g: Miksi lopetiti imetyksen?

• Viestiketjun aloittaja "jag"
  • Ensimmäinen viesti
"..."
AP, ihan kauhealta kuulostaa toi sun aloitusviesti. Ei vauvalle saa huutaa. Itsekin olen joutunut parhaimmillaan tunnin välein heräämään yöllä imettämään mutta ei koskaan tulisi mieleen valittaa tai huutaa siitä. Olen kiitollinen että imetys on minulle helppoa ja lapsi saa läheisyydentarpeen tyydytettyä myös öisin. Jos olet masentunut tai väsynyt, hae apua, mutta älä ajattele tai kirjoita lapsestasi noin. Ehkä oot oppinu kotoa sellaisen mallin, jos oma äitisi huusi sinulle kun söit ja halusi läppästä sinua, mutta älä toista huonoja malleja eteenpäin.
Onkohan yhdellekään näistä jeesustelijoista tullut mieleen, että ap pystyi rehellisesti myöntämään tunteensa ja myös reagoi siihen heti? Enemmän olisin huolissani siitä, missä menee "täydellisten äitien" katkeamispiste ja mitä silloin kulisseissa tapahtuu...

"vieras"
1. lopetti itse 8kk iässä - toisin taistelua se oli kaiken aikaa, kun lapsi ei olisi huolinut rintaa ollenkaan.
2. imetys loppui noin vuoden iässä, kun lähdin töihin.
3. loppui noin 11 kk iässä, kun tulin raskaaksi.
4. touhu loppui noin 1v 3kk iässä, kun äidistä tuntui, että nyt riittää.
5. piti lopettaa noin 1v5kk iässä, kun lääkäri kirjoitti vahvat salvat rikkoutuneisiin rinnanpäihin.

"äitiliini"
[QUOTE="...";24812436]Onkohan yhdellekään näistä jeesustelijoista tullut mieleen, että ap pystyi rehellisesti myöntämään tunteensa ja myös reagoi siihen heti? Enemmän olisin huolissani siitä, missä menee "täydellisten äitien" katkeamispiste ja mitä silloin kulisseissa tapahtuu...[/QUOTE]

Reagoi miten? Lopettamalla imetyksen, muuta ei sanonut tehneensä, vaikka mun mielestä kuuluis terapiaan... Aina taas mun mielestä paapotaan näitä huuhaaäitejä, vaikka lapset kärsis niin äiti pitää hoitaa ekana...

Yhteistyössä