[QUOTE="plääh";23787480]Ei ne farkut mitään liikkumista estä, hyvin on oppinut kaikki lapset riisumaan vaikka silloin tällöin sellaisia käyttivät pienempänäkin. Ja joustamattomasta kankaasta tehty mekko voi olla ns. liivihame, mitä ne usein nyt retro kautena ovatkin ja se ei kyllä liikkumista haittaa ja sen saa jopa pois ihan itse. Ei voi olla totta....[/QUOTE]
Olen pukenut ja riisunut lapsia päiväkodissa noin 12 vuoden ajan. Urani alkuaikoina lapsilla oli pääsääntöisesti trikoo- ja collegevaatteita päiväkotivaatteina. Niiden kanssa oli helppoa opetella pukemiset ja riisumiset ja aika pienetkin lapset oppivat nopeasti omatoimisiksi vessahommissa. Nykyisessä työpaikassani olen ollut 4 vuotta ja trendinä tuntuu olevan nämä PolarnO´Pyretit sun muut, toki kauniita ja osa jopa käytännöllisiä. Mutta kyllä siellä joukossa on myös niitä vaatteita, joiden kanssa lapsen arki ei vain toimi. Jos hoitajallakin on jo sormet verillä 10 pikkuruisen tiukan paidannapin kanssa niin kuinka niistä selviytyisi 2-vuotias lapsi? Ja kyllä, näitä lapsia ON ja niitä on USEITA joilla ei ole muunlaisia vaatteita päiväkodissa.