G: millainen lapsesi on/oli 1-vuotiaana?

v
kävelee (11kk alkoi) harvoin enää konttaa. ei puhu sanoja, tosin synn.epämuodostuma suussa viivästyttää puhetta.. 75cm ja 9kg. ei vierasta, on iloinen seurallinen, osaa osoittaa asiaa mitä tahtoo,
 
"vieras"
Poika 1v3kk:
käveli vajaa 10 kk
nyt kiipeilee ja juoksee
sanoja muutamia, äiti, isi, ota, ei, tulivat 11-12kk
nyt tullut muutamia lisää.
poika oli 1v-neuvolassa 72cm ja 9,5kg
 
Mä voin aloittaa..
Meillä oli juuri 1v neuvola, jossa pituutta tytölle mitattiin 76cm ja painoa 10,78kg,
syntyessään oli 47cm ja 3140g :)
Hirmu nopeesti tuntuu aika menevän ohi,
juuri oppi neiti eilen kävelemään ilman tukea ja jutteleekin jo joitakin sanoja ja kovasti omaa kieltään.
Lempileikkeihin kuuluu sisällä kiikkuminen (on semmoinen keinu-lammas :D ), kirjojen katselu, nuken hoitaminen, koiran paijaaminen ja syöttäminen :D, palikoiden järjestely ja ulkona tutkitaan muuten vain maailmaa :)

*muoks , olikin tullut jo monta vastausta :)
 
Viimeksi muokattu:
Sanoja on oikeissa yhteyksissä hauva,vauva,namnam,oho,nenä, taputtaessaan sanoo taptap ja paijatessa hauvaa sanoo aaiaai :)
Sitten on semmoisia "melkein" sanoja useampia :D

Meillä vierastetaan vähän jos joku yhtäkkiä todella lähelle tuppaantuu, mutta muuten on kyllä tosi seurallinen ja nauravainen :) Omaa tahtoa osoittaa jo paaaaljon mm. heittäytymällä maahan vatsalleen ja potkimalla jalkoja kiukustuneena.. :D
 
"tia"
Ei kävele vielä, vaikka kontannut jo 7kk asti. Sanoo "äitti", haukkuu, naukuu ja pärisee kuin auto. Haluaa syödä itse ja sotkee kamalasti. Heittäytyy välillä hankalaksi.
Asettelee renkaita, heittää palloa, pinoaa palikoita päällekkäin. Ja suuttuu kamalasti jos ei onnistu.
On pieni poika, nyt 70,5cm ja 7980kg. Saatiin lähete lääkärille:(
Mutta en ole kovin huolissani kuitenkaan, on reipas, oppii koko ajan uutta. Itsekin olen hyvin pienikokoinen.
 

Yhteistyössä