G: millaista vaatetta et (pikku)lapsilla ymmärrä?

"vieras"
Ainut mistä en oikein tykkää on monen mainitsemat pissis-vaatteet pienillä tytöillä. Meillä kuitenkin lapset itse saavat päättää esim. vaatteen värin, joten ostan kyllä pojalle vaikka harmaan Batman-printtipaidan jos ja kun hän sellaisen haluaa.
 
"sondersson"
Alkuperäinen kirjoittaja no häh vaan sulle;23787433:
Sinänsähän se ei olekaan, mutta ymmärrät kai, että sitä käyttää niin paljon tietyt ryhmät, että se liitetään siihen helposti. Ainakin vaatetuksessa. Ja en vaan tajua, miksi pieni lapsi pitää pukea asenteelliseen vaatteeseen.
ymmärrän tietty, mut typerää se silti on. Ja epäreilua niitä kohtaan jotka on ihan vaan isänmaallisia ilman mitään negatiivisiä piirteitä. Mun mielestä vaakuna ei ole asenteellinen, toisin kuin vaikkapa rauhanmerkki tai hakaristi.
 
Huom harmaana
Ymmärtää on varman väärä sana. Kyllä mä ymmärrän miksi joku pukee lapsen jotenkin vaikken itse pitäisi ko. vaatteista. Miten ymmärrys liittyy koko asiaan? Miksei voi puhua tykkäämisestä? Ymmärryksenhän voi aina kumota tiedolla. Mä nyt kerron sulle, että jotkut pitää noita vaatteita koska tykkäävät niitä pitää. Nyt et voi enää sanoa, ettet muka ymmärrä.
Nytkö täällä jo määrätään että mitä sanoja saa käyttää. Huoh sentään.

Jos en ymmärrä MIKSI JOKU HALUAA PISTÄÄ MOISIA KUVATUKSIA PÄÄLLEEN (itsensä tai lapsen) niin mitäpä se sinulle kuuluu, mitä sanaa haluan siinä yhteydessä käyttää. Ihan sama vaikka 99 % kansasta haluaisi pitää liekkivaatteita tai mitä hyvänsä, voin silti olla ymmärtämättä.
 
se käytännöllisyys
Olen pukenut ja riisunut lapsia päiväkodissa noin 12 vuoden ajan. Urani alkuaikoina lapsilla oli pääsääntöisesti trikoo- ja collegevaatteita päiväkotivaatteina. Niiden kanssa oli helppoa opetella pukemiset ja riisumiset ja aika pienetkin lapset oppivat nopeasti omatoimisiksi vessahommissa. Nykyisessä työpaikassani olen ollut 4 vuotta ja trendinä tuntuu olevan nämä PolarnO´Pyretit sun muut, toki kauniita ja osa jopa käytännöllisiä. Mutta kyllä siellä joukossa on myös niitä vaatteita, joiden kanssa lapsen arki ei vain toimi. Jos hoitajallakin on jo sormet verillä 10 pikkuruisen tiukan paidannapin kanssa niin kuinka niistä selviytyisi 2-vuotias lapsi? Ja kyllä, näitä lapsia ON ja niitä on USEITA joilla ei ole muunlaisia vaatteita päiväkodissa.

Mä olen tätä samaa ihmetellyt oman lapseni päiväkodissa.
Olen itse tosi tarkka vaatteista ja meillä on vaikka mitä ihanaa viritystä vapaa-ajalle ja kauppareissulle, mutta päiväkotipukeutumiseen olen ostanut pinon collegehousuja & peruspaitoja.
 
(Legginsit+)minishortsit pikkutytöllä, pikkutopit, just noi pääkallovaatteet yms printtipaidat, teinimäiset vaatteet erityisesti pienillä tytöillä.
Ei ehkä enään pikkutyttö, mutta kuvailit melko hyvin meidän tokaluokkalaisen vaatetuksen. Tykkää mustasta, tällä hetkellä eniten pop om mustat legginsit joiden päällä vaaleat minifarkkushortsit ja musta lyhythihainen pääkallopaita =)
Itse olen ihan eri tyylinen, mutta en näe syytä että pakottaisin lapseni pukeutumaan minun makuni mukaan.
puhtaat pitää vaihtaa joka tai vähintään joka toinen päivä, se riittää.
 
"taaperon äiti"
*Pääkallopaitoja
*Pelottavia "monsteri/örkki"paitoja
*"Pikku Piru"- vaatteita/tekstejä
*Vaate, mikä on ostettu ainoastaan merkin vuoksi (esim Meandilla on joitain ihan hirveitä kuoseja, joita tuskin kukaan pukisi lapselleen,ellei kyseessä olisi tuo merkki..)
 
kummastelija
Tuo "pääkallot pojille ok" särähti minunkin korvaani. Miksi ne on pojille ok, mut ei tytöille? Semminkin kun hinkuvat niitä, ja onhan niitä vaaleanpunaisenakin ja jos vaikka millä kimalteella?
 
ehdoton nou nou nou
Aivan 100cm pituisille suunnattuja tissiliivejä,liivit jotka ei liivit mutta niissä on kunnon povi tehty :( Tissit tulee sitten kun tulee pakkoko niitä on 2vuotiaalla jo olla tekotisseinä? Ei ihme jos teineille ei ne omat pikku tisut riitä ja kärsitään alemmuskompleksista kun oma kroppa on kesken kun pikkutytöilläkin sen kokoiset tissit tehtynä, ihannoidaanko jotain tissien suurennoksia sitten niin paljon?
Samoin minusta nuo aivan vesirajaa menevät mekot ja napatoppi sellaisen mekon kanssa :( Ja miksi sietä persettä pitää myydä, en voi sietää housuja joissa perseen päällä tekstiä mahdollisesti jo 100cm housujen päällä lukee SEXY tai on vähintään playboipupun kuva :( yöks yöks
 
"äitikahdelle"
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;23787309:
pakko kysyä muuten vielä, että entäpä hellepukeutuminen ?! omalla 2-veellä kun on muutama hihaton toppi/mekko sekä pari lyhyttä hametta ja tiedän joistakin tämä on niin tuomittavaa, niin tuomittavaa. hitto vie, jos lämmintä on 30c, en tod. ala kiduttamaan muksua pitkähihaisissa & lahkeisissa- vaatteissa ! |O :headwall: esim. capripituiset ohuet trikoot & hihaton toppi ( + lippis/lierihattu) on hyvä & toimiva asu. on tytöllä t-paitojakin, sekä pari ohutta pitkähihaista, mutta yleensä kovilla helteillä siis hihaton päällä...
Minä pelkään tuota aurinkoa sen verran, että puon helteillä ilmavia, ohkasia, mutta kuitenkin suojaavia vaatteita ja siis vaaleita. Olkepäät ainakin palaa helposti. Viime kesäni puolenpäivän aikoihin tultiin aina sisiälle ja ulos iltapäivällä, kun pahin porotus väistyi.
 
pipopop
Epäkäytännölliset, kireet, aikuismaiset vaatteet. Niitä en ymmärrä! Kamalinta mitä olen nähnyt, oli kerran Tampereella erääseen kuntoilukeskukseen menevät kaksi äitiä lapsineen. Toisella lapsella, n.2v tytöllä oli päällä kireät pillifarkut, siis niin kireät, että se lapsi käveli sen takia todella vaikean näköisesti. Farkuissa oli matala vyötärö ja tytöllä päällä musta "nahkatakki", lantiomallinen sekin, niin että housujen ja takin väliin jäi tyhjää ja ilman hanskoja ja hattua. Oli loppusyksyn päivä, KYLMÄ ja tuulinen sää. Olkoonkin että kävelivät vain noin 100m matkan parkkiselta sisälle rakennukseen, niin silti!!! Omani olivat hyvin epämuodikkaasti haalareissa, pipoissa ja lapasissa...
 
"taaperon äiti"
[QUOTE="vieras";23799799]Tämän päivän farkut ovat ok, koska ovat pääsääntöisesti joustavia.. mutta se vyötärö, aina kun kumartaa niin hanuri näkyy.[/QUOTE]

Vauva- ja taaperoikäisille löytyy hyvinkin farkkuja, joissa on löysä vyötärökaistale ja housut muutenkin löysää mallia ja pehmoista materiaalia.
 
"Vieras"
Farkkuja ja muitakin "kovia" housuja pikku lapsilla, jotka opettelevat liikkumaan vain siksi, että ne farkut on niin hienon ja siistin näköiset pienen murun päällä.

Toinen on pienet ja kamalan tiukat vaatteet lapsen päälle, en ymmärrä. Tätä kun näkee aika paljon.
 
[QUOTE="Vieras";23800081]Farkkuja ja muitakin "kovia" housuja pikku lapsilla, jotka opettelevat liikkumaan vain siksi, että ne farkut on niin hienon ja siistin näköiset pienen murun päällä.

Toinen on pienet ja kamalan tiukat vaatteet lapsen päälle, en ymmärrä. Tätä kun näkee aika paljon.[/QUOTE]

Minkälaisia farkkuja sä olet nähnyt jos ne on niin kovia että estää liikkumistakin? :D
Meillä on ainakin ihan joustavia ja pehmeitä, pysyvät paremmin päällä leikkiessä ja kestävät mitä tahansa möyrimistä eikä ole kuumat lämpimällä säällä, mutta suojaavat hyvin...jne
 
tyylitietoisen äiti
[QUOTE="vieras";23787226]Minihameita, kovin paljastavia toppeja jne. Epäkäytännöllisiä kuten tönkköjä pillifarkkuja, muita vastaavia "esittelyvaatteita".

Vaatteiden tulisi ainakin alle kouluikäisillä olla ensisijaisesti tarkoituksenmukaiset ja mukavat päällä, eli toiminnallisuus ykkönen ja sitten vasta ulkonäkö.[/QUOTE]

Olen samaa mieltä kanssasi, mutta 4-vuotias tyttäreni ei ole. Hänelle tärkeintä on ulkonäkö, taitaa olla tuleva pissis. :D Tyttö ei esim. IKINÄ suostu laittamaan verkkareita jalkaansa, aina pitää olla farkut tai leggarit. Mielellään myös aina kun mahdollista, joku mekko päällä ja sukkahousut on must. Että eipä siinä auta äidin paljoa käytännöllisiä verkkareita kaappiin ostaa kun neiti ei niitä päällensä pue!
 
Eniten säälittää ne sievät pikkutytöt, iältään 1-3 -vuotiaat, joilla on päällä farkkuja, joustamattomasta kankaasta tehtyjä mekkoja tai paitoja tiukoilla pikkuruisilla napeilla tai muita epäkäytännöllisiä ja touhuamista haittaavia vaatteita. Opettele siinä sitten itse pukemaan ja riisumaan, pesemään käsiä tai käärimään hihoja askartelua varten.
Joopa. Mä ajattelin myös ennen ensifarkkujen hankintaa, että ne ovat vaan sellaiset kyläilyhousut. Mutta likkahan tahtoikin vetää ne aina ulos lähtiessään päälle. Ja eivät ole huonot, vaan joustavat, kestävät vyötäröllä jne. Eikä meillä ollut mittään onkelmia pukemisessa tai riisumisessakaan. Kovat mekot ovat ns. liivareita (oisko meillä yksi) eikä sekään haittaa yhtään liikkumista. Toki joissakin mekoissa (paidoissakin) on nappeja (pieniä, hankalia, takana jne.), ei sitten sellaisia laiteta päiväkotiin, jos ne kerta niin hankalia. Mutta velourpöksyt olivat vauvajuttu ja nyt ne ovat lähinnä kotipökät niin kuin äidilläkin, paitsi ettei likalla sellaisia nyt juuri ole. Kyllä tuo kaksivuotias jo itse tietää, mitkä on hyviä päällä. Eikä ole kyllä mikään pottailua, askartelua yms. yms. touhua haitannut, vaikka monia näistä täällä mainituista 'epämukavista' vaatteista onkin käytössä. Niin ja se villakangastakkikin löytyy ja vaikka ohjeessa sanotaan kemiallinen pesu, niin hyvin olen omanikin villaohjelmalla saanut puhtaiksi ja kauniiksi. Ja joo tuo shopaholic-paitakin löytyy (oli lähes ainoa turkoosi teeppari minkä löysin) plus muitakin tekstipaitoja. :) Itseäni kammoksuttaa vaan liian pienet tai risaiset vaatteet, liian suuret vain jos niistä haittaa lapselle. Ja meillä tullaan ehdottomasti käyttämään pääasiassa mekkoja, hameita ja tunikoita tarhassa + leggareita/sukkiksia, koska niissä neiti viihtyy parhaiten ja on 'oppinut' äidiltään, että ne on ne kivimmat. :D Muskarissa sain kuulla, että likka on aina niin fiininä. Mulle (itsellenikin: mekkoja, tunikoita, hameita, nättejä vaatteita) ihan perustapa pukeutua eikä toisaalta ole ollut tarjolla kumminkaiman vanhoja vaatteita, vaan olen itse nettikirpparilta kolunnut kivannäköisiä kuteita ja osan ommellut. Ehkä mun sitten täytyy sanoa, etten omalle lapselleni laittaisi päälle tusinakamaa ;D eli M&I:tä ei meillä tule olemaan.
 

Yhteistyössä