g: Miksi lopetiti imetyksen?

• Viestiketjun aloittaja "jag"
  • Ensimmäinen viesti
11kk pojan äiti
[QUOTE="jag";24810462]Pumppasin 2 viikkoa ja sitten vauva oppi ottamaan otteen. Eräs ilta olin juuri nukahtanut ja vauva halusi rinnalle. Aloin imettää ja väsyneenä tuntui niin raivostuttavalta se nännin ärsytys. Huusin vauvalle täysillä . LOPETA!!! Teki mieli läppästä.

Sen jälkeen aloin antamaan korviketta, vauva oli 3 viikon ikäinen.[/QUOTE]

Kuulostaa tosi typerältä toi sun käytös, haluttiko siis lyödä 3 viikon ikäistä vauvaa, koska hän oli ruokailemassa? Kaikenlaiset ne lapsia saakin...

"minä"
Mä lopetin 1v 2kk vanhan imetyksen koska katsoin ettei ole enää tarpeellista ja koska lapsi itse osasi pyytää maitoo niin päätin että osaa myös juoda sen maitonsa mukista :)

8kk alkoi purra rintaa... Imetyskerrat lyhenivät ja harvenivat jo silloin..
Lopulta imetin vain aamulla hämärässä, koska muulloin puri heti...
Kun poju oli 9kk, tulivat myös ylähampaat esiin.... sitten oli kerta kaikkiaan pakko lopettaa kokonaan imetys..
Makia fiilis, kun vauva roikkuu tississä koko leukalihastensa voimin ja nänni on siellä hampaiden välissä......

tyttö oli 19 kk,kun lopetin imetyksen koska maitoa ei enää tullut tarpeeksi ja olo oli lähinnä kuin ois huvituttina ollut :D olin kyllä ennen synnytystä miettinyt,että 6 kk on sopiva imetysaika,mutta toisin kävi :whistle:

- eka: vahva lääkekuuri kun lapsi oli 3 viikkoa
- toka: toistuvat rintatulehdukset kun vauva oli 3 viikkoa
- kolmas: elämäntilanne kun vauva oli 3kk
- neljäs: mun vakava sairauskohtaus ja vahvat lääkkeet kun vauva oli 3kk

Joka kerta lopetin imetyksen lääkärin määräyksestä.

"vieras"
1v 7kk ikäinen lapsi alkoi olla turhan oma-aloitteinen ottamaan huikat silloin kun huvittaa, vaikkapa öisin vartin välein... Joten homma seis.
Esiikoisen kohdalla sain rokotesarjan jonka aikana ei saanut imettää, lapsi silloin reilu 1v.

"jep"
Esikoisella oli enää yksi aamuimetys jäljellä 2 v iässä, ja se alkoi aikaistua ja aikaistua, lapsi heräsi kukonlaulun aikaan saadakseen rintaa, ja oli sitten väsynyt. Kypsyin siihen. Imetys silti jatkui ja jatkuu kuopuksen osalta, tandemimettämään ehdin noin 2 kk ajan. Raskaaksi tultuani olin kyllä jo vähentänyt imetyskertoja x-määrästä ensin viiteen ja yövieroittanut, sitten kolmeen ja lopulta siihen yhteen ihan äidintahtisesti. Jos olisin täysin lapsentahtisesti mennyt (enkä tullut raskaaksi), esikoinen varmaan eläisi rintamaidolla edelleen, nyt 2,5 v.

---
Lapsi lopetti itse rinnalla olon pari viikkoa 1v synttäreiden jälkeen. Ei suostunut vaan enää ottamaan, vaikka jatkoin tarjoamista, tai jos ottikin tissin suuhun, niin puraisi ja lopetti samantien.

"äitiliini"
[QUOTE="jag";24810462]Pumppasin 2 viikkoa ja sitten vauva oppi ottamaan otteen. Eräs ilta olin juuri nukahtanut ja vauva halusi rinnalle. Aloin imettää ja väsyneenä tuntui niin raivostuttavalta se nännin ärsytys. Huusin vauvalle täysillä . LOPETA!!! Teki mieli läppästä.

Sen jälkeen aloin antamaan korviketta, vauva oli 3 viikon ikäinen.[/QUOTE]

Minunkin mielestä kuulostaa tosi oudolta että hermostuu omaan 3 viikon ikäiseen lapseen, jos ei ole kyseessä esim. synnytyksen jälkeinen masennus tms. Itselleni ei olis tullut mieleenkään huutaa lapselleni, vaikka oli koliikkivauva.

AP ajattele lastasi!!
AP, ihan kauhealta kuulostaa toi sun aloitusviesti. Ei vauvalle saa huutaa. Itsekin olen joutunut parhaimmillaan tunnin välein heräämään yöllä imettämään mutta ei koskaan tulisi mieleen valittaa tai huutaa siitä. Olen kiitollinen että imetys on minulle helppoa ja lapsi saa läheisyydentarpeen tyydytettyä myös öisin. Jos olet masentunut tai väsynyt, hae apua, mutta älä ajattele tai kirjoita lapsestasi noin. Ehkä oot oppinu kotoa sellaisen mallin, jos oma äitisi huusi sinulle kun söit ja halusi läppästä sinua, mutta älä toista huonoja malleja eteenpäin.

Yhteistyössä