G: millaista vaatetta et (pikku)lapsilla ymmärrä?

[QUOTE="sondersson";23787297]v***u että mua alkaa tosissaan kyrpimään tämä. Miksi ihmeessä Suomen vaakuna on junttiuden merkki?[/QUOTE]

Tuskin kukaan tähän osaa vastata.

Mun mielestä jos ihmisillä on niin paha asua tässä junttimaassa, jossa on juntti vaakuna ja juntteja ihmisiä, jotka muuten pukeutuvat tosi juntisti ja heillä on tosi juntit mielipiteet.. Voivat rauhassa muuttaa vaikka hevonhittoon jos siltä tuntuu..
 
Alkuperäinen kirjoittaja nääin;23787293:
Jos sitä sukupuolta korostetaan liikaa. Siis jos esim. tyttölapsi on niin pieni, ettei sillä ole vielä makumieltymyksiä, niin on aika outoa ja ahdistavaa, että se puetaan pinkkeihin prinsessaunelmiin. Kyllä se oma sukupuoli ja siihen liittyvät ahtaat odotukset ja stereotypiat ihan varmasti tulevat selville myöhemminkin.
tulee mieleen, kun etsin tuolle tytölle kohtuuhintaisia kesäsandaaleja. 8 e olisivat olleet pinkit, joissa luki " little princess" .. :$ juu kiitos, mutta ei kiitos! päädyin sitten kympin maksaviin lila/harmaisiin
 
huoooh
tekonahkarotsi pienellä pojalla
liekkivaatteet
yhdistelmäcollegeasut tyyliä marketti
kiiltävät verkkarit erityisesti napeilla

nämä saavat aikaan vilunväristyksiä. Tosin en ymmärrä noita aikuisillakaan :)
Ymmärtää on varman väärä sana. Kyllä mä ymmärrän miksi joku pukee lapsen jotenkin vaikken itse pitäisi ko. vaatteista. Miten ymmärrys liittyy koko asiaan? Miksei voi puhua tykkäämisestä? Ymmärryksenhän voi aina kumota tiedolla. Mä nyt kerron sulle, että jotkut pitää noita vaatteita koska tykkäävät niitä pitää. Nyt et voi enää sanoa, ettet muka ymmärrä.
 
"äiti"
Fakut on ihan kätevät jo kävelevällä + 1vuoden ikäsellä näin keväällä ku menevät kauppareissuilla päällihousuina, ja farkkujakin on niin monenmoisia, en mäkään sellasia tönkköjä kamalia laittas edes itselleni.
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";23787297]v***u että mua alkaa tosissaan kyrpimään tämä. Miksi ihmeessä Suomen vaakuna on junttiuden merkki?[/QUOTE]

Jostain syystä esim. skinheadit ottivat sen käyttöönsä... herättää negatiivisia mielleyhtymiä käyttäjästään.
 
"eee"
[QUOTE="Anne";23787326]Farkut kestää rymyämisen eivätkä rajoita liikkumista eikä puuhaamista mitenkään muunlaisia housuja enempää kun valitsee oikein eikä osta mitään kiristäviä pillifarkkuja.[/QUOTE]

Munkin mielestä joustavat/löysät farkut on oikein käytännälliset. Työmiesten vaatehan se farkku ens alkuun olikin, käyttöön tehty. :)
 
[QUOTE="Anne";23787326]Farkut kestää rymyämisen eivätkä rajoita liikkumista eikä puuhaamista mitenkään muunlaisia housuja enempää kun valitsee oikein eikä osta mitään kiristäviä pillifarkkuja.[/QUOTE]

peesi tälle ! omalla muksulla on parit löysät farkut, joissa kiristysnauha vyötäröllä ja oikein hyvin sopivat leikkipuistoon =)
 
-Mustat vaatteet (eri asia joku hattu tai juhlavaatteet mutta sellanen kokomusta vaatetus)
-Kiiltävät (mustat,hopeat yms) legginsit
-typerät tekstit "termiitti" tms. vaatteissa
-hiuspannat vauvoilla kenellä ei ole edes tukkaa
-epämukavat vaatteet (nahkatakit,farkut..)
 
"pääpä"
Siis hellevaatteista sen verran että olen ostanut uv vaattteet pitkillä hihoilla siis ja housut kaikille lapsille pihaan jos on siis ihan pakko mennä ulos puolen päivän aikaan- 14 koska toi uv on oikeesti vaarrallista, ei sitä turhaan toitoteta. Olen ollut ihotautiklinikalla töissä ja voin sanoa etten altista sille kovimmalle auringonpaisteelle yhtäkään lastani. Puolenpäivän auringolla ei todellakaan hilluta missään t-paidassa pihalla, saatika rannalle, vesi kun heijastaa sen auringon uv:n vieläkin kovemmaksi. Toki on varjojakin meidän pihassa, sinne voivat hakeutua vaikka kirjaa lukemaan.
 
"pääpä"
Eli en voi käsittää kun näitä lapsia roudataan uimapuvuissa rannoille puolilta päivin koko kesän, eikä ymmärrettä mitään mistään vaaroista. Aurinkovoiteetkaan eivät ole niin yksiselitteinen juttu, ei kannata luottaa liikaa.
 
no häh vaan sulle
[QUOTE="sondersson";23787297]v***u että mua alkaa tosissaan kyrpimään tämä. Miksi ihmeessä Suomen vaakuna on junttiuden merkki?[/QUOTE]

Sinänsähän se ei olekaan, mutta ymmärrät kai, että sitä käyttää niin paljon tietyt ryhmät, että se liitetään siihen helposti. Ainakin vaatetuksessa. Ja en vaan tajua, miksi pieni lapsi pitää pukea asenteelliseen vaatteeseen.
 
"äiti"
Kuinka vaakunalla varustettu paita on asenteellinen vaate. Sehän on meidän maamme vaakunassa oleva leijona, SUOMI FINLAND. Se on ihan ihmisen päässä se asennevamma jos tuon johonkin natsismiin yhdistää!!! Hakaristi on jo eri juttu, mutta suomen leijona...voi ristus, onko kaikki leijona pelaajat nyt sitten natseja kun pelaavat tuo vaakuna paidoissaan
 
lto
Eniten säälittää ne sievät pikkutytöt, iältään 1-3 -vuotiaat, joilla on päällä farkkuja, joustamattomasta kankaasta tehtyjä mekkoja tai paitoja tiukoilla pikkuruisilla napeilla tai muita epäkäytännöllisiä ja touhuamista haittaavia vaatteita. Opettele siinä sitten itse pukemaan ja riisumaan, pesemään käsiä tai käärimään hihoja askartelua varten.
 
"plääh"
Ei ne farkut mitään liikkumista estä, hyvin on oppinut kaikki lapset riisumaan vaikka silloin tällöin sellaisia käyttivät pienempänäkin. Ja joustamattomasta kankaasta tehty mekko voi olla ns. liivihame, mitä ne usein nyt retro kautena ovatkin ja se ei kyllä liikkumista haittaa ja sen saa jopa pois ihan itse. Ei voi olla totta....
 
piipiipiipii
Näistä jotka haukkuvat näitä rinsessa tyttöjen äitejä niin itselläni on tyttö 2 vuotta9 kuukautta. Rakastaa vaaleanpunaisia vaatteita, rakastaa kuvia niissä ja siis rakastaa vaihdella vaatteitaan ja pitää kauniista vaatteista. En ole itse sellainen =P , minulla on 2 vanhempaa poikaa ja ekan vuoden tuon rinsessa kulki lainakamoissa =P eli veljiensä vaatteissa. Sukulaiset toivat prinsessaunelmia ja tulihan niitä silloin tällöin käytettyä. Ostin pari kaunista vaatetta ja sitten huomasin kuinka neiti nautti niistä. Nauttii kun kävimme siskon lapsen kanssa leikkimässä joka on jo 6 ja hänen prinsessa kamojaan rakasti jo alle 2 vuotiaana. siis oikein rimpsessa on hän. ENkä mitenkään kasvattanut häntä rakastamaan niitä ihania yksityiskohtia tai muuta vaan hän itse mieltyi niihin. Nyt käytiin kenkä ostoksilla ja kelpuutti vain prinsessa unelmat koska ne oli hyvin kauniit hänen mielestään, eli mitään sinisiä tossuja en varmasti saisi edes jalkaan laittaa.
 
"maatuska"
Spiderman ym. örkkivaatteet, punainen on tyttöjen väri, vaatteita joita lapsi ei esim. hoidossa saa itse päälle, eikä pukeuduta sään mukaan tai äiti kulkee ykköskuteissa ja lapsilla+miehellä on jotain virttynyttä ja reikäistä lökäriä päällä on ihan juu ei.
 
lto
[QUOTE="plääh";23787480]Ei ne farkut mitään liikkumista estä, hyvin on oppinut kaikki lapset riisumaan vaikka silloin tällöin sellaisia käyttivät pienempänäkin. Ja joustamattomasta kankaasta tehty mekko voi olla ns. liivihame, mitä ne usein nyt retro kautena ovatkin ja se ei kyllä liikkumista haittaa ja sen saa jopa pois ihan itse. Ei voi olla totta....[/QUOTE]

Olen pukenut ja riisunut lapsia päiväkodissa noin 12 vuoden ajan. Urani alkuaikoina lapsilla oli pääsääntöisesti trikoo- ja collegevaatteita päiväkotivaatteina. Niiden kanssa oli helppoa opetella pukemiset ja riisumiset ja aika pienetkin lapset oppivat nopeasti omatoimisiksi vessahommissa. Nykyisessä työpaikassani olen ollut 4 vuotta ja trendinä tuntuu olevan nämä PolarnO´Pyretit sun muut, toki kauniita ja osa jopa käytännöllisiä. Mutta kyllä siellä joukossa on myös niitä vaatteita, joiden kanssa lapsen arki ei vain toimi. Jos hoitajallakin on jo sormet verillä 10 pikkuruisen tiukan paidannapin kanssa niin kuinka niistä selviytyisi 2-vuotias lapsi? Ja kyllä, näitä lapsia ON ja niitä on USEITA joilla ei ole muunlaisia vaatteita päiväkodissa.
 
"äiti"
No ei kai tommosta nyt kukaan ymmärräkkään että omaa vaakunaa ja sen leijonaa lyödään lyttyyn ja haukutaan juntiksi. Kyllä varmasti muissa maissa kunnioitetaan sitä omaa vaakunaa, mutta suomessa sekin on junttia. Jotain jäi kyllä ymmärtämättä.
 
"plääh"
Nooh meillä kyllä päikky vaatteina on ihan tavalliset vaatteet, ja hienompia käytetään kotona, muoriloissa jne. Ihan senkin takia ettei lapseni lähde hienostelemaan päiväkotiin. Mutta ei sen takia tarvitse kaikkia sellaisia vaatteita lyttyyn lyödä, onhan ne kivojakin VÄLILLÄ käytettynä.
 

Yhteistyössä