G: Millä viikolla raskautesi alkoi näkyä / millä viikolla ilmoitit raskaudesta työpaikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fiorella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fiorella

Vieras
Pähkäilen milloin pitäisi ilmoittaa.. ja tietysti viimeistään silloin kun raskaus alkaa näkyä, kai? Olen nyt rv:lla 13+1 enkä ole vielä aikeissa kertoa kun raskaus ei edes näy...

Raskaus alkoi näkyä vasta n.rv27, mutta töissä ilmoitin työnjohtajille jo rv17, jotta saivat rauhassa järjestää toisen työntekijän tilalle(joka meidän firmassa erittäin hankalaa). Työkavereille kerroin jo nt-ultran jälkeen, joskus rv12

rv 15 maha jo näkyi, mutta koska työskentelin fyysisesti erittäin raskaassa työssä ja käsittelin happoa ja vahvoja pesuaineita, piti asia ottaa puheeksi jo hyvin aikaisessa vaiheessa, olikohan rv8.

Itse ilmoitin toisen ultran jälkeen, olikos se joskus 20 viikolla? Osa kyllä jo kyseli asiasta aiemmin, vaikka yritin pukeutua siten, ettei raskautta huomattais. Varmaan viikon 16 tienoilla alkoi näkyä sen verran, että moni arvasi raskauden. Olen tosin miesvaltaisessa työpaikassa, joten osa ihmetteli vielä viikolla 30 että mille ihmeen lomalle olen jäämässä ;).

Mun piti ilmoittaa kouluun heti, rv 5-6. Joten heti kun testiin tuli kaksi viivaa, niin lähti sähköposti tutor-opettajalle.

Kavereillekin kerroin heti, samoin veljelleni ja vanhemmilleni.

Siis tästä kolmannesta. Esikoisesta kerroin työnantajalle joskus rv 12+ kun oksentelin rajusti ja olin paljon poissa töistä. Keskimmäisestä/tämänhetkisestä kuopuksesta ei ollut työnantajaa tai oppilaitosta jonne ilmoittaa.

Eka raskaus alkoi näkyä noin rv 17 ->, töissä kerroin pomolle jo rv 7, kun jäin pois valtavan pahoinvoinnin vuoksi. Muulle tiimiläisille kerroin rv 12 kun palasin sairaslomalta takaisin, vaikka olivathan sen jo arvanneet.

Toinen raskaus alkoi näkyä rv 15 -> ja olinkin vielä kotona ekaa hoitamassa, joten töihin ilmoitin kuudennella kuulla, että jatkaisin vielä äitiyslomalla poissaoloani.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;25923655:
Raskaus alkoi näkyä vasta n.rv27, mutta töissä ilmoitin työnjohtajille jo rv17, jotta saivat rauhassa järjestää toisen työntekijän tilalle(joka meidän firmassa erittäin hankalaa). Työkavereille kerroin jo nt-ultran jälkeen, joskus rv12

Periaatteessa tätä minäkin pohdin, että ehtisivät hankkimaan minulle sijaisen jonka ehdin perehdyttää.. TOISAALTA mietin että onko se siten minun murheeni ja tällä hetkellä minun tuuraamisistani vastuussa oleva ns. tiimini on käyttäytynyt erittäin kyseenalaisesti (lähes voidaan puhua työpaikkakiusaamisesta) joten toisaalta mietin myös, että olisi ihan oikein heille etten ilmoittaisi ennen kuin rv:lla 20 tms...

Minulla on työpaikka, jossa joutuu ilmoittamaan säteilyvaaran sekä työn muun vaarallisuuden vuoksi ihan heti raskauden, koska joutuu kieltäytymään joistakin töistä raskaanaollessa.

Esikoisesta maha alkoi näkyä rv 20+ jotain. Töissä kerroin työkavereille ekan ultran jälkeen 12+ ja pomolle sitten vasta n. rv 20 jotain. Pomo ei ollut samalla paikkakunnalla, joten siksi ei kiirusta kertomisen kanssa.

Nyt tästä toisesta maha on ollut pienempi ja rv 26+ neuvolassa terkka totes, että sähän saisit tuon vielä piiloon. Pomolle kerroin rv 25+.