu kummallekaan eikä haluta ottaa ees sitä viinilasillista lasten kanssa, vaikka ei siitä haittaa olisi. Omat kokemukset vaan sellaisia, etten halua et lasten kanssa otetaan ollenkaan. Vaikka eipä lapset lasista tai kahdesta rikki mene, mut silti.

[QUOTE="vieras";27752652]Viintä ja olutta. Etelä-Euroopassa nauretaan ahdasmielisille suomalaisille.[/QUOTE]

Muualla Euroopassa nauretaan suomalaisten juomatavoille. Se on joko tai eli kauheet känät tai ilman viinaa :) Olin aikoinaan saksassa aupairina ja jouluna viini virtasi. Lapset oli juhlinnassa mukana mutta kukaan ei ollut känäss, tapellut tai sammunut. Ehkä Euroopassa on enemmän sitä joulun taikaa ;)

Mulla on tuolla kaapissa sekä puna- että valkoviiniä, ajattelin niitä ruuan kanssa, ruuanlaiton lomassa ja glögiin. Lisäksi on kaksi joulusiideriä ja yksi tavallinen siideri (jäänyt viikkoja sitten pikkujouluista). En ole suunnitellut mitenkään erityisemmin koska juon ja mitä, meen täysin fiilispohjalla. Eilen illalla nautin puolitoista lasia valkkaria sen kunniaksi, että olin uurastanut koko päivän keittiössä. Tänään saatan juoda ruuan kanssa myös lasillisen tai kaksi viiniä. Tai sitten en.
Mun alkoholinkäyttö ei mene koskaan siihen pisteeseen, että sammuisin saati humaltuisin joten lasten läsnäollessakin saatan joskus sen lasillisen viiniä tai yhden siiderin ottaa. Pieni hiprakka saattaa nousta, mutta juon niin hitaasti että se ehtii mennä ohitse melko nopeasti.

Huh oon oikeasti yllättynyt miten moni juo alkoholia jouluna. Meidän jouluun se ei oo ikinä kuulunut ja vieroksun ajatusta siitä että joulu on ryyppyjuhla.

Oudoksun asennetta, että kohtuullinen määrä alkoholia Jouluna tarkoittaisi ryyppyjuhlaa. Suomessa on aivan riittävästi tätä on-off ajatelua alkoholista ja erityisesti laadukkaasta sellaisista. Toisaalta tältä junttimaiselta kalja ja siiderikansltaa ei kai muuta voi odottaakaan.

[QUOTE="vieras";27752652]Viintä ja olutta. Etelä-Euroopassa nauretaan ahdasmielisille suomalaisille.[/QUOTE]

Siellä myös pestään pylly kakan jälkeen. Ja nauretaan Suomalaisille pyyhkijöille.

Yhteistyössä