Viini+ joulu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja at
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

at

Vieras
mitä viiniä joulupöytään?

Itse kun emme juo mitään ja nyt pitkästä aikaa on tulossa "sukujoulu" haluaisimme tarjota viiniä ruoan kanssa, mutta mitä?!? :o
Eli kun tarjolla on perinteiset kinkut ja laatikot sekä kalkkuna ja lohi ym ym
melko perinteinen pöytä, ollakko valkoviiniä vai punaviiniä? Ja minkälaista??

Toki alkossa osaisivat varmaan auttaa, mutta en kehtoo mennä sinne kyselemään lapsikatraani kanssa.. :D :D
Menishän niillä kai hermot siellä.. (siis alkon tädeillä ja sedillä.. :D )

Vinkkejä, merkkiehdotuksia?!?

Kysy alkosta vaan, ei kaikkia leimata juopoiksi, vaikka alkossa käykin. Punaviini on iahn ehdoton jouluna, tosin alkuruokien kanssa sopii paremmin valkkari. Mä ostaisin kumpaakin laatua..

Jotain muhevaa punaviiniä, chileläiset ovat helppoja ja suunmukaisia. Ja olutta.

Itsellä on kyllä koko setti jouluna tarjolla, valkkaria alkukaloille, punaista lämpimille ja portia juustoille.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kysy alkosta vaan, ei kaikkia leimata juopoiksi, vaikka alkossa käykin. Punaviini on iahn ehdoton jouluna, tosin alkuruokien kanssa sopii paremmin valkkari. Mä ostaisin kumpaakin laatua..

En minä leimautumista pelännytkään.. Vaan kun en todella tiedä YHTÄÄN mitään viineistä.. :D Siis sitä että hermo menee kun nainen jankka ja jankkaa että miksä sitten käy tän ja tän kanssa.. :D :D
Muksut heiluu kärryssä.. :D

Kiitos vieras tuosta alkon sivu vinkistä..! Täytyypi käydä kurkkaamassa!

Kiitos myös muille, chileläinen punaviini on kuulema vieraiden makuun muutenkin.. :) Eli se lienee helppo valinta, ehkäpä siiis otan mukaan jonkun valkoisenkin.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja V:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
kuohari tai shampanja menee läpi aterian. käy siis ihan minkä ruuan kanssa vaan.

Mä en oo koskaan ymmärtänyt tätä uutta buumia, että juodaan ruoan kanssa kuoharia..

No ei ole kyllä mikään uusi buumi.

mikä uusi buumi? jos oon kohta 20 vuotta juonu minkä ruuan kanssa vaan, ni ei oo uusi buumi. kuohari sopii joka juhlaan ja vaikka arkeenki. minä pidän.

Mä ottaisin molemmat, kun kerran vieraita tulee.

Omalle porukalle ottaisin vain punaista, kun tiedän ettei kukaan meillä valkkaria juo, mutta vierasvaraksi valkoinen vaihtoehto.

Toki tavan mukaan kalojen ja salaattien kanssa otetaan valkoista ja lämpimien kanssa punaista, mutta tosiasiassa meillä ottaisi kukin makunsa mukaan.

Alkoon vaan kyselemään. Olenminäkin ollut siellä kyselemässä hyvää valkkaria ja melkeen joka keta 3 lapsen kanssa; vastasyntynyt, 3 vee ja 6 vee.

Jos on hyvä myyjä niin tietää kaiken maan ja taivaan väliltä viineistä <3

Alkosta kysyisin apua, siltä saa hyviä neuvoja. Meillä ostetaan valkkaria ja punkkua, molemmille juojia löytyy. Itse teen niin että marssin alkoon ja sanon myyjälle että näitä kahta haen, mikä sopisi. Mainitsen myös minkähintaisia haen.

Puolikuiva Riesling valkkariks, punkun valitsisin oman mieltymyksen mukaan, koska joulupöytä on sellanen sillisalaatti ettei siihen ole yhtä sopivaa viiniä, joten oma lemppari sopii luultavasti parhaiten. Itse ottaisin italialaista, jtn valpolicellaa varmaan.

Eikä niillä myyjillä hermo mene, vaikka lasten kanssa meniskin. Ainakaan mulla ei oo ikinä mennyt.

Yhteistyössä