G: Minkä värisen mekon/iltapuvun ostaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluiita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

galluiita

Vieras
Kartoitetaas ihmisten värimakuja. Mua kiinnostais tietää minkä värisen mekon tai iltapuvun hankkisit jos olisi tarve? Perinteinen musta vai kenties joku värikkäämpi?
Tietysti tilaisuudestakin riippuu mutta jos saisit nyt ihan itse päättää minkä värisen niin mikä se olisi?

Vastauksia kehiin kiitos! :)

Eipä tämä olekaan ihan helppoa itsellekään kun tykkään monen värisisistä paitsi musta ei oikein sovi minulle joten sitä en mielelläni valitsisi.

Voisin ottaa pinkin tai vaaleamman vaaleanpunaisen, herkän vihertävän tai turkoosin, ehkä keltaisenkin tai jonkun räväkkäämmän joka erottuisi massasta :)

Eikös iltapukujen sesonkiaika ole yleensä syksyisin? Aiemmin yliopistolla ainejärjestöaktiivina mulla oli yksinkertainen musta iltapuku ja yhdistin siihen sitten erivärisiä huiveja & koruja tms. Kesäjuhliin mulla oli iltapukumallinen mekko, jossa oli valkoinen pohja ja painettu kukkakuosi.

Nyt ei enää ole tarvetta moisille, mutta jos ostaisin iltapuvun valitsisin syvän petrolin tai myrskynsinisen kankaan, mieluiten joku välkehtivä silkki tai satiinimainen kangas.

Olen yllättynyt että tummansininen on saanut niin paljon kannatusta. Minä kun katson niitä vähän karsaasti nuissa kaupoissa ja ihmettelen että ostaako noita joku. Tai sitten on väärä sävy kyseessä :)

Riippuu siitä mekosta, leikkauksesta ja kuvioinnista, kauppaan mennessäni en tiedä etukäteen minkälaisen mekon kanssa poistun sieltä.
Lähdin viime kesänä ostamaan mekkoa mielessäni mun lemppari lemppariväri eli turkoosi, mutta huomasin että sen väriset mekot eivät mulle käyneetkään, ihan erilaiseen päädyin.

Jaa, varmaan mustan, punaisen tai tumman violetin.

No. Akateemisiin juhliin kun niitä olen yleensä tarvinnut, niin mustia ne ovat olleet...

Yksi oli tumman ruskea, käytettiin väitöskaronkassa sekä pareissa iltapukuhäissä, sitten tein siitä coctail-mittaisen ja se meni vähän keveämpiinkin tilaisuuksiin.

Tummansinisiä ja siniharmaita on molempia yksi, käytetty gaalaillallisilla.

Lisäksi joskus nuorena oli semmoinen viininpunainen iltahaalari, jolla mentiin sekä juhlallisempiin että päivätilaisuuksiin - oli todella monikäyttöinen kapistus aikanaan, ja näyttää valokuvissa edelleen hyvältä (ratkoin siitä silloin niin muodikkaat olkatoppaukset pois, koska omat hartiani ovat ihan riittävän vaatepuunomaiset). Olen omistanut myös pari täyspitkää kukallista juhlavampaa kesähametta, mutta en nyt niitä itse iltapuvuiksi kutsuiksi, vaikka joku on niitä semmoisiksi väittänytkin.

Ensimmäinen hääpukuni oli valkoinen iltapukutyylinen. Toiset häät meni vaaleanharmaassa jakkupuvussa.

Luulen että jotain nättiä pehmeänsävyistä kullanruskeaa seuraavaksi hameekseni haen. Yksi vaaleanharmaa myös on käynyt kädessä, siis nämä ei ole iltapukuja vaan muuten vaan leninkejä. Iltapukua en näe syytä ostella jos ei ole tietoa käytölle... ja mulle ei toi iltapuku onneksi mikää duunipuku ole.

Tulihan sieltä ihan värikkäitäkin vaihtoehtoja :)

Kuviakin saa laittaa mieleisistään puvuista, niitä kun on aina kiva ihailla vaan ei mun lomppakkoni kestä ostelua enkä omista yhtäkään kunnon iltapukua tosin ei ole tarvettakaan ollut :D

Mä en oikein tykkää perinteisistä, oikein juhlavista iltapuvuista, mutta yksi tummanruskea iltapuku löytyy. Tuskin käytän sitä enää koskaan.

Ei-perinteisten iltapukujen osalta en osaa oikein sanoa, minkä värisen ottaisin.
Käytän paljon mustaa, mutta jostain syystä en ole juhlissa ikinä pukeutunut kyseiseen väriin. :D
Sellainen shampanjan sävy ainakin sopii mulle.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mä itse asiassa just tänään ostin juhlaan asun. Olisin halunnut ostaa erään värikkään mekon, mutta se ei malliltaan minulle sopinut. Lopulta päädyin mustavalkoharmaaseen kivaan vaikkakin tylsempään vaihtoehtoon.

Mä en oikein tykkää perinteisistä, oikein juhlavista iltapuvuista, mutta yksi tummanruskea iltapuku löytyy. Tuskin käytän sitä enää koskaan.

Ei-perinteisten iltapukujen osalta en osaa oikein sanoa, minkä värisen ottaisin.
Käytän paljon mustaa, mutta jostain syystä en ole juhlissa ikinä pukeutunut kyseiseen väriin. :D
Sellainen shampanjan sävy ainakin sopii mulle.

Mulla vähän saman tyylisesti.

Shampanjan väristä ja mustaa löytyy.

Tällainen olis kans ihan kiva, voisin laittaa.
juhlamekko_75a.png

Yhteistyössä