G: Millä viikoilla olet kertonut työnantajalle raskaudestasi???

Yritän sinnitellä ekaan ultraan. Meillä pomo on patistellut minua jo pitempään lapsentekoon, kun olisi niin mukavaa saada vauvoja "meidänkin yksikköön". Ja minä olen sen yksikön nuorin, vaikka ikää on jo 35 v :) Sanoin kyllä jo, että ei ikinä, vaan niinpä ollaan tässä tilanteessa sitten...

WP 6+5
 
Tarkoitus oli kertoa vasta loman jälkeen noin viikolla 16. Jouduin sitten kuitenkin rajun pahoinvoinnin vuoksi sairaalaan joten oli pakko kertoa rv 11. Jännitystä lisäsi se, että oon nyt määräaikaisena ja mut vakinaistetaan elokuun alusta. Työnantaja otti kuitenkin todella hyvin, onnitteli vauvasta sekä vakipaikasta. Olin murehtinut hirveesti etukäteen mutta hyvin meni!
 
Kerroin raskaudesta kesätyön työhaastattelussa rv 8. Työntekijää haettiin kahteen yksikköön, joista toinen on vähän riskialtis paikka raskaana olevalle. Sain työn, ja yksikön vastaavalle kerroin heti työn alkaessa. Muille työkavereille aina tilaisuuden tullen :)
 
Sain varhaisen kesken menon 3.1.2011 ja olin menossa työhaastatteluun juuri sinä päivänä. En halunnut sanoa oikeaa syytää ja siirsin haastettulua päänsäryn takia seuraavalle päivälle.. Aloitin työt 10.1... Ei ehtinyt tulla menkkoja kun olin jo taas raskaana ja plussan jälkeen tuli taas vuotoa niin kerroin pomolle asiasta 6+ jotain ku en halunnut että tulee ihan puskista jos taas menee jotain pieleen. Kävin varhaisultrassa viikolla 7+ ja siellä todettiin vuodon johtuvan toisesta sikiöpussista.. Eli toinen jäi matkasta heti alussa. Pomo ollut pääasiassa positiivinen raskauden suhteen, vaikkakin nyt olen sitten lomautettuna töiden vähyyden vuoksi(olen ainut työntekijö ko firmassa). Voi olla että kotona ollaan loppuun asti, mut ei oikeestaan haittaa yhtään, isommat lapset kesälomalla...

Ja pomo muuten säästyi palkan maksulta ekoilta kolmelta kuulta.. Työsuhde kestänyt alle 9kk ku jään lomalle. Päivitteli jossain vaiheessa, että tulee kalliiksi...

Koiksa 24+4
 

Yhteistyössä