G: Mikä koirarotu ihanin?

  • Viestiketjun aloittaja äiti08
  • Ensimmäinen viesti
perhonen
Perhoskoira, Papillon

Ehdottomasti kahden perhospojan omistajana! Ihania, seurallisia, hellyydenkipeitä, lapsirakkaita, ikiliikkujia, aina valmiina lenkille lähtijöitä, lohduttajia, kauniita, upeita, ihana hoidettava turkki... jne.
 
mä ennen rakastin noita berninpaimenkoirii ja olin rodusta kiinnostunut,mut loppu kiinnostukset siihen ku uusilla naapureilla oli kolme moista ja yks niistä oli ihan hullu,karkas tarhasta,hyppi vasten hampaita näyttäen jne...
 
Itse tykkään saksanpaimenkoirista yli kaiken ja amstaffeista.
Molemmat meiltä löytyy ja sakasanpaimenkoiria on ollut useita..
Molemmat ovat uskollisia,lapsirakkaita ja ihmisläheisiä..
Amstaffissa pidän myös siitä,että sillä on omaa tahtoa "kova pää" eli vastusta löytyy:)
 
Ite ottaisin varmaan mopsin jos nyt saisin koiran. Näin kerran sellaisen pennun, ja sen jälkeen sydän oli mennyt :heart:
Isoa koiraa en käytännön syistä halua, enkä siksi että en halua ottaa mitään riskiä mitä tulee lapsiin ja siihen että jos koira suuttuu jostain syystä...
Turha vaan miettiä koiranhankintaa kun mies on allerginen. :'(
 
Villakoira <3
Alkuperäinen kirjoittaja äiti08:
Omistako sen rotuisen koiran?
Miksi tämä rotu paras/ihanin?
Sohvan alla oleva villakoira on ehdottomasti paras. Muun rotuista ei meille ikinä tule. Helppohoitoinen ja tarvittaessa pääsee eroon imurin avulla tosi helposti.

 
vieras
Labradorinnoutaja, kultsi, suomenlapinkoira, bokseri.. Kaikista näistä on äärimmäisen hyvät kokemukset läheltä, hyvähermoisia, lempeitä, valloittavia. Sattumaa tai ei, mutta perhekoiraksi ottaisin minkä tahansa näistä, tietysti myös rodunomaiset harrastusvaatimukset huomioiden. Mitään näistä ei vielä ole, haaveissa kyllä.
 
Mii
Isoista koirista englannin sprinkku on aivan ihana koira. Luonne on tosi kiva ja kiltti. Ei vois uskollisempi koira olla ja helppo kouluttaa. Semmonen meillä...
Pikkukoirista ottaisin shitsun, ne on kans niin ihanan luonteisia. Et ehkä semmonen seuraavaks meille. Tosin ihania koirarotuja on varmaan paljon...
 
Ruttis
Kaikki suuremmat molossityyppiset koirat! Mastiffit, Napolit, Borkut jne.. Myös tanskandoggit ihania. Ovat rauhallisia ja omanarvontuntoisia. Eivät hötkyile turhia. Ei räkytä eikä isottele.. (ei ole tarvetta..) Oikein ihastuttavia kuolanaamoja, jotka pärjäävät myös lasten kanssa paksun nahkansa, suuren kokonsa ja kärsivällisyytensä ansiosta.
Omistan ja tulen omistamaan.
 
Katala
Katalonianpaimenkoira. Ja omistin, nyt tosin jo laukkailee vihreämmillä niityillä. Aivan ihana ja uskollinen, paimenkoira kun on. Nykyisin meillä on schapendoes. Kivalta koiralta vaikuttaa tuokin, tosin vasta 6 kk vanha.
 
Christina
http://www.koirat.com/kuva.phtml?id=32566

Pakko omaa rotua kehua, pyreneittenmastiffi on se mun rotu. Ei muun rotuista meille enää tule, korkeintaan toinen tämmöinen... :) ( kuvassa ei ole oma koira )
 
vieras
Karkeakarvainen kettuterrieri. Omana ollut kohta vuoden ja tykkään. Sopivan kokoinen koirimus mukana pidettäväks, ei vaadi välttistä farmariauton hankkimista, mutta jaksaa olla vaikka koko päivän metässä ja touhuta muutenkin. Luonteeltaan ei sovi ihan kaikille, tarvii jämäkkyyttä ettei rupee pomottaa...
 
mulla
ollu Australianterrieri. Pieni, suuri koira. Kerrassaan valloittava. Otetaan uusi, kunhan nuo muksut tulee vähän "järkevämpään" ikään. Mitään muuta rotua en voii enää kuvitella:)
 

Yhteistyössä