G: Missä lapsivedet meni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva äiti

Vieras
Jos jollain on mennyt jossain muualla kuin kotona tai sairaalassa? Niin missä ja millaisessa tilanteessa jne?

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselin kun rupesin miettimään että nehän tosiaan voi tulla missä vaan :D

Kaksi kertaa sairaalassa, mutta 3 kertaa kotona ja näitä kotona kerroissa kaikki sängyssä ja kaikkia yhdistää rentoutunut tila 2 kertaa on mennyt, kun juuri olen nukahtanut.

Toisella kertaa meni kotona. Meillä oli kylppärissä käynyt vesivahinko ja lattia oli revitty auki ja kuivari oli kuivaamassa siellä. Pönttöä sai kuitenkin käyttää ja minä kun yöllä hipsin vessaan, niin eikös vedet poksahtaneet juuri sinne kylppärin lattialle... :D

Kahdella muulla kertaa vedet menny vasta sairaalassa.

Kotona meni (ja siis nehän menee sitten joka supistuksella aina syntymään asti, eli lapsivettä meni myös automatkalla ja sairaalassa). Mä olin kuvitellut, että ne menee sen yhden kerran, mutta sitä lapsivettä muodostuu lisää koko ajan.

Ekasta meni kotona. Aamuyöstä olin juuri käynyt pari kertaa vessassa kun oli ihan pissahätäolo... ja sitten ne loiskahtivat siihen makkarin lattialle nukkuvan miehen viereen, sitten kastui auto, tutkimuspöydän alla oleva lattia, käytävä... ja kolme vuorokautta osastolla sitten "pesin" lattioita lapsivesillä. Ja sitä vaan tuli ja tuli... kunnes vihdoin vauva sitten syntyi.

Tokasta vettä tuli vain pari tippaa kun kalvot puhkaistiin ennen ponnistusta.

Hei nyt tyhmä kysyy! :)

Onko se lapsivesi "likaista", siis samalla tavalla kuin muutkin ihmisessä olevat nesteet (sylki, hiki, virtsa, veri jne.) eli jos ne vedet lorahtaa sängylle tai sohvalle, niin joutuuko mahdottomiin putsaushommiin? Tosi monella menee vedet just esim. sängyssä, niin luulis että siinä on sänky pilalla, tai vähintään petari?

Paljonko sitä lapsivettä on ja tulee? Mulla on kauhukuva siitä, että sitä holahtaa yhtäkkiä monta litraa.

[QUOTE="kahden äiti";22067244]Ekasta meni kotona. Aamuyöstä olin juuri käynyt pari kertaa vessassa kun oli ihan pissahätäolo... ja sitten ne loiskahtivat siihen makkarin lattialle nukkuvan miehen viereen, sitten kastui auto, tutkimuspöydän alla oleva lattia, käytävä... ja kolme vuorokautta osastolla sitten "pesin" lattioita lapsivesillä. Ja sitä vaan tuli ja tuli... kunnes vihdoin vauva sitten syntyi.

Tokasta vettä tuli vain pari tippaa kun kalvot puhkaistiin ennen ponnistusta.[/QUOTE]

Miksei sulla ollut sidettä? Mulla kanssa vedet meni kolme päivää ennen syntymää ja ton kolme päivää olin sairaalassa ja käytin sairaalan jättisiteitä.

Kolme kertaa on puhkottu kalvot vasta synnärillä, neljännestä holahti kotona sängyssä vedet. Juoksin polvet ristissä veskiin valuttelemaan vesiä, tuntui samalta kuin seksin jälkeen kun hulahtaa spermat sisältä alushousuihin..Paitsi että enempi määrä oli vesiä:)

[QUOTE="tietämätön";22070557]Hei nyt tyhmä kysyy! :)

Onko se lapsivesi "likaista", siis samalla tavalla kuin muutkin ihmisessä olevat nesteet (sylki, hiki, virtsa, veri jne.) eli jos ne vedet lorahtaa sängylle tai sohvalle, niin joutuuko mahdottomiin putsaushommiin? Tosi monella menee vedet just esim. sängyssä, niin luulis että siinä on sänky pilalla, tai vähintään petari?

Paljonko sitä lapsivettä on ja tulee? Mulla on kauhukuva siitä, että sitä holahtaa yhtäkkiä monta litraa.[/QUOTE]

Vesi itsessään on ihan puhdasta. Mulla irtosi parin päivän jälkeen limatulppa ja sen jälkeen vesi oli vähän veristä. Sitten se voi olla myös vihreää (vauvan ulosteesta!), mutta silloin kaikki ei ole ihan kunnossa.

Lapsivettä voi tulla pari tippaa kuten mun kuopuksen kanssa. Tai sitten sitä voi tulla litratolkulla kuten mun esikoisesta. Sitä muodostuu kokoajan lisää, kunnes vauva syntyy.

Yhteistyössä