G: Minkä ikäisen antaisit ottaa lävistyksen kasvoihin?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
myymä
Tatuointirajana mä pidän myös tuota 18 ikävuotta, mutta kyllä mä varmaan lävärin antaisin 15- 16v ottaa :) Äitini ei antanut , joten lykkäsinpäs sitten 14 vuotiaana nuppineulalla itelleni napalävistyksen. Sehän sitten tulehtu ja kun parani niin nastalla toisen kerran :LOL:
 
Mä olen itse ottanut ekan lävärin naamaan, kun olin 13, enkä ole katunut, joten varmaan sen ikäisen :) Ekan tatuoinnin otin vasta 17 vuotiaana, joten varmaan joskus saman ikäisenä; riippuu tosin millainen lapsi sen ikäisenä sattuu olemaan, toiset on vielä lapsellisempia, kuin toiset...
 
Täysi-ikäinen. Voi olla, että aikasemmin, mutta nyt juuri tuntuu, että esim. meidän 15v on liian nuori päättämään itse. Tarkoitan sitä, että hän saattaa katua myöhemmin, enkä vielä tässä vaiheessa halua antaa lupaa. Hän itse sanoi, että 16v voi jo itsenäisesti käydä ottamassa lävärin ja on kovasti vuoden päästä menossa... katsoo nyt sitten, miten käy...
 
Ap
Mä muistelen kuulleeni joskus vuosia sitten että joihin tietyihin duuneihin ei ollut asiaa jos oli lävistys naamassa. Siis ettei esim. elintarvikkeiden kanssa tekemisissä saanut olla jos oli nenälävistys. Pitääköhän tämä tieto enää nykyään paikkaansa? Tai onko joku muu kuullut tällaisesta?
 
voisin harkita luvan antamista tuolle 15v pojalle jos sitä kiinnostais.Mut en nuoremmalle, tyttö täyttää kohta 11 eikä sillä ole vielä korvissakaan reikiä kun ei oo halunnut, sais siis jos haluais, mut lävistyksiä saa oottaa sinne 15v asti..

ja tatuointi..ehkä jo tuolloin 15v, riippuu tietysti minkälainen ja mihin :D
 
helppo se on sanoo (minäkin) että ei koskaan, mutta mun serkku sai "ei koskaan" vastauksen ja teki sen sitte ite. tyyppi löytyny keittiöstä pyörtyneenä sinä iltana kku se oli nenänsä lävistäny...
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
helppo se on sanoo (minäkin) että ei koskaan, mutta mun serkku sai "ei koskaan" vastauksen ja teki sen sitte ite. tyyppi löytyny keittiöstä pyörtyneenä sinä iltana kku se oli nenänsä lävistäny...
No aika tyhmää. Mä toivon, että mun lapset ei halua edes lävistyksiä.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Lukki:
Täysi-ikäinen. Voi olla, että aikasemmin, mutta nyt juuri tuntuu, että esim. meidän 15v on liian nuori päättämään itse. Tarkoitan sitä, että hän saattaa katua myöhemmin, enkä vielä tässä vaiheessa halua antaa lupaa. Hän itse sanoi, että 16v voi jo itsenäisesti käydä ottamassa lävärin ja on kovasti vuoden päästä menossa... katsoo nyt sitten, miten käy...
Hakee varmasti, uskoisin.

Saanko kysyä et miksei nuorten anneta tehdä niitä virheitä? Jos nuori katuu esim. lävistystään, niin sitten katuu ja pääsee varmaan helpommin asian yli kuin vastaan hangoitellut äiti.

Mä olen ehkä vähän kummallinen, mut mun äiti ei osaa myöskään tähän vastausta myöskään antaa, olen sille samaa ihmetellyt kun kieltää siskolta lävistyksen. Kieltää kieltämisen ilosta?

Ei pahalla, haluaisin vaan päästä jyvälle?
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No en minkään ikäisen. Toivon ettei mun lapset halua lävistyksiä yhtään mihinkään. Ei mullakaan oo.
Ai siksi lapsetkaan ei saisi haluta, ku sullakaan ei oo? No.. Onhan se ajatusmaailma tuokin
En mäkään halunnut, ku vanhemmat toivo niin. :whistle:
 
Jotenkin sivuten asiaa...Yhden äidin tyttö tuli 16 vuotiaana joltain festareilta tatuoituna :eek: Mä kyllä ihmettelin miten sen oli joku suostunut tatuoimaan...eikö se ikäraja ole siinäkin 18.v?Jos ois ollu omasta kyse niin... :kieh:
 
perhoinen84
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mä muistelen kuulleeni joskus vuosia sitten että joihin tietyihin duuneihin ei ollut asiaa jos oli lävistys naamassa. Siis ettei esim. elintarvikkeiden kanssa tekemisissä saanut olla jos oli nenälävistys. Pitääköhän tämä tieto enää nykyään paikkaansa? Tai onko joku muu kuullut tällaisesta?
Olen kuullut,mutta nykyään on häivytys koruja olemassa.
TOiset työnantajat hyväksyy lävärin ja toiset ei !
Itelläni oli apteekissa huulikoru :D
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mä muistelen kuulleeni joskus vuosia sitten että joihin tietyihin duuneihin ei ollut asiaa jos oli lävistys naamassa. Siis ettei esim. elintarvikkeiden kanssa tekemisissä saanut olla jos oli nenälävistys. Pitääköhän tämä tieto enää nykyään paikkaansa? Tai onko joku muu kuullut tällaisesta?
Mä olen ruokapaikassa töissä, eikä siellä lävistyksiä sallita (edes korviksia), mut ne voi ottaa duunipaikan ajaksi pois. On mun pomolla kielessä, se ei näy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
ehkä se on tosissaan on myös riippuvainen siitä onko vanhemmilla tatuointeja ja läväreitä että miten he antaisivat oman lapsensa ottaa..

Minä en ymmärrä lävistyksiä pitää naamaan laittaa.
Napalävistys voi olla ihan nätti.Itsellä ei ole.
Tatuointeja ei minulla ole,voisin laittaa.
Tyttärellä molempia.

 

Yhteistyössä