G: Mikä oli lapsuutesi toiveammatti ja mikä sinusta tuli/tulee? :)

"Milena"
Mikä oikeestaan on tutkija? Voisko joku vähän avata mulle tätä.
Onko se ihan perus kasista-neljään-duunia vai onko se jotain nonstop ahaa-elämyksiä joka päivä? Eli yksinkertaisemmin onko se jännittävää? :D
Ei oo nonstop oivalluksia, eikä oo kasista neljään. Suurimman osan ajasta pyörii työ mielessä myös vapaalla. Jännää on :)

Tutkijaksi yleensä kouluttaudutaan tekemällä väitöskirja.

Halusin näyttelijäksi, oopperalaulajaksi tai kirjailijaksi. Enää en haluaisi näytteljäksi, ooperalaulajasta puhumattakaan. Kirjalijana tuskin leipääni tienaisin, mutta kirjan kirjoittaminen on kyllä vieläkin haave. Edes joskus sitten, vaikka kirja vain minulle itselleni.
Omaelämäkertaa vai minkälaista kirjaa ajattelet?

Mä olen aloittanut omaelämäkerran, mutta sen kirjoittaminen on kummallisen vaikeeta!
Ajatuksia päässä vaikka kuinka, mutta en tiiä, miten niitä päästäis ulos...

Ja sori ap:lle, että poikkean tämän verran aiheesta. :)

Omaelämäkertaa vai minkälaista kirjaa ajattelet?

Mä olen aloittanut omaelämäkerran, mutta sen kirjoittaminen on kummallisen vaikeeta!
Ajatuksia päässä vaikka kuinka, mutta en tiiä, miten niitä päästäis ulos...

Ja sori ap:lle, että poikkean tämän verran aiheesta. :)
en ehkä ihan oma elämänkertaa, kirjan ihmisistä ja elämästä. Pääosin fiktiivisen, vaikka väistämättä hahmoihin, ehkä kuitenkin tulisi kirjoitettua osaksi itsestäänkin.

[QUOTE="Milena";24363083]Ei oo nonstop oivalluksia, eikä oo kasista neljään. Suurimman osan ajasta pyörii työ mielessä myös vapaalla. Jännää on :)

Tutkijaksi yleensä kouluttaudutaan tekemällä väitöskirja.[/QUOTE]
"Tiedemiehet ovat ihmisia ,jotka eivat koskaan lakkaa kysymasta tyhmia kysymyksia"

Tuo "tyhma" ei ole oikea kaannos, mutta en nyt osaa kaantaa sita paremmin.

vrs
[QUOTE="JeeJee";24363099]Ihanaa joo. Mun ammatti on sitte pippeli, koska pienenä halusin semmosen.[/QUOTE]

Kiva, kun osaat keskustella kypsästi ja arvostaa muita ihmisiä haaveineen.

"Susu"
Kiva, kun osaat keskustella kypsästi ja arvostaa muita ihmisiä haaveineen.
Ai vähän niinkuin sinä tuolla toisessa ketjussa:

"No ensinnäkin nuo eivät ole nelikirjaimisia. Toisekseen en tarkoitanut, että J-nimi on w.t., vaan ihminen joka sen lapselleen antaa. En sano ollakseni ilkeä, mutta se vaan on ensimmäinen ajatukseni kuullesani jonkun jessiCa-tyyppisen nimen. Ja kolmanneksi, nuo olvat molemmat kamalia nimiä, vaikkakin eri syistä: Jaana on ruma ja Johannia on niin paljon, että tulee jo korvista koko nimi."

[QUOTE="JeeJee";24363099]Ihanaa joo. Mun ammatti on sitte pippeli, koska pienenä halusin semmosen.[/QUOTE]

Hö.Miksi pitää ilkeillä kyllä mun mielestä kotiäitiys sopii tähän vastaukseksi ihan hyvin.
Eri asia jos ollaan kotona lasten kanssa kun ei ole vaan saanut töitä mut jos ollaan tarkoituksella jääty kotiin niin ihan hyvin kelpaa vastaukseksi.

Mä olen lapsen kanssa kotona siihen saakka kun se täyttää kolme.Sen takia etten niin pientä lasta halua laittaa hoitoon.Mutta jos mulla olis varaa palkata kotiin hoitaja tai isovanhempi hoitais tms. niin lähtisin varmaan jo nyt töihin.
Mun tapauksessa kotiäitiyttä ei voi pitää ammattina mutta sellasen kohdalla kuka on suunnitellut sen tarkasti (laskenut rahallisesti pärjäävänsä) ja elää niin ettei ajattele että sitten kun mä olen töissä,niin sellasen kohdalla sitä voi pitää,mun mielestä.

vrs
[QUOTE="Susu";24363158]Ai vähän niinkuin sinä tuolla toisessa ketjussa:

"No ensinnäkin nuo eivät ole nelikirjaimisia. Toisekseen en tarkoitanut, että J-nimi on w.t., vaan ihminen joka sen lapselleen antaa. En sano ollakseni ilkeä, mutta se vaan on ensimmäinen ajatukseni kuullesani jonkun jessiCa-tyyppisen nimen. Ja kolmanneksi, nuo olvat molemmat kamalia nimiä, vaikkakin eri syistä: Jaana on ruma ja Johannia on niin paljon, että tulee jo korvista koko nimi."[/QUOTE]

Herranen aika, onko sinulla NOIN köyhä elämä?

Ihan pienenä halusin eväsneidoksi (=lentoemäntä), sittemmin mm. kassantädiksi. (sitä hommaa teinkin muutaman vuoden)

Siinä 10 vanhana halusin hevosenhoitajaksi, kunnes tajusin, ettei se ole oikeasti mikään työ ja ammatti.
Nyt mä olen hevosenhoitaja.

Ensi vuoden puolella olen toivottavasti myös hevoshieroja. Siitä tosin ymmärsin ruveta haaveilemaan vasta jokunen vuosi sitten, kun älysin, että sellaisiakin on olemassa :D

lapsena mä uhkasin äidille alkaa taksikuskiksi, josta mamma oli ihan kauhuissaan. siitä oli hirveää kun tyttö oli saanut moisen vouhostuksen päähänsä. ja sitten minusta piti koulutuksen perusteella tulla joku kaupan ammattilainen, tai toimistovirkailija tms. mutta päädyinkin maatalon emännäksi

Yhteistyössä